Deel 1

2K 73 8
                                    

POV Fleur

“Vergeet niet dat vandaag die babysitter komt hé meisjes” zei mama. “Nee” zeiden ik en Liezel ongeïnteresseerd. “Ik moet gaan” zei ze. Ze gaf iedereen een kus op hun wang en ging weg. “Jill en Martijn kom eens naar hier.” Riep ik. Liezel bleef ook slapen vandaag, het is toch vakantie. “Sebiet als de babysitter er is gaan jullie goed luisteren naar ons. Ok?” zei ik. “Jaa” zeiden ze allebei zuchtend. “Goed zo.” Zei ik. Toen hoorde ik de bel. “Ah, dat zal de babysitter zijn.” Zei Liezel. We gingen naar de deur en deden open. Toen we open deden zagen we Mainstreet daar staan. “Wat doen jullie hier?” Vroeg Liezel. “Wij komen babysitten.” Zei Nils. Ik dacht dat er maar 1 babysitter kwam.” Zei ik. “Nou ja, de jongens kwamen naar mijn huis vandaag en vroegen of ze mochten blijven slapen. Maar ik zei dat ik moest babysitten en toe wouden ze heel graag meekomen. Is het erg dat ze hier ook blijven?” vroeg Nils. ”Euhm, nee hoor.” Zei ik. “Kom binnen.” Zei ik. “Jill, Martijn dit zijn de babysitters dus jullie zullen naar hun moeten luisteren.” Zei ik. “Jongens dit zijn Jill en Martijn, Jill en Martijn dit zij Nils, Daan, Owen en Rein.” Zei ik. “En ik?” vroeg Liezel. “En dat is mijn nicht Liezel, ze blijft hier slapen vandaag.” Zei ik. “De allerbeste en coolste nicht aller tijden, correctie.” Zei Liezel. De jongens moesten lachen. “Wat valt er nou te lachen?” vroeg Liezel. “Dat was gewoon erg grappig.” Zei Daan. “Dankje, denk ik.” Zei Liezel. Toen was het stil. Na een minuut zei Owen “wat zullen we gaan doen?” Iedereen was aan het nadenken. Plots kreeg ik een idee. “Zullen we pannenkoeken maken? We moeten toch nog eten.” Zei ik. “goed idee.” Zeiden ze allemaal tegelijk. “Liezel blijf jij maar hier. We weten allebei dat het slecht afloopt met u erbij.” Zei ik. “Dankje hoor.” Zei Liezel. “Nu kan ik me hier gaan dood vervelen.” Zei ze. “Ik blijf wel bij je.” Zei Daan. “oké.” Zei Liezel blij want Daan is haar favoriet. Oh ik heb een goed idee. Dacht ik bij mezelf. “Groepsbespreking!” riep ik. “Liezel en Daan weg” zei ik. “oké.” zeiden ze tegelijk. “Ik heb een idee, we gaan Liezel en Daan koppelen.” Fluisterde ik. “Ja! Goed idee!” riepen ze net iets te luid. “Welk idee?” Vroeg Daan. “nikske.” Zei ik. Toen zijn we maar aan de pannenkoeken begonnen.

A/N Dit was deel 1. Wat vinden jullie ervan? Laat het zeker weten in de comments! :) -Liezel xx

Babysitten (mainstreet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu