Deel 32

1.2K 95 11
                                    

Tasnim:

"Ehm, we zijn toch niet te laat?"vroeg ik om maar van die ongemakkelijk moment uit te komen. "Nee, natuurlijk niet. Wie is die jongeman naast je?"vroeg Saifadinne. Vandaag zag hij er zo goed uit. Hij had een lichtblauwe hemd aan met een jeans en daarbij nike-schoenen aan. Zijn haren waren geknipt en in model gebracht, en toch zag ik een paar krullen boven zijn hoofd hangen wat het nog aantrekkelijker maakte. "Ik ben Majid, nieuw", antwoordde Majid zelf. Ik liet die mannen voor wat ze waren en zocht een plek om te gaan zitten. Nasserdinne gaf Majid een hand en niet veel later leken het wel beste vrienden. 

Na de les, snelde ik naar Saifadinne. "Was het niet al te saai?"vroeg hij lachend. "Bwa, deze keer viel het wel mee", zei ik om hem te plagen. "Auch, dus de andere keren niet?" Hij keek me met zijn pretoogjes aan en het was moeilijk voor me om weg te gaan. Om hem te verlaten. Zo DAMN cute zag hij eruit. "Hé, mensen, alles goed?"vroeg Nasserdinne die weer het moment moest verpesten en daarbij zijn arm om me heen deed. "Raak me niet aan." "Sorry", zei Nasserdinne en deed zijn arm weg. Majid was al door naar de volgende les en Saifadinne keek Nasserdinne lichtelijk geirriteerd aan. Ik ook, met mijn ogen probeerde ik hem signalen te sturen van'ga weg man'. "Gaan we zo de hele tijd blijven? We komen zo te laat voor ons volgende les?"zei Nasserdinne die nog steeds niet begreep dat hij weg moest. Saifadinne was de eerste die het moment verbrak. "Ja, uiteraard, tot later jongens", zei hij en liep met zijn aktetas weg. Nasserdinne keek me met een glimlach aan en bij het zien van mijn boos gezicht, was hij verward. "Wat? Wat heb ik nu weer gedaan?" "Zo moeilijk om uit mijn buurt te blijven?"vroeg ik terwijl ik hem passeerde naar mijn volgende les. 

Nasserdinne:

"Je bent echt een ca va gast", zei ik tegen Majid. "Kom anders vanavond bij mij thuis spelen. Echt, mijn neven komen en het is altijd een soort van mannenavond, dan zijn mijn zus en moeder weg", stelde Majid voor. "Oh, leuk, ja man, zal er zijn, geef gewoon eerst adres", zei ik. We stonden bij mijn kluisje met beide een blikje cola. "Ik hou van deze spul", zei ik terwijl ik naar mijn blikje keek die helaas op was. Met mijn hand plette ik de blikje cola (gewoon om te laten zien hoe sterk ik was, beetje showoff) en gooide die vervolgens in mijn kluisje. Nergens anders kon ik een vuilbak vinden en de pauze zou bijna voorbij zijn. Tasnim had al die tijd niet tegen me gesproken, wat ook niet anders was want meestal zei ze geen woord tegen me. "Wacht", zei Majid voordat ik mijn kluisje sloot. Ook hij gooide zijn blikje erin en snel sloot ik mijn kluisje. Niet veel later ging de bel. "Wat hebben we nu?"wilde Majid weten. "Filosofie", antwoordde ik koeltjes ook al was ik erg enthousiast want het was mijn lievelingsvak en we hadden het maar twee uur per week. Veel te weinig naar mijn mening. 

Majid ging eerst nog naar het toilet terwijl ik alvast naar mijn lokaal ging. Wij mannen gingen niet met twee naar de wc, dat was iets dat vrouwen deden. Waarom? Dat begreep nog geen enkele man op aarde. Onderweg kwam ik Manar tegen. "Ik spreek je in de middagpauze, heb eindelijk nodig wat je me kunt geven", zei ze. Ik moest denken aan wat ze me eerlijk had verteld. Dat van mijn zusje had niemand me verteld en eerlijk gezegd mocht ik wel een beetje dankbaar zijn. "Isgoed, gewoon bij mijn kluisje spreken we af", antwoordde ik koel. Manar knikte. "Ik zie je dan, lekkerding", hoorde ik haar zeggen voordat ze me voorbij passeerde. 

Maar wat ze beide niet wisten was dat Majid hun allebei stond af te luisteren, en dat Majid dat meisje kende, hij wist meer dan iedereen zich kon voorstellen...

High School StoriesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu