En vecka har gått sedan Ruby var här, jag saknar henne redan. Det blir lätt ensamt i en så stor stad, det är konstigt för det är ju folk här hela tiden. Jag saknar mina föräldrar ibland, vi har lite kontakt då o då, inte överdrivet mycket men inte för lite heller. Var det nåt så kom jag bara till dom.
Klockan var 7 på morgonen, det var mörkt på himlen och snön öste ner i december månad. Jag stapplade ur min varma säng och stod och tittade ut genom mitt stora fönster som nästan var lika långt som mig. London var redan igång, jag hade utsikt över London eye. Det var vackert med en mörkblå himmel och vit snö. Jag såg fram emot att gå ut i snön och bara få känna den friska luften, japp jag är positiv. Idag gällde det att söka jobb, hur visste jag knappt men jag hade en plan. Jag tittade på min trista lägenhet, den var inte särskilt vacker. Mina kläder låg på soffan, jag hade knappt foton eller någon färg på väggarna. Jag har inte haft tid för någon direkt inredning, det intresserar mig inte. Ruby är arkitekt så hon har massa idéer eftersom hon har ett öga för det där. Jag väljer att gå vidare och strunta i att tänka på hur mitt hem ska se ut, jag hoppar in i en varm dusch.
I duschen möter jag på ännu en av mina vänner, herr kackerlacka. Även om jag bor i centrala London mitt emot London eye så så betyder inte det att lägenheterna är i topp skick, inte min dyra etta i alla fall. Jag la kackerlackan i en burk precis som med dom andra, för jag har lärt mig att tillaga dom på ett bra sätt. Dom går att äta, och det smakar lite som kyckling, men ibland inte. Man kan väl säga att det är lite av en hemlighet, för så fort jag berättade det för mina då varande pojkvänner så stack dom, ja dom flyr nästan.
Därför har jag gjort en lista tills nästa gång jag träffar mitt nya intresse. Om han inte fyller kraven på listan så vet jag att han inte är den rätte, för det har jag erfarenhet av från alla mina korta relationer. Det är ju en historia i sig. Listan lyder så här:
1. Har du svårt för tjejer som kan äta kackerlackor, även andra kryp som är tillagade, eller äcklar det dig?
2. Gillar du tjejer som är kurviga?
3. Vad tar du hellre, choklad eller lakrits?
4. Skulle du tycka att det var konstigt om en tjej sa att hennes navel luktade ostbågar?
5. Tål du att se operations program?
6. Gillar du filmer, främst Marvel!?
7. Gillar du en tjej som kan äta?
8. Hur hanterar du PMS humör?
9. är en tjej fin även utan smink? Eller är du helt emot smink ( idiotiskt)
10. Vem kommer först? Tjejen eller familjen?
11. Gillar du Disney?
12. Tycker du att det är skämmigt om en tjej är lite klumpig och flamsig?
13. Är du okej med att tjejen jobbar mycket, eller vill du vara mannen i huset?
14. Vem har alltid rätt, tjejen eller du?
15. Katt eller hundmänniska?
16. Är det konstigt om tjejen fiser runt dig när ni dejtat ett tag?
17. Gör det något om tjejen har tant trosor i stället för string?
18. Stör en muffin mage dig?
19. Har du snubblar humor?
20. Kommer du att fria någon gång i livet?
När jag säger tjejen så pratar jag om mig själv, men det behöver ju inte killen veta. Så där var min lista plus lite till som jag lagt till.
Efter att allt det gått igenom mitt huvud på grund av kackerlackan så hoppar jag in i duschen som luktar avlopp, jag häller tvål i duschen och det luktar genast bättre. Morgonduschar gör susen, jag är så trött. Det varma vattnet sprutar på mig, att sjunga är en rutin, så jag börjar sjunga " ahh ahh ahh hooked on a feeling"! Jag har inte den bästa sångrösten direkt, men jag älskar att sjunga och tar vara på tillfällen att göra det. Jag älskar karaoke, sing star och att bara brista ut i sång.
Efter duschen och mitt sjungande så virar jag in mig i en handduk, jag hör ett plingande från min mobil och är påväg för att se om det är från mamma, Ruby eller en wish notis.
På skärmen lyser det ett meddelande från min lärare, vad vill hon nu? Skolan är ju slut?
" hör av dig till mig så fort som möjligt, jag har en nyhet som du nog vill höra, mvh Mrs Collin"
Snabbt som ögat letar jag upp hennes nummer i min kontaktlista och ringer henne, hjärtat bultar förväntansfullt. Jag försöker att inte ha för höga förhoppningar, jag menar det kanske är nåt jätte tråkigt hon vill berätta, typ att jag glömt kvar något. Men min magkänsla säger något annat!
Jag flåsar lätt och signalerna fram känns som år.
- hej det är mrs Collins du talar med.
- hej det är Willow! Jag fick ditt meddelande och gjorde som du sa.
- ja hej vad bra att du ringde, det var ju inte längesen vi sågs men jag har goda nyheter Willow. Det är nämligen så att jag har en kontakt i Hollywood som frågade efter min mest begåvade elev som är färdig med utbildningen...
- va?! Är det sant? Är var jag din bästa elev, åh mrs Collin du anar inte hur mycket de....
- avbryt inte när jag pratar tack, i alla fall så tipsade jag om dig och skickade bilder på dina verk och allt som du har gjort. Dom ska börja att spela in en film och behöver en begåvad makeup artist som är duktig, deras förra fick sparken. Är du intresserad?.
KAMU SEDANG MEMBACA
En makeup artists hemlighet
RomansaWillow bor ensam i sin lägenhet i London, hennes liv får en vändpunkt när hon en dag får erbjudandet att ta emot drömjobbet i Hollywood. Hon har precis blivit en kvalificerad makeupartist och hon råkar vara väldigt talangfull. Hon får börja jobba me...