Pinggan di singki , kubasuh sehingga bersih. Tangan dilap, kemudian aku mengambil gelas dan air diisi ke dalamnya.
"Nik mana?" Sergah Nisa.
Aku mengangkat bahu tanpa menoleh memandang wajahnya. Perempuan paling tak tahu malu di abad ini muncul terus bertanyakan tentang suami orang. Pagi-pagi pula tu. Siapa lagi kalau bukan Nisa. Dasar!
"Aku tanya kau ni, Nik mana?" Suaranya dikuatkan sedikit.
Aku terasa sedikit geram lantas terus memusingkan badan dan memandang wajahnya. Sebelah kening diangkat dan langkah diatur mendekatinya.
"Yang kau sibuk sangat kenapa? Suka hatilah suami aku nak pergi mana." Kemudian aku mencebik, ingin melangkah meninggalkan Nisa.
"Aku belum habis cakap." Terus tanganku direntap dan tanpa terduga aku tertolak ke kabinet. Dia melemparkan senyuman sinis buatku.
Nafasku terus jadi tercungap. Kembang kempis dadaku menahan amarah. Wajah Nisa kurenung tajam. Nafasku dihela kasar "Kesian dengan kau kan, terdesak sangat dengan suami orang."
"Aku tak pedulilah kau nak cakap apa pun. Aku nak tahu Nik mana?" Bahuku ditolak kasar.
Perasaanku terbakar dengan tindakannya. Aku terus mengangkat tangan dan menampar pipi halus milik Nisa sehingga meninggalkan sedikit kesan merah. Puas hatiku!
"Cakap guna mulut, bukan tangan." Aku mengetap gigi.
Nisa memegang pipinya yang baru terkena tamparan mautku "Kau berani tampar aku eh?" Dia mencerlung tajam ke arahku.
Aku menarik senyuman sinis. "Kalau kau nak tahu, lebih daripada itu aku mampu buat."
"Kau biadab kan, Dhia?" Dia kelihatan marah dengan tindakanku.
"Kenapa? Kau nak beritahu Nik yang aku tampar kau? Pergilah! Pergi beritahu. Dia ada dekat sekolah tengah mengajar sekarang. Pergi!!!" Tengkingku kuat. Sabar aku sudah mencecah lantai. Kang sekejap lagi ada juga kes orang masuk hospital tertelan tapak kaki.
"Kau ingat bila kau kahwin dengan Nik, kau dah kalahkan aku?"
Aku geleng. "Aku tak pernah kalahkan kau, sebab aku tak perlu bersaing dengan siapa-siapa untuk berada tempat paling tinggi di hati Nik Fatah. Oh! Indahnya hidup ini dapat dipeluk tubuh sasa Nik." Aku memejamkan mata sambil memeluk tubuhku sendiri membayangkan tubuh suamiku.
Sengaja ingin menyakitkan hati Nisa.
"Kau ni over confident betul kan, Dhia?" Soalnya.
"Of course, kalau tak, kenapa aku boleh kahwin dengan dia dan bukannya kau?" Aku mendekatinya lalu memegang pipinya.
"Aku kesian tengok kau, macam tak ada lelaki lain dalam dunia ni sampai kau berebut dengan aku. But it's okay, sesekali ada pesaing ni best juga," kataku sombong kemudian ingin berlalu meninggalkan dia di dapur.
"Perempuan murahan! Keluar dengan jantan lain! Tak ubah macam pelacur, layak ke kau untuk berdampingan dengan Nik Fatah?" Suara Nisa kedengaran lagi.
Langkahku terhenti. Aku menoleh memandang Nisa yang berdiri membelakangiku. Dengan perlahan dia mengangkat wajah memandang wajahku.
"Kenapa? Kau terkejut aku tahu perangai sebenar kau? Seronok kau, malam tadi berpelukan dengan jantan lain dekat pub ya? Agak-agak Nik tahu tak perangai kau ni?" Wajah yang menjengkelkan dipamer. Ini bermakna, dia mengekoriku malam tadi?
Aku mendengus kasar dan terus menerpa ke arahnya. Kolar bajunya kucengkam dengan kuat, kakinya berjingkit sedikit. Gigi diketap dan kemarahanku membuak.
YOU ARE READING
DHIANA ✔
RomanceStart : 9 sept 2016 End : 17 oct 2016 INI KISAH DHIANA & NIK FATAH Kehadiran dia mengusik naluri wanitaku Mengajar aku bernafas dengan baik Dan.. Memberi aku berjuta cinta agar aku tidak mampu mengemis cinta lelaki lain. Tetapi layakkah wanita seli...