Måndagen var hemsk, det kunde inte ha gått värre. Men om man ska se positivt på saken så träffade jag Tom, och han försvarade mig typ när Marc kallade mig dum britt. Så är det i alla fall i min fantasi, han sa ju åt honom på skarpen med sin vassa blick och det pekande fingret. Ärligt talat så var han så sjukt vacker, inte snygg utan vacker. Hur går det ens att se på honom, man borde ju dö av hans närvaro.
Om han bara visste att jag fanns, jag känner mig som en töntig 15 åring när jag tänker så, för såna känslor hade jag då. Sen dess har alla killar varit medelmåttiga, jag har dejtat dom men dom har inte varit så attraktiva egentligen.
Och nu drömmer jag mig bort om någon jag inte ens kan få! En kändis som inte vet att jag finns eller vem jag är, för kändisar dejtar bara kändisar vad jag vet. Och jag råkar också veta att Tom dejtade Taylor Swift, jag kräks på henne. Hennes långa ben och det blonda håret, hon har en slags sexig blick tycker alla. På bilder såg dom lika långa ut nästan, Tom och Taylor.Vad är ens chansen att jag kommer träffa honom igen?
Mitt i allt tänkande så ringer min mobil nu på morgonen, klockan var 6. Jag svarar förvånat på det okända numret.- Hallå det Lily.
- god morgon Lily!
Vad kunde hon vilja nu? Jag hade inte fått sparken men det kanske var det som hon ville prata om.
Jag sväljer nervöst och min mage knyter sig.- Det är så att Marc har, hur ska jag säga det här på ett fint sätt? Han är i dvala kan man säga, någon råkade stanna uppe för länge och ja resten förstår du säkert.
- han blev full och är så bakis idag att han inte kan jobba?
- Will!Sa Lily lite argt, men jag fnissade för mig själv och lugnade henne.
- ursäkta min ärlighet, men vad gäller det?
- kan du hoppa in i hans ställe?
- va?! Ska jag sminka Tom!
- nej frost giants.Jag blev lite besviken men ändå inte, för hon bad mig att göra ett jätte stort jobb!
Sen i måndags har jag sminkat statister, men idag är det lördag, hur fort gick inte det.- Marc har inte sagt detta själv, utan hans vän och kollega. Han vet inget, men vi behövde någon. Många hade festat igår, men inte du berättade Paula, Jag tänkte se vad du går för, en andra chans.
- absolut jag gör det! Nej jag festar aldrig på veckodagar så det passar mycket bra, jag är så pigg jag bara kan bli!
- jag tycker om att du samarbetar för en gångs skull. Den enda anledningen till att du får den här chansen är för att jag fick reda på sanningen, om Vincent och det som hände.Jag fattade allvaret och var lycklig över att hon gav mig lite beröm, jag insåg själv att min inställning påverkar mycket.
Vem hade berättat om Vincent grejen tro? Tjejen han stod och rökte med? Eller Paula? Eller någon random person där som såg allt? Eller så sa Vincent allt det själv? Det var många frågor men jag ville inte veta svaret, någon var på min sida. Och jag var så lycklig över att sanningen kom fram, det var ett väldigt velande om jag skulle få åka hem eller inte. Jag tackade Lily så mycket och sen la vi på samtalet och jag drog på mig mina svarta jeans och en röd rutig skjorta. Jag satte upp mitt hår som alltid, och hade på mig mina glasögon. Som en liten touch hade jag en röd bandana.
Jag gick till min andra chans igen, jag skulle inte göra bort mig igen.Inne i logen stod många makeup artister, jag hade inte lärt mig alla namn men det började gå bra.
- Hej allihopa! Jag vill bara pålysa att jag ska sminka frost giants idag, eftersom Marc är dålig.
Jag pratade högt och fick faktiskt allas uppmärksamhet, när jag sagt min mening hördes ett svagt fniss över alla. Jag förstod att alla visste hur bakis Marc var, det kändes som en bra hämnd att göra hans jobb.
Några viskade och tittade på mig dömande.
Jag var väl udda kanske, jag var inte direkt lika smal som alla andra var. Eller så var det för att jag tog över Marcs jobb.
- väldans vad hon tar för sig...
VOUS LISEZ
En makeup artists hemlighet
Roman d'amourWillow bor ensam i sin lägenhet i London, hennes liv får en vändpunkt när hon en dag får erbjudandet att ta emot drömjobbet i Hollywood. Hon har precis blivit en kvalificerad makeupartist och hon råkar vara väldigt talangfull. Hon får börja jobba me...