Et mystisk rum.

252 15 1
                                    

Efter maden hjælper vi allesammen med at ryde op. Det er heletiden som om at de venter på et eller andet fra mig, og jeg bliver helt i tvivl om der er nogle regler jeg ikke har opfanget.... Det tror jeg nu ikke. Da vi er færdige sætter alle sig op foran fjernsynet men jeg er mere til noget alene tid, så jeg går ned på mit værelse. Da jeg kommer ned på mit værelse ligger der en seddel og en nøgle på mit skrivebord. På sedlen står der:

Hej Marie. Nøglen der ligger ved side af denne seddel er til dit værelse, og hvis du vender den omvendt kan den åbne noget andet. Et rum. Under dit skab er der et lille rum. De andre ved godt at det findes men de ved ikke at der er blevet placeret noget der. Dernede er alle de ting du skal bruge og ikke ved noget om.... Fortæl ikke noget til de andre. Selv ikke Harry.

Hilsen din fætter og kusine.

Hvad!!??? Har jeg er fætter og kusine? Det har jeg jo så nok. Hvorfor må jeg ikke fortælle dem hvad der er dernede. Jeg låser hurtigt min dør og rykker skabet væk fra gulvet. Først kan jeg ikke finde lågen, men efter lidt tid opdager jeg en lille ring som jeg så hiver i. Lemmen åbner sig knirkende og jeg holder for at lytte om der kommer nogen.... Stilhed. Åbner lemmen helt og kravler forsigtigt ned af en lille stige. Da jeg er nede lader jeg mine hænder glide over vægen i søgen efter en stikkontakt. Der går lidt tid men jeg finder den omsider. Jeg står og misser lidt med øjnene. Rummet er stort og rundt. Det er tomt bortset fra en stor tyk bog henne i den anden side. Udover det er her helt tomt. Ingen døre ingen vinduer. Gad vide hvordan de er kommet her ind. Jeg går hen og tager fat i bogen. I det samme jeg tager fat i den strømmer en underlig følelse igennem mig. Den gir mig styrke og et tilfredst suk undslipper mine læber. I det samme forsvinder lyden af det kørende fjernsyn og et øjeblik er der helt stille. Lige indtil at nogle højlydt fodtrin lyder oppefra. Jeg synder mig at ligge bogen tilbage igen og kravler op. Jeg når ikke at lukke den før det banker på døren.
"Marie vil du ikke med op at se fjernsyn?" Lyder en stemme. Jeg tror det er Magnus. Hans stemme søger og leder efter noget.
"Øhmm... Ikke lige nu." Er det bedste jeg kan finde på.
"Jamen jeg skal sige noget vigtigt til dig luk lige op!" Jeg kigger hurtigt bag mig. Lemmen står åben og skabet står ikke på sin plads. Jeg kan umuligt komme udenom det her. Det vill larme for meget hvis jeg gjorde noget nu. Vender mig om og går hen til døren. Låser den op. Magnus åbner døren med det samme og kigger søgende rundt i rummet. Jeg ser bag mig... Intet. Alt står på sin plads....

Ninja //Afluttet//Where stories live. Discover now