Chapter 9

151 8 0
                                    

No One POV

Selepas waktu persekolahan tamat,baekhyun dan rakan-rakannya menuju ke pagar sekolah.Tetapi ada seseorang memegang tangan baekhyun dan terus menoleh.Rupa-rupanya taeyeon tengah tersenyum manis dekat baekhyun.

"Hai baek,noona nak ckp sikit boleh tak?"

"Err..boleh je..korang pergi dulu ea nnti aku follow"

Baekhyun memberitahu rakan-rakannya dan mereka mengangguk setuju lalu terus meninggalkan baekhyun dan taeyeon di situ.

"Noona nak ckp ape?"tanya baekhyun.

"Baek sbenarnya noona dah lama   sukakan baek..boleh tak baek jadi namjachingu noona?"

Baekhyun terkejut tetapi dia pertimbangkan apa yg taeyeon luahkan.Dia tahu dirinya telah menyukai chanyeol tapi adakah chanyeol juga menyukai dirinya.Patut ke dia terima taeyeon jadi yeojachingunya?

Terlalu banyak soalan yang difikirkan oleh baekhyun tetapi dia tidak sampai hati untuk menolak gadis itu.

"Err..boleh tak noona bgi baek sikit masa? Baek janji tak lama"

"Kenapa baek? Baek tak suka noona ke? Ke noona tak cantik macam prempuan lain?"suara taeyeon kedengaran hendak menangis.Baekhyun serba salah.

"No no..bukan macam tu..noona mmg cantik cuma baek nak pastikan perasaan baek betul-betul kat noona"

"Okay..harap baek terima noona k..noona tnggu"kata taeyeon lantas memberi satu ciuman di pipi baekhyun dan berlalu pergi meninggalkan baekhyun yang terkejut dengan perbuatannya.

Dalam mereka tak sedar,ada sepasang mata melihat adegan itu dengan menahan perasaan cemburu yang membara.

"No way taeyeon,baekhyun aku punya"kata si dia dan berlalu meninggalkan tempat itu.

Chanyeol POV

Semasa aku hendak menuju ke pagar sekolah,aku ternampak baekhyun dan taeyeon berduaan jadi aku bersembunyi disebalik dindding untuk mendengar perbualan mereka.

Aku terkejut dengan luahan hati taeyeon.Hati aku berasa cemburu. Mungkin aku dah suka dekat baekhyun.Sejak bila pun aku tak tahu tapi yang pasti dia telah menarik hati aku.

Aku menuju ke pagar sekolah dimana kawan-kawan aku dan baekhyun menunggu.Aku melihat baekhyun tiada dengan mereka.Aku ditegur oleh sehun.

"Hyung cari baekhyun hyung ke?"sehun smirk.

Kawan-kawan baekhyun semua memandang aku dengan muka yang terkejut kecuali D.O yang hampir tersenyum tetapi disembunyikan.

What's wrong with him?

"Mana ada hyung cari dia la"ujar aku kepada sehun.Sehun hanya tersenyum sinis.

Tak sampai beberapa saat,aku ternampak dia berlari ke arah kami.Mata dia dan aku bertentang tapi tak lama,dia mengalihkan matanya ke tempat lain.

"Mianhae,i'm late"kata baekhyun.

"Takpe lah,bukan lama mana pun btw asal taeyeon noona jumpa kau?"tanya D.O.

"Ah takde pape lah,dia nak aku tolong dia study je"tipu baekhyun.Mata aku membulat tapi cepat-cepat aku sembunyikan.

"Eh tapi dia lagi tua dari kau kowt,mcm mana dia suruh kau tolong dia?"tanya D.O lagi.Semua mata tertumpu kat baekhyun.

"So? Aku kan pandai,thats why dia suruh aku tolong dia,kau jangan lupa,aku pun tergolong dalam best student kat highschool ni"jwb baekhyun bangga.

"Err mula lah tu,mcm lah dia sorang"kata luhan.

My Cutest Love(Exo Ship~Baekyeol Kaisoo Hunhan Sulay Xiuchen Taoris)Where stories live. Discover now