Mødet

219 12 5
                                    

"Ja godt hver venlig at tie stille! Jeg har en dagsorden hvis nogen har noget at tage op må de sige til. Et: vi har fået en mail fra myndighederne, der er forsvundet fem børn i denne uge de er mellem ni og sytten år. Jeg mistænker Nihna men dem der tager opgaven må lige læse den igennem. Er der nogen der med det samme siger at de melder sig på?" Spørger jeg. Rose rekker med det samme hånden op.
"Jeg skal nok." Siger hun. Jeps hun vil slippe for Marie. Gad vide hvad hun egentligt har imod hende? Jeg må spørge hende på et tidspunkt, det går ikke at hun ikke kan arbejde sammen med Marie hvis det bliver aktuelt.
"Okay, andre?" Magnus, Daniel og Aske rækker også hånden op.
"Daniel er det okay hvis du bliver hjemme?" Han nikker.
"Godt det er afgjort her er rapporten." Siger jeg og rækker den til dem. Aske tager imod.
"Okay så har vi et mere, Marie. Hun våger nok her hen på aftnen. Hun skal have en lære. En der er tålmodig og god til at forklare."
"Altså en der hedder Harry," siger Lotus. Jeg smiler skævt, ja hun har nok ret.
"Okay du har du nok ret i. MEN! Så laver du også regnskabet!" Hun ser helt bange ud. Jeg griner lidt af hende.
"Ej det er bare for sjov! Er der andet vi skal snakke om, udover at jeg gerne vil tale med dig Rose bagefter?" Spørger jeg. Rose skuler vredt til mig. Lotus rømmer sig.
"Øhm ja ville det være okay hvis jeg tog med Marie ud at handle ind i overmorgen, jeg tænker bare for at komme lidt væk fra det hele. Hun har jo heller ikke rigtig noget udover det ene sæt tøj jeg har købt til hende og så en tandbørste,?" Spørger hun. Jeg nikker, jeg tror det vil være godt for hende at komme lidt væk.
"Godt mødet er hævet! Rose du bliver." Alle pakker sammen (bortset fra Rose) og går hver til sidt.
"Ja hvad er der Harry?" Vrænger hun.
"Ik' tal sådan til mig Rose. Det går ikke når vi er så mange at man ikke opføre sig ordentligt. Apropros, jeg vil gerne vide hvad du har imod Marie."
"Det er ikke noget du skal blande dig i Harry!"
"Rose! Jeg er nød til at vide det. Moske kan jeg hjælpe."
"Hvis du vil hjælpe overlader du hende til Nihna. Så er den skid slået!"
"Rose hvis vi gør det udnytter de bare hendes kræft! Desuden lader vi hende ikke bare i stikken. Hun er en del af vores klan nu."
"Hun ødelægger det hele. Hun er så smuk, ung og kraftfuld og så kan hun ikke finde ud af at styre det! Jeg som er så grim og næsten ingen kræft har! Og så hver gang jeg kommer i nærheden af hende gør hendes kræft mig svag, så meget stråler den ud af hende. I andre mærker det ikke for i er på samme neveu (stavelse?!) som hende! Hun gør mig misundelig Harry! Og jeg prøver at holde det tilbage men det blusser op hver gang jeg ser på hende og hendes uskyldige ansigt!" Hvisker hun. Jeg bliver helt overrasket. Jeg troede ikke det var det. Og Rose er da ikke grim.. Hun er bare ikke hvad man kalder smuk.
"Rose du er ikke grim. Og husk på at Marie ikke kan gøre for at hun har disse store kræfter. Du må prøve noget hårdere, misundelse er en grim ting." Rose nikker, fuld af skam. Det plejede at være hende der var den der opførte sig ordenligt.
"Jeg skal nok prøve. Jeg tror faktisk at jeg spørger om jeg må komme med ind til byen at shoppe. Moske hjælper det at lære hende at kende." God ide!

Ninja //Afluttet//Where stories live. Discover now