Deel 1

3.8K 148 13
                                    

Tasnim:

De eerste schooldag was altijd al iets bijzonders. Je kon er gewoon niet omheen lopen. Je zag iedereen terug na een lange vakantie, iedereen had iets nieuws aan, sommigen waren veranderd, anderen weer niet. Eigenlijk stond de eerste schooldag voor wie je was of voor wie je wilde zijn voor de rest van het jaar. Dus daarom stond ik als een debiel de dag voor de eerste schooldag voor mijn kast. Het was laat en ik had al mijn boeken in orde gebracht. Alleen had ik nog één probleem: wat zou ik aandoen morgen? Ik had dus geen idee! Wie wilde ik zijn? Dit jaar zou mijn laatste jaar worden voordat ik eindelijk kon beslissen wat ik verder zou studeren. Andere jaren was ik dat ene meisje waarvan mensen zich amper konden herinneren dat ik in hun klas zat. Wou ik verandering? Er was natuurlijk niks mis met een andere outfit? Toch? "Tasnim, alle lichten uit!! Morgen begint school terug", hoorde ik de vrouw van mijn oom van beneden schreeuwen. Al mijn kleine nichtjes waren gaan slapen. Alleen ik zat nog met die dilemma. Mijn naam was trouwens Tasnim. Mijn ouder waren verongelukt toen ik nog heel klein was en daarom woonde ik bij de broer van mijn vader. Het was fijn dat ze me hier zagen als een familielid, al mocht ik meer dan mijn nichtjes (maar die waren ook klein). 

Een halfuur later was ik klaar met eten. Het ging eigenlijk zo: Ik stond veel te lang voor mijn kast, kreeg honger, maakte iets te eten in de keuken, ging eten en daarna stond ik weer terug voor mijn kast. Ik droeg zelden iets strak ( niet dat ik mezelf dik vond, maar ik wou correcte gepaste kleding dragen). Omdat ik nogal moe werd, besloot ik om het voor morgen over te laten. Ik verraste mezelf wel. Ik deed het licht uit en ging liggen op mijn bed. Wat keek ik er naar uit!! Mijn favoriete plek was letterlijk: school. Ik hield van de sfeer, van de leerkrachten, van goeie punten en de info. Alles was zo interessant. Kon nu al niet wachten. Langzaam sloot ik mijn ogen en fantaseerde over hoe morgen zou zijn. De eerste schooldag!

Nasserdinne:

Wat zou ik aandoen morgen? Ik had gisteren met Jawad een gevaarlijke trainingspak gekocht! Jawad wou dat zelfs nog chouffar (stelen), maar uiteraard hield ik hem tegen. Badboys going good! Je snapt het wel. Nee, trainingspak gaf zo'n slecht beeld van marokkanen. Morgen moest ik klasse en stijl uitstralen. Zo die goeie voornemen hebben. Het was ten slotte mijn laatste jaar. Ik kon het nog steeds niet geloven! Mijn laatste jaar!! Het leek wel alsof ik alle andere jaren geslapen had. Wat had ik zelfs vorig jaar geleerd? Pff, ik kan het me echt niet meer herinneren. Na vijf minuten besloot ik voor mijn donker blauwe hemd te gaan met print en daaronder een jeans. Dat was makkelijk gekozen. Met de telefoon in mijn handen liep ik naar de woonkamer. Mijn ouders waren nog steeds niet thuis. Ze waren even op bezoek bij mijn broer. Ja, die was al getrouwd. Eerlijk gezegd wou ik ook een bezoekje brengen, maar ik had zogezegd school en moest vroeg gaan slapen. Snap je die shit, man? Het was al laat en nog kon ik niet slapen.  Hamid appte me met zo'n hilarische filmpje. Ik antwoordde snel terug. Geen idee hoe laat het was tot opeens Hamid besloot om te gaan slapen. Omdat ik toch niks te doen had, liep ik naar mijn bed en ging ik liggen. Wat zou Jawad morgen aandoen? Was dat voor hem wel belangrijk? Ik denk voor de meeste jongens niet. Ik wou gewoon te veel indruk maken, daarom vond ik het wel belangrijk, maar anders zou ik me daar echt geen zorgen om maken. Ik was gewoon simpel: eerste dag hemd, rest van de schooljaar trainingspak. Ik sloot mijn ogen. Tazz, morgen terug school! Was ik maar terug in Al Hoceima. Affe tijden. Ik had zo geen zin in morgen!

Tasnim:

BZZZZZ BZZZZZ BZZZZZ

Zo'n irritant geluid! Vanwaar kwam dat zelfs? Langzaam opende ik mijn ogen en zocht naar waar het geluid vandaan kwam. Opeens besefte ik welke dag het was. Enthousiast stond ik uit mijn bed. Snel ging ik naar de badkamer om de woedoe te verrichten en vervolgens te bidden. Niet veel later, zocht ik een outfit. In tegenstelling tot gisteren, ging het vandaag veel makkelijker. Ik koos voor een zwarte broek met een lange lichtroze hemdje. Mijn haren deed ik nog snel in een hoge, nette staart en ik was klaar voor de dag. 

Nasserdinne:

"Sta op eh koe!" "Yemma?"vroeg ik slaperig. Maar het was mijn irritante zusje Nadia maar. Met zo'n zus had je geen wekker nodig. "We moeten misschien snel naar school? Ik wil mijn eerste dag in de middelbare school niet missen door u!"ging ze door op haar irritante manier van doen. Nadia zou naar een andere school gaan en zo te zien was ze zenuwachtig. Ik kende haar gewoon te goed. "Hoe laat is het, eh bakezel", zei ik geirriteerd. Op mijn gsm zag ik dat het nog maar vijf voor zeven was. "Wat maak je me zo vroeg wakker!! Ga slapen!!!" Ik sloot mijn ogen terug. En ik beloofde mezelf: gewoon nog vijf minuten. 

High School StoriesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu