Chapter 1

612 19 2
                                    

Luhan,kyungsoo,baekhyun,suho,xiumin and tao adalah kawan rapat sejak dari kecil lagi.Mereka tinggal di sebuah rumah yg dihadiahkan oleh ayh suho semasa hari jadinya.Atas dasar kepercayaan oleh ibubapa masing² kecuali luhan.Mereka memutuskan utk hidup berdikari di rumah itu memandangkan mereka ada setahun lagi berada di highschool.

Kyungsoo POV

Ringgggggg!!

Aku D.O Kyungsoo atau rakan² aku memanggil aku dgn nama manjaku soo ataupun D.O.Aku mengeliat dahulu sebelum bngun dan mandi.Selesai mandi,aku turun ke dapur utk menyediakan breakfast utk 5 org rakan aku termasuklah diri aku sendiri.Nasib baik lah aku belajar memasak dgn omma aku dulu sbb tu salah satu hobi aku,kalau tak mmg kebulur lah masing²,harap je nk hidup berdikari tapi nk isi perut sendiri tak pandai tapi tkpe disebabkan aku sayang sngt kat diorang ni,aku sanggup buat ape saje utk diorang.Haaaa baik kan aku hahahaha😂.

Selesai menyediakan breakfast,aku ke ruang tamu utk melihat sama ada suho hyung dah bngun ke belum and yes dia sedang dduk tngok tv(sempat lgi tngok tv tu😂)sambil bermain dgn phonenya.

"Morning suho hyung"sapaku dgn memberi senyuman manis kepadanya(you can imagine that, so cute😍).

"Morning too soo"membalas senyuman ku.

"Yang lain tak bngun lgi ke hyung?"tanyaku kepada suho hyung.

"Tadi hyung ada kejut xiumin hyung tu ha tapi tak tahu lah dia bngun ke tak sbb tak turun² pun,yg lain hyung mmg malas nk kejut sbb tu semua mmg keje soo hehe"jawab suho hyung sambil tersengih.

Mmg sudah sedia maklum yg lain mmg liat nk bngun pada awal pagi terutama sekali si manly luhan tu err manly lah sngt😒.And disebabkan tu lah suho hyung malas nk kejut.Pernah sekali suho hyung cuba kejutkan diorang tpi diorang tknk bngun so suho hyung mengamuk satu rumah sampai seminggu tak bercakap.Lepas pada tu diorang mula meminta maaf kpd suho hyung.

"Erm ok lah kalau mcm tu soo pegi kejutkan diorang"jwbku menerima anggukan daripada suho hyung lalu naik ke atas utk mengejutkan yg lain.

Sesampai je aku dekat atas,aku melihat xiumin hyung keluar dari biliknya lalu aku menyapanya.

"Good morning umin hyung"

"Morning too soo"

"You look so handsome today hahah"

"Eh hyung mmg tiap² hari handsome tak tahu ke"

"Tapi soo lagi handsome daripada hyung hahaha tambah pulak comel hahah"

"Haish kau ni kan soo haa nah ambik sebiji"umin hyung mengetuk kepala aku dgn menggunakan buku yg dipegangnya.

"Ouch sakit lah hyung soo gurau je"kataku sambil mengosok gosok kepalaku.

"Padan muka kau, lain kali gurau lah lagi mcm tu"

"Haish yelah soo mintak maaf, nk manja sikit pun tak boleh(sejak bila dia pandai manja ngan org pun tak tahu😂)".kataku sambil memuncungkan mulutku.

"Hihihi ok hyung maafkan soo but jngn muncung mulut mcm tu nnti tak comel,hyung turun dlu ok"katanya dan aku memberi anggukan lalu pergi ke bilik si diva eyeliner,sape lagi kalau bukan baekhyun.

Aku membuka pintu biliknya dan menerima satu balingan bantal ke kepalaku.Aduh dah lah tadi kene ketuk ni kene baling pulak,apalah nasib aku hari ni.

"Kau tak boleh ketuk pintu dulu ke soo?"jerit baek dan aku baru perasan yg dia dlm separuh bogel maybe baru lepas mandi,patut lah mrh sngt.

"Haish biasanya kau liat nk bngun pagi baek sbb tu aku main redah je, mimpi ape kau bngun awal pagi ni"

"Salah ke kalau aku nk bngun awal pagi tak lah aku dengar kau membebel je"marah baek.

"Yelah² kalau tiap² hari kau mcm ni kan bgus tkde lah menyusahkan aku nk kejut kau,dah lah susah nk bngun"aku melontarkan biji mataku ke atas.

"Ish sampai hati kau ckp aku menyusahkan kau soo,kau ckp kau syg aku"baek acah² nangis.

"Kau pikir dgn acah² kau tu, aku nk pujuk,dah siap pastu turun dh lama suho hyung tnggu tu"kataku lalu pergi ke pintu biliknya utk keluar tpi aku pusing belakang utk mengatakan sesuatu"and one more thing,aku tak pernah ckp pun aku syg kau hahaha"terus aku keluar dan aku terdengar baek menjerit nama aku hahaha(evil).

Selepas mengejutkan tao dan luhan,aku turun ke dapur  bersedia utk breakfast dgn rakan² aku.Aku dduk disebelah baekhyun yg tngh bercakap dgn umin hyung.

"Mane bdk dua org tu?"tanya suho hyung.

"Tngh mandi,kejap lgi turun lah tu"jawab aku.

Tak sampai 5 minit muka tao and luhan hyung terpacak kat dapur.

"Good morning xiumin,suho and baek hyung"sapa tao dgn wajah yg amat ceria.

"Good morning xiumin,suho and baek hyung"ajuk baekhyun dgn membuat memek muka mcm tao.Haish baek,tak habis² nk kacau maknae tu.

"Huarghhhh hyung!! Tngok baek hyung ni!!!"tao dgn muka hendak menangisnya.

"Baek,kalau sehari tak kacau tao tak boleh ke?"aku memarahi baek dgn memberi satu tamparan kat bahu baek.

"Alah aku gurau je soo,tapi best ape ajuk ckp dia hahahaha"jwb baekhyun.

Dan dia menerima satu lgi tamparan satansoo aku.

"Haish baek,shut up your mouth and eat your breakfast.Tao,dduk sebelah hyung ni"kata suho.

Serentak dgn itu baekhyun mula makan breakfastnya dan tao dduk disebelah suho makan sarapannya.Aku terpandang luhan hyung yg dduk disebelah aku dgn mata yg agak kuyu.

"Tak cukup tido lgi ke luhan hyung?"tanya aku kepada luhan hyung yg berdiamkan diri sejak bngun tadi.

"Erm"

"Knape ni hyung?Mimpi lgi ea?"tanyaku.

Luhan mengganguk."Hyung rindu appa,omma ngan kookie.Kat mana lah kookie skrang ni kan?Mesti appa ngan omma mrh sbb hyung tak jaga dia dgn baik"jwb luhan hyung dgn nada yg sedih.

"Hyung jngn risau soo pasti suatu hari nnti kita pasti jumpa kookie"aku meletakkan tngn aku atas bahunya utk menenangkannya.

"Luhan,kita pernah janji yg kita akan cari kookie sampai dpt"kata xiumin hyung.

"Ye aku tahu"jwb luhan hyung

"Dah,luhan hyung jngn risau,kita akan cari kookie and now makan dlu then kita pergi sekolah"kata suho.Luhan hanya tersenyum.Mereka makan dgn keadaan yg senyap dan mula berangkat pergi ke sekolah.


Finally chapter 1 update...ouh jihah lupa nk bgtau yg jihah akan tambah beberapa watak dlm ff ni mcm bts ke got7 ke takpun idol yg lain ok👌

My Cutest Love(Exo Ship~Baekyeol Kaisoo Hunhan Sulay Xiuchen Taoris)Where stories live. Discover now