Aku membuka mata apabila terasa tidurku sedikit terganggu. Pandangan mataku kabur dan aku tidak sedar bila aku tertidur malam tadi.
"Baby..." Kedengaran satu suara garau memanggilku.
Kepalaku terasa begitu berat sekali. Dengan berpisat aku membuka mata dan wajah Ed terpampang di hadapan mataku. Senyuman kecil diukir.
"Baby...bangunlah. Dah lama aku tunggu kau bangun." Kepalaku diusap perlahan oleh Ed.
"Pukul berapa?" Suaraku sedikit serak dan intonasiku masih perlahan.
"Tiga pagi. Malam tadi kau minum banyak sangat sampai mabuk. Aku bawa kau balik rumah rehat kejap," jawab Ed dengan senyuman.
Aku menghela nafas perlahan. Kepalaku masih terasa berat namun aku tetap cuba untuk menggagahi diri untuk bangun. Selimut ditolak dan alangkah terkejutnya aku bila aku mendapati diriku dalam keadaan tidak berpakaian.
"Eddd!!!" Aku terjerit dan menutup semula tubuhku dengan selimut.
"Why baby, why?" Dia terkejut dengan reaksiku.
"Kau buat apa ni?" Dadaku berombak kencang, marah dengan perbuatannya.
"Kau muntah malam tadi, jadi aku tukarlah pakaian kau. Dhia... I miss you baby," ucap Ed separuh berbisik.
Aku terdiam. Tergamam
"Emm... Ed..." Mata dipejam.
Tangan Ed menjalar di kulit pipiku. Namun tak semena dalam aku menikmati sentuhan Ed, tiba-tiba wajah Nik Fatah datang menjengah mindaku. Senyuman dia, suara dia datang mengetuk kotak fikiranku. Bayangan wajahnya yang manis dan tenang sentiasa tersenyum membuatkan aku tersedar.
Bahu Ed terus kutolak menjauhku. Dadaku berombak kencang sambil memandang wajahnya. Aku menarik selimut menutupi tubuhku semula. Bibir bawah digigit tanda serba salah.
"Aku minta maaf tapi aku tak boleh teruskan." Kepala ditundukkan memandang bawah.
"Tapi kenapa?" Ed tidak puas hati.
"Er, aku... aku...sku dah kahwin," jawabku tergagap-gagap. Tubuhku terasa membahang. Nafas ditarik dalam-dalam cuba menenangkan diri.
Kata-kataku mengundang tawa yang besar daripada Ed sehingga berair matanya. Dia bangun dan terduduk di lantai sambil memandang wajahku yang kebingungan.
"Apa yang kelakar?" Kepala kujengah memandangnya.
"Come on Dhiana.. Kau baru sedar ke kau dah kahwin? Oh God!" Dia menepuk dahinya.
"Terpulanglah kau nak cakap apa, tapi aku...aku tak boleh. Aku rasa bersalah dengan Nik. Dia suami aku, Ed," kataku serius.
Ed bangun semula dan duduk di birai katil memandang wajahku. Tangannya dibawa ke pipiku lalu diusap dengan lembut.
"So what? Kau minta cerai dengan dia, dan kahwin dengan aku. Aku boleh beri lebih dari apa yang dia bagi dekat kau. Aku tahu kau tak bahagia dengan dia, baby..." Suara Ed kedengaran mengharap.
Aku menghela nafas perlahan. "Entahlah, aku keliru." Kemudian aku menolak sedikit tubuh Ed dan mencari semula pakaianku yang sudah berada di atas kerusi.
Pakaian yang sedikit kotor itu dipakai semula ke tubuh. Aku dapat rasa yang Ed memerhati setiap gerak-geriku sejak dari tadi. Entah kenapa aku rasa tidak selesa.
Beg tangan diambil dan tiba-tiba Ed memeluk tubuhku dari belakang. Dagunya dijatuhkan pada bahuku. "Jangan tinggalkan aku, Dhia..." pintanya perlahan.
YOU ARE READING
DHIANA ✔
RomansaStart : 9 sept 2016 End : 17 oct 2016 INI KISAH DHIANA & NIK FATAH Kehadiran dia mengusik naluri wanitaku Mengajar aku bernafas dengan baik Dan.. Memberi aku berjuta cinta agar aku tidak mampu mengemis cinta lelaki lain. Tetapi layakkah wanita seli...