Kini jungkook semakin pulih atas penjagaan luhan dan exo selepas 3 minggu yang lepas dia keluar dari hospital.Tapi luhan masih mencari punca jungkook jadi macam tu.Hendak bertanya takut jungkook sedih.
"Kookie dapat!"
Lamunan luhan terhenti apabila mendengar jeritan jungkook.
"Yah kookie,hyung nak.Tinggal satu je tu,please"rayu xiumin.
"Alah hyung bagi lah lagipun chen hyung kan boleh beli untuk hyung"kata jungkook.Bibirnya sudah dimuncungkan.
"Kenapa ni?"tanya luhan.
"Kookie ambik biskut aku lah,lu.Aku baru beli tadi then tak tahu sape makan,tinggal satu tu je"
"Kau ni pun satu lah umin,benda boleh beli lagi kan.Tu pun nak berebut dengan budak kecik ni"
"Siapa yang hyung cakap budak kecik tu?"bidas jungkook sambil merenung abangnya.
"Kookie lah budak kecik tu.Kitorang semua dah besar dalam rumah ni"luhan mengusik jungkook.
"Jahat!"
Jungkook meletakkan biskut itu ke dalam mulut xiumin dan berlalu naik ke biliknya.Xiumin menghabiskan biskut itu dan memandang luhan.Akhirnya mereka berdua ketawa.
"Comel lah dia tu"
"My dongsaeng,right?"
"Pergi lah pujuk dia.Kesian aku tengok dia lagipun aku main-main je pasal biskut tu"
"Biar lah dulu.Merajuk sekejap je tu"
Mereka menghabiskan masa bersama di ruang tamu.Yang lain tiada di rumah,maybe keluar dengan kekasih hati masing-masing.
***
"Nak beli ape lagi ni hyung?"tanya kai kepada kyungsoo.Mata kyungsoo memandang sekeliling Niat di hatinya ingin membeli sesuatu untuk jungkook tapi dia sendiri tidak tahu hendak membeli apa.
Matanya tertancap ke arah patung arnab yang kelihatan sangat comel baginya.
Dia menarik tangan kai lalu pergi ke arah patubg tersebut.Dia mengambil patung itu dan menunjuk ke arah kai.
"Comel tak?"
"Comel.Hyung nak? Jom kai bayar"
"Bukan lah..hyung nak beli untuk jungkook"
"Amboi sayang betul hyung ke dia"
"Haa jangan nak jealous..takkan lah hyung tak boleh nak beli apa-apa dekat adk hyung"
"Correction..adk luhan"
"Adk hyung jugak"kyungsoo menjelir lidahnya ke kai.
"Buat lah mcm tu..kiss kang baru tahu"ugut kai.
"Ee asyik-asyik ugut benda sama je..jom bayar"
Mereka pergi ke kaunter lalu kai membuka dompetnya tapi dilarang oleh kyungsoo.Lama diorang berdebat sampai pemilik kedai pun mengeleng kepala melihatnya.Akhirnya kai mengalah juga.
Mereka berpegangan tangan keluar dari kedai tersebut dan menuju ke kereta.Baru sahaja kai ingin membuka pintu untuk kyungsoo tetapi ade suara menyapa mereka.
"Hai kai..lama tak jumpa u.Tak rindu i ke?"
Kai menoleh ke empunya suara dan melihat bekas teman wanitanya,krystal tersenyum manis ke arahnya.Kyungsoo hanya memandang mereka dengan pandangan pelik.
"What r u doing here?"tanya kai.
"I datang nak cari u lah kai"balas krystal.
"Antara kita dah takda apa-apa krystal"
Terbuntang mata kyungsoo apabila terdengar nama tersebut.
Ex kai.
Hanya itu yang ada dalam kepala kyungsoo sekarang.Fikirannya mula berfikir yang bukan-bukan.Dia takut kai akan meninggalkannya.Pujuk rayu wanita memang senang untuk mencairkan hati mana-mana lelaki.
"Kai..i tahu i buat salah dan i mintak maaf..i bodoh masatu..pliss maafkan i"krystal ingin meraih lengan kai tetapi ditepis perlahan oleh kai.
"Sorry,maybe aku boleh maafkan kau tapi kalau kau nak aku bersama dengan kau semula..aku tak boleh"
"Why?"
Kai mencapai tangan kyungsoo dan menarik kyungsoo agar rapat dengannya.
"Aku harap kau faham dan jangan ganggu aku dengan dia"
"K-kau gay?"mata krystal sudah bulat memandang kaisoo.
"So what? At least dia tak pernah tinggalkan aku macam mana kau tinggalkan aku so please pergi dari sini and jangan tunjuk muka kau depan aku lagi"
Kai membuka pintu kereta dan menyuruh kyungsoo masuk tapi suara krystal memberhentikan semuanya.
"Apa yang i nak..i akan dapatkan walau apa cara sekali pun..u milik i,kim jongin"
"Do whatever u want..i don't care..in my life always have kyungsoo"
Kyungsoo msuk ke dalam kereta dan memakai seatbelt.Kemudian kai msuk dan mula menghidupkan enjin lalu meluncur ke jalan raya meninggalkan krystal dengan hati yang panas dan penuh dengan dendam.Tidak lupa juga agenda licik untuk memutuskan hubungan kai dan kyungsoo.
***
Kai melihat kyungsoo memandang ke arah luar tanpa sebarang perkataan keluar dari mulut.Jari kemarinya asyik berlaga antara satu sama lain.Macam ada sesuatu yang mengganggu fikiran kyungsoo.
Kai berhenti di lampu isyarat memandang lampu tersebut berwarna merah.Sekarang masanya untuk mengalih tumpuan kyungsoo.Perlahan lahan dia memegang jari jemari kyungsoo yang berada di atas riba.Kyungsoo yang terkejut terus memandang kai.
"Are u okay?"tanya kai sambil mengusap lembut tangan kyungsoo.Kyungsoo menganggukkan kepalanya.
"Kalau hyung fikir pasal krystal tu better hyung berhenti sebab hyung sendiri tahu yang kai takkan tinggalkan hyung untuk perempuan yang dah buat hidup kai hampir mati"
Kyungsoo terus memandang kai tanpa mengeluarkan sesuatu dari mulut.Melihat kyungsoo senyap,kai merapatkan mukanya dengan muka kyungsoo.Bibir mereka hampir bertemu tetapi terbatal apabila kereta belakang membunyikan honnya.
Rupa rupanya lampu sudah pun bertukar hijau.Cepat cepat kai kembali ke posisinya lalu pedal minyak.Kai memandang kyungsoo yang hendak menyembunyikan senyumannya.
"Jangan nak gelak hyung..macam lah kita tak boleh sambung lepas ni"
Akhirnya kyungsoo memalingkan mukanya menghadap kai dengan sebuah senyuman heart-shaped beserta tawa kecil.
"Lawak lah kai"
"Haih kenapa lah lampu tu tukar cepat sangat"
Kai memuncungkan bibirnya sambil pandang kedepan.Makin sakan kyungsoo tergelak tetapi berhenti apabila tiada respon dari kai.Kyungsoo mencium pipi kiri kai dan melentokkan kepalanya di bahu kai.
"Jangan lah merajuk"
Mendengar suara manja kyungsoo membuatkan kai tak jadi hendak merajuk.Dia mencium rambut kyungsoo.Kyungsoo tersenyum.Lupa sekejap masalah mereka dengan krystal.
------------------------------------------------------
Sory kalau author update lambat.Author terlalu sibuk dengan kerja sekarang ni,mianhae🙏maybe lepas ni author akan update lmbt jugak..hari minggu tu pun belum tentu dapat update.Thanks kepada sesiapa yg menunggu ff ni..love u guys💕💕
YOU ARE READING
My Cutest Love(Exo Ship~Baekyeol Kaisoo Hunhan Sulay Xiuchen Taoris)
Roman d'amourExo ship(baekyeol kaisoo hunhan sulay xiuchen taoris) Warning:boxboy ff