- okej alla, är ni samlade?
Det var en man som pratade för alla, skådespelarna, makeup artisterna, kamerateamet, och sömmerskorna var i studion. Jag stod bredvid Paula, tänk att det var så mycket folk runt den här filmen, så många man inte ens visste fanns där. Men alla hade en viktig roll att fylla, tänk att jag står här under inspelning av Thor 3, synd att jag inte fått se mer om hur dom gör inför kamerorna.
En hemlig dröm för mig har alltid vart att bli skådespelare, att få stå där och spela ut bara. Släppa fri känslorna och gå in för rollen, men jag blir så oseriös när jag väl försöker.
Två år på teaterskolan, när jag var 10! Nej jag fick bara spela träd och kille i kända uppsättningar som Peter Pan och Romeo och Julia. Jag slutade därefter, om jag är så dålig är det ingen idé tänkte jag.
Men om jag hade den talangen så hade det vart annorlunda, Tom är fantastisk på att gå in för sin roll. Tänk om jag hade vart Vanessa, om jag hade fått spela hans kärleks intresse i filmen. Tänk om jag bara hade vart super bra och kunnat visa Tom hur bra jag var, men i stället så kan jag knappt säga en mening utan att skratta!
Två veckor efter incidenten med paula och allt var över, allt hade rullat på.Ännu hade jag inget hört från Ruby, hon måste vara riktigt nere, hon vill inte prata i telefon och när vi messar frågar hon knappt något. Det känns så tråkigt, men jag har ändå jobbat så mycket och sent det har knappt funnits tid för något. Jag har gått ner nåt kilo sen jag kom, det är positivt! Fast kanske inte.
- som ni alla vet kommer vi att åka till Island för att spela in i den vackra naturen där, vi åker olika flyg, Chris och Tom åker i ett jetplan och dom får välja vilka dom vill ha med sig.
Mannen som pratade var någon slags ansvarig som jag aldrig träffat. Varför skulle Chris och Tom åka i värsta lyx planet? Bara för att dom är kändisar liksom? Jag tycke inte om att dom delade på oss personal så mycket. Nej man måste fråga för att komma någon vart. Visst det är jätte mycket människor här i en stor ring, men många vet inte vem jag är!
Jag räckte upp handen högt, hoppas mannen ser mig.-uhm du där borta med glasögonen, vad ville du säga?
Han pekade på mig och alla såg sig om, även Tom. Då blev det plötsligt nervöst. Tom viskade nåt till Chris och dom skrattade. Först blev det svart i mitt huvud, vad var det dom sa? Är jag pinsam nu eller inte? Vad var det jag skulle säga?
- eh jo...varför får Tom och Chris åka i jetplan med lyx? jag menar vi alla är ju arbetskamrater. Vi borde behandlas lika enligt mig alltså.
Det blev tyst, jag hör ett svagt skratt bland några. Åh nej, mannen ser jätte dryg ut.
- du undrar varför inte du får åka så fint? Jobbar du ens här?
- klart jag gör!
- du borde hålla tyst och bara åka med, okej?Typiskt hollywood än så länge, dom vill inte svara på frågor och dom är oförskämda!
- willow, varför sa du så?
Viskade Paula i mitt öra medans mannen fortsatte prata och fokuset på mig var borta tack o lov! Hur kunde han tro att jag inte jobbar här?
- vadå? Varför ska dom behandlas bättre än oss?
- dom tjänar dubbelt så mycket pengar och dom har högre ställning i branschen Will. Det är ingen idé att prata om jämställdhet här, särskilt inte inför dom!Jag tyckte ändå att det var fel men hon hade rätt, det var bara att hålla mun. Jag var tillräckligt udda, har varit hela tiden. Jag tittade ner i golvet och kanske ångrade det jag sa lite, men bara lite! Undra vad som hade sagts egentligen. Vi skulle få flygbiljetter och tider om när vi skulle åka. Tänk att få åka till Island, det ska bli super roligt.
Mötet tog slut och alla återgick till sina arbeten.
VOCÊ ESTÁ LENDO
En makeup artists hemlighet
RomanceWillow bor ensam i sin lägenhet i London, hennes liv får en vändpunkt när hon en dag får erbjudandet att ta emot drömjobbet i Hollywood. Hon har precis blivit en kvalificerad makeupartist och hon råkar vara väldigt talangfull. Hon får börja jobba me...