Deel 14 extra lang!

849 25 2
                                    

POV Liezel

-tijdsprong van 2dagen-

De laatste 2 dagen waren best wel leuk. Maar Rein gedraagt zich echt vreemd de laatste tijd.. Wat is er toch met hem? "Vind jij ook dat Rein zich vreemd gedraagt?" vraagt Nils. "Ja, ik ben dus niet de enige die het heeft gemerkt. Ik praat wel ff met hem." zeg ik. "Oké, succes." zegt Nils. "Dankje" zeg ik. "Rein, kan ik even met je praten?" vraag ik en ik zie Daan jaloers kijken. Nils fluisterd iets in zijn oor maar ik hoor niet wat. Waarschijnlijk dat hij zich niet druk hoeft te maken ofzo. "Oke." zegt Rein en we lopen naar mijn kamer. "Rein wat is er toch met je? Je gedraagt je zo vreemd?" zeg/vraag ik. "Niks hoor." zegt Rein. Hij wil wegrennen maar ik hou hem tegen. "Jij gaat nergens heen totdat je het verteld." zeg ik. Hij gaat op mijn bed zitten en begint te huilen. "Rein niet huilen. Vertel eens wat er op je lever ligt." zeg ik. En hij begint te vertellen. "Nou, Silke vond dat we elkaar te weinig zagen en heeft h-het u-uitge-gemaakt." zegt hij stotterend. "Aww Rein, je vind vast nog wel iemand anders." zeg ik en ik geef hem een knuffel. "Dankje Liezel, dankje voor alles." zegt Rein. "Graag gedaan joh, ga je mee of blijf je hier nog even?" vraag ik. "Ik blijf hier nog wel even. Dan kan ik even nadenken over alles." zegt hij. "Oke is goed ik ga alvast terug naar de jongens." zeg ik. Ik geef hem nog een knuffel en ga dan terug naar de jongens. Ik hoor ze praten en besluit even mee te luisteren. "Daan, ze zijn alleen aan het praten. Je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor." zegt Nils. Huh? Waar gaat dit over? "Ja maar ze zijn wel erg lang weg. Ik ben gewoon bang om Liezel kwijt te raken." zegt Daan huilend. Wat? Denkt hij nu echt dat ik iets met Rein wil? Rein is maar gewoon een vriend hoor.. Ik doe de deur open. "Daan, je weet dat jij de enige bent die ik wil. Rein gedroeg zich gewoon vreemd de laatste tijd en ik heb gevraagt wat er met hem was." zeg ik. "Sorry." zegt Daan. "Geeft niks." zeg ik. Ik ga naar hem toe en geef hem een knuffel en een kus. "Dus Liezel, wat was er nou met Rein?" vraagt Nils. "Silke vond dat ze elkaar te weinig zagen en heeft het uitgemaakt." zeg ik. "Aww wat erg. En waar is Rein nu?" vraagt Owen nu. "Op mijn kamer. Hij begon te huilen en wou even alleen zijn om na te denken ofzoiets. Hij komt zo wel weer naar hier." zeg ik. "Oké." zeggen ze alle 3 in koor. "Gaan we een film kijken?" vraag ik. "Ja is goed." zeggen ze. We kijken de film 'ants in the pants' hij is echt supergrappig! Halverwege de film komt Rein binnen. Ik sta op en loop naar hem toe. "Gaat het een beetje?" vraag ik. "Ja, maar kan nog altijd beter." zeg hij. "Aww kom hier." zeg ik en geef hem een knuffel. "Kom je mee film kijken?" vraag ik. "Ja is goed" zegt hij. Deze film is perfect om Rein weer te laten lachen! Rein kijkt aandachtig mee. Er komt een grappig stukje. Iedereen lacht en Rein ook. Gelukkig! Hij kan weer lachen! Ik begin me eigenlijk een beetje te vervelen.. Ik pak men gsm en kijk op whatsapp. WOW ik ben weer goed volgespamt. 526 gemiste berichten in 2 groepen! holy shit! Nouja ik ben weer zo dom om 2 dagen niet op whatsapp te komen he. Ik besluit om maar iets te sturen naar de 2 groepen. Ik klik aan 'Mainiacs💕KOMIEKEN' 'Hii babe's sorry dat ik niet andwoorde! Heb het nogal druk gehad hihi.' stuur ik naar allebij de groepen. Ik krijg allemaal berichtjes terug van 'OMG ben je echt met Daan?' enzo. 'Ja ik ben echt met Daan. En volgens mij zit hij nu mee te lezen. Hij licht naast mij in de zetel' stuur ik. En Daan begint te lachen. "Goed geraden schat" zegt hij. 'Stuur een foto waarin jullie kussen pleas!' sturen ze. Ik begin te lachen en laat het aan Daan zien. "Zullen we het doen?" vraag ik. "Ja doe maar haha" zegt hij. Ik zet men camera op. We geven elkaar een zoen en ik trek een foto. 'Ajb babe's' stuur ik met de foto. Ik krijg allemaal reacties van 'OMG ZO CUTE!' Ze zijn zo lief! Daan pakt men telefoon en stuurt iets terug. 'Dankje meiden! Ik hou super veel van der! Hou ook van jullie! xDaan' en hij geeft men gsm terug. Als ik het lees moet ik lachen. 'OMG liezel wil je een praakmemo van alle jongens willen sturen?' vragen ze. 'Oke moment!' zeg ik. "Jongens ze vragen voor een spraakmemo" zeg ik. "Nou druk de microfoon maar op." zegt Owen. Ik druk op het microfoon icoontje en ze beginnen te praten. Als ze 'KOMIEKEN' zien staan denken ze echt van WTF?! Haha. Ik maak een gebaar van 'leg ik sebiet wel uit'. Als ze allemaal iets ingesproken hebben beginnen de berichtjes binnen te stromen. 'OMG dankje!' en 'zeg dat ik van ze hou!' Ik besluit nog iets terug te sturen. 'Haha zal ik zeggen en graag gedaan. Maar babes ik ga whatsapp afsluiten! spreek jullie snel weer! byee LoveYou x Ons' Ik sluit whatsapp af en alle jongens kijken me raar aan. "Wat is er?" vraag ik lachen. "Ga je ons nu uitleggen wat 'komieken' betekend?" vraagt Nils. "Dus ja het komt allemaal door mi dat dat is gekomen maar dat is typisch mij dusja lach me al maar uit. Ik was zo bezig over een komiek en toen hebben we er een werkwoord van gemaakt. ik komiek, jij komiekt, wij komieken, wij hebben gekomiekt. En van daar komt dus die komieken." zeg ik. En ze gaan strijk van het lachen. "Haha je bent echt raar weet je dat" zegt Rein tussen het lachen door. "Ja dat weet ik en ik ben er trots op!" zeg ik en begin ook te lachen. Ik heb eigenlijk al lang niks meer van Silke gehoord dus ik besluit een brichtje te sturen.

Babysitten (mainstreet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu