Luhan POV
Sudah 2 minggu,kai ngan D.O official couple malah mereka telah menjadi pasangan yang sangat popular di highschool.
Sejak kebelakangan ini,aku dapat merasakan yang ada someone mengekori aku.Bila aku pandng kebelakang,tkde sapa² pun.Nak cakap hantu,tkkan siang hari ada hantu kot.Aku ingin tergelak dengan pernyataan yang baru aku buat.
[Dalam kelas]
Semua guru ada mesyuarat tergempar jadi satu highschool mula membuat bising kerana guru mereka tidak masuk ke kelas.
"Weh,korang tahu tak kebelakangan ni macam ada org ikut aku"
"Sape hyung?"tanya tao.
"Mana lah hyung tahu,kalau hyung tahu hyung tkkan cakap tahu tak"dengus aku.
"Alaa tanya je"balas tao balik.
"Maybe dia minat kau kot sbb tu lah dia ikut kau"kata xiumin.
"Kalau minat pun,takyah lah main ikut²,seram tahu tak,sampai aku fikir hantu yang ikut aku"
Semua disitu tergelak.Aku memuncungkan bibirku.
"Seriusly hyung,kelakar lah,mana ada hantu siang hari macam ni"gelak baekhyun.Tao yang tak padan dengan penakut tu pun mengusik aku
"Kau gelak apa tao? Kau tengok lah dia datang,tidur sebelah kau malam ni"sergah aku dan terus melihat muka tao jadi pucat.Haa!! padan muka kau hahahah.
"Umin hyung!!tengok Lu-ge ni!!"jerit tao kepada xiumin.
Tak sempat xiumin hendak mengeluarkan kata²nya,4org jejaka malaya masuk ke kelas kami.Sape lagi kalau bukan chanyeol,kai,sehun dan chen.
"Baby~"sudah kedengaran sura kai memanggil D.O.Erghh menyampahnya😒
"Hi kai"balas D.O pendek.
"Korang gelak apa? Dari jauh lagi dah dengar suara korang?"tanya chen yang selamat duduk di sebelah xiumin.
"Luhan ni,dia cakap ada org follow dia so dia ingatkan hantu sbb tu kitorang gelak"terang baekhyun.Sehun terkesima tapi cepat² menutupnya dengan gelak.
Sehun POV
Aku terkejut dengan kata² baekhyun hyung.Nasib baik aku tak cepat mengelabah.So aku join diorang gelak kat luhan hyung.So sorry my hyung😔
"Eh korang lepas sekolah ni,nak pergi mana?"tanya chanyeol hyung.
"Erm biasanya kitorang akan terus balik rumah cuma suho hyung yang selalu pergi rumah boyfie dia lepas balik sekolah,waeyo?"balas D.O bagi pihak kwn²nya.
"Kitorang nak ajak korang pergi mall,saje lepak"jwb chanyeol hyung.
"Mall?!! Yeayy boleh beli gucci!! Kan suho hyung?"tao bersorak sambil memandang hyungnya.
"I don't think so,tao.maybr hyung tak ikut korang kot"selamba suho hyung menjawab.
"Alaa hyung~tao nak gucci~"tao memujuk suho hyung.
"Hyung,why not kalau hyung ajak lay hyung join kita?"kata baekhyun.
"Ah? Nanti lah hyung tanya dia dulu"kata suho hyung.
"Pastikan dia nak tau hyung..gucci~wait for me"ujar tao gembira.
"So jadi lah kan?"tanya chanyeol hyung.Semua disitu mengangguk.
"No problem"kata luhan hyung.
Aku ternampak chanyeol hyung tersenyum dekat aku.Aku memberi pandangan tajam kat chanyeol hyung.
***
"Hyung,yang hyung senyum kat hun tadi knape?"aku terus menyerang chanyeol hyung lepas keluar dari kelas mereka tadi cuma kai je yang tinggal dalam kelas tu.Chen hyung pulak? Entah kemana dia bwk umin hyung pun tak tahu.
"Eleh macam lah hyung tak tahu yang hun sebenarnya ikut luhan hyung"
"M-mana ada"
"Takyah nak tipu lah oh sehun,hyung selalu nampak hun ikut belakang luhan hyung,bila luhan hyung syak something,hun nyorok hahahha kelakar lah"chanyeol hyung tergelak sakan.
"Hyung!!! Perlahan lah sikit suara tu kalau ye pun"marah aku.
"Oops,thats why hyung ajak diorang pergi mall harini,hun boleh pikat hati luhan hyung tu"kata chanyeol hyung bersisa ketawanya.
"And hyung pun boleh lah nak pikat baekhyun hyung"usik aku pula.
"Erm,tengok lah macam mana nnti"kata chanyeol hyung berlalu pergi.Mata aku membulat.
"Ohgoshhh!! Hyung!!"
Aku mengejar chanyeol hyung dan kedengaran suara kami berdua sahaja tergelak kat situ.
Suho POV
Aku nak call ke tidak dia ni? Kalau aku ajak dia sekalipun,konfem dia tknak punya tapi aku kesian dekat tao.Haishh call je lah.
Aku mendail nombor lay lalu meletakkan dekat telinga aku.Lama handphonenya berbunyi lalu lay mengangkatnya.
"Hai baby"
"Hai lay,tengah buat apa tu?"
"Saya baru bangun tidur,wae?"
"Kwn² saya ajak saya pergi mall lepas sekolah ni so saya nak ajak awak,jom"ajak aku dengan mada ceria.
"Ah baby look,saya tak boleh na.."
"Takpe lah kalau awk tak boleh tapi saya tak datang rumah awak ok"aku memotong kata² lay.
"Suho,listen k.Saya bukan taknak pergi tapi saya sibuk,betul ni"lay cuba mengambil hati aku.
"Ok,bye lay"aku menamatkan panggilan aku dengan dia tanpa ucapan 'i love u' or whatever.
Baekhyun POV
Seriously chanyeol ajak pergi mall?! Yess dapat lah aku pandang dia lama².Chanyeol-ah,kau buat apa dengan hati aku ni?
Sedang aku berfangirl pasal chanyeol,rupa-rupanya luhan hyung memandang aku.
"Kau dah kenapa tersenyum sorang-sorang?"
"M-mana ada"
"Eleh,macam lah aku tak nampak..siapa pulak yang dah berjaya tambat hati kau ni?"tanya luhan hyung.
"Hyung,tkda sape lah,tak boleh ke kalau baek nak senyum?"balas aku.
"Baek,kalau orang senyum sambil termenung mknanya ada lah someone dia suka,kau takyah lah nak tipu hyung,macam lah hyung baru kenal kau sehari dua"kata luhan hyung.
"Hyung lapar tak? Jom pergi kantin"ajak aku seraya menukar topik.
"Pandai sangat tukar topik,tembak kang baru tahu"kata luhan hyung.Aku tergelak.
"Eleh baek mmg pandai lah hyung,markah exam pun tak pernah merosot and nak tembak baek,hyung tembak pun tak pandai,ada hati nak tembak orang"jwb aku lalu aku terus lari dari luhan hyung.
"Kau tnggu byun baekhyun!!"
YOU ARE READING
My Cutest Love(Exo Ship~Baekyeol Kaisoo Hunhan Sulay Xiuchen Taoris)
RomanceExo ship(baekyeol kaisoo hunhan sulay xiuchen taoris) Warning:boxboy ff