Chapter 23

147 7 0
                                    

Tao berjalan keluar dari kelasnya seorang diri.Hyungnya yang lain ada kelas tambahan jadi dia akan balik bersendirian.Lagipun dia hendak bersendirian dan memikirkan apa yang patut dilakukannya untuk menawan hati kris.Bukan semudah yang disangka.Tao menjadi gelisah apabila melihat karakter kris yang serius dan tidak mudah untuk senyum.

Pabo,sebelum nak buat apa-apa kau tak memikir dulu tao.Sekarang diri kau jugak yang susah,bisik hati tao.

Tao menurun anak tangga tetapi terlanggar bahu someone menyebabkan dia hilang imbangan badannya lalu terjatuh.

"Oww sakitnya"tao mengaduh kesakitan.

"Are you okay?"tanya org yang dilanggarnya.Tao memandang lelaki tersebut dan matanya membulat apabila lelaki tersebut adalah kris.

"S-saya o-okay"jawabnya tao gagap.Dia cepat-cepat berdiri dan menundukkan kepalanya.

"Saya mintak maaf sebab langgar awak.Saya memang tak sengaja,mianhae"

"Hey hey,it's okay lah lagipun awak yang jatuh bukan saya.Kalau saya dah lama kot awak makan kaki"

Pucat muka tao apabila mendengar kata-kata kris.Memang dia ada seni mempertahankan diri tapi kalau dengan muka kris ni jangan kata aku,beruang pun lari.

"Haish just kidding okay,jangan lah pandang macam nak makan orang"

"S-saya balik dulu.Mintak maaf lagi sekali"

Tao berjalan melepasi kris dan meninggalkan kris keseorangan disitu.

Kris POV

Dari tadi lagi aku perhati je budak panda ni.Cute jugak.Tapi kenapa dia macam takut-takut dengan aku? I mean macam benda yang dia sembunyikan.Hmm nak kene jadi spy ni hihihi.aku berkata di dalam hati.Setelah mengambil beberapa buah buku,aku meninggalkan sekolah itu.

Chen POV

Aku menunggu umin hyung untuk datang ke rumah aku kerana kami sudah berjanji untuk mengulang kaji sama-sama.

Ketukan di pintu utama mengejukan lamunan aku dan aku terus melangkah untuk membuka pintu.Wajah comel umin hyung terpampang di muka pintu.

"Umin!!"aku memeluk tubuh kecil hyung.Dia memuncungkan bibirnya.

"I'm still your hyung,jongdae"

"Who care? Dah jom masuk"aku menarik lengan xiumin dan menutup pintu.

"Takda orang ke dekat rumah ni chen? Sunyi je"tanya xiumin sambil matanya meliar memandang sekeliling rumah aku.

"Takda.Appa ngan omma chen ada urusan so chen tinggal sorang je"

Xiumin mengangguk faham.Aku menarik tangannya dan bawa ke bilik aku.Dia duduk di tepi katil aku.

"Hyung,nak makan tak? Chen boleh tengok apa-apa kat dapur untuk dimakan"

"Eh takpe lah chen,hyung dah makan tadi.Kita sambung study kita je"

Aku mengangguk setuju.Aku dan xiumin duduk di meja belajarku dan memulakan ulangkaji.Setelah beberapa jam,xiumin mengeliat sambil membetulkan urat-uratnya.Aku tersenyum kecil melihat telatahnya.Cute.

"Chen,berhenti lah dulu.Kejap lagi sambung pulak"ujar xiumin.Dia meletakkan kepalanya di bahu aku.Aku mencium dahinya sekejap.

"Hyung,sikit lagi ni"aku memfokuskan dekat buku aku semula.

"Erm okay.Hyung turun jap ye,tiba-tiba rasa lapar lah"

"Okay baby"

Aku melihat xiumin hilang dari muka pintu bilik aku.

Xiumin POV

Aku membuka kebinet di almari dapur rumah chen.Terdapat banyak jenis biskut dn roti di situ.Aku mengambil beberapa jenis biskut dan membuat jus oren untuk aku dan chen.Aku membawa semuanya ke bilik chen semula.

Aku meletakkan dulang itu di atas meja kecil sebelah katil chen.Aku memandang chen hanya fokus pada bukunya sahaja.Aku tersenyum.Dalam nakal-nakal chen pun,pelajarannya tidak pernah diabaikan.Memang dekat sekolah dia banyak bermain tapi aku tak sangka dekat rumah dia macam ni.

Aku memeluk leher chen dari belakang and of course dia terkejut.Aku ketawa kecil melihat reaksinya.Aku duduk di pemegang kerusinya sambil melentokkan kepalaku di atas kepalanya.

"Are you done?"

"Not yet baby,why?"

"Hyung dah bawa biskut untuk berdua,berhenti lah dulu.Kejap lagi sambung please"aku merayu kepadanya.

"Okay,come"

Aku peluk tubuhnya dan berjalan ke arah katil.Aku mengambil sekeping biskut dan menyuakan ke mulutnya.Dia menerima dengan senang hati.

"Hyung,boleh teman chen tak malam ni?"

"Teman? Takkan takut kot duduk sorang-sorang"aku mula hendak mengusiknya.Dia mencebik.

"Bukan takut lah.Chen bosan duduk sorang-sorang.Boleh lah hyung"

"Haish yelah tapi hyung mana bawak baju"

"Takyah risau lah,baju chen kan banyak tapi pagi esok kene bangun awal sikit lah.Chen hantar hyung balik untuk tukar baju sekolah sbb chen takda baju sekolah lain"

"Okay,no prob"

"Thanks hyung,i love you"

"I love you too"

Mata chen membulat.Lama dia merenung muka aku.

"What?"

"Hyung cakap apa tadi?"

"I-i love you too?"

"Ulang semula"

"I love you,chen"

"Sekali lagi"

"Kim jongdae!!"

"I love you too,hyung!!"

Chen memeluk diri aku sampai terbaring atas katil.Dia berada di ontop aku.

"Yahhhh!! Chen bangun lah,berat tahu tak!"

"I dont care.Gomawo hyung.Dah lama chen nak dengar perkataan tu keluar dari mulut hyung and you know what? Harini lah harinya.Chen happy sngat dapat memiliki hyung.Chen janji akan jaga hyung sampai akhir hayat chen"

Aku melihat air mata mengalir di pipi chen dan cepat-cepat aku menyekanya.

"Nae cheonma chen.Gomawo jugak sebab hadir dalam hidup hyung"

Aku memberi senyuman manis kepadanya.Dia mendekatkan bibirnya dengan aku dan bibir kami bertaut antara satu sama lain.Aku tersenyum dalam ciuman itu.

"I love you,kim minseok..always love you"bisiknya.

"I love you too,kim jongdae

My Cutest Love(Exo Ship~Baekyeol Kaisoo Hunhan Sulay Xiuchen Taoris)Where stories live. Discover now