Chapter 27

120 10 0
                                    

Tao melangkah masuk ke dalam rumahnya dengan senyuman terukir di bibir.Dia tidak perasan yang semua hyungnya sedang memandangnya pelik.

"Kau kenapa senyum sorang-sorang? Gila ek?"tegur baekhyun.

"Haish aku senyum salah,sedih pun salah..habistu nak suruh aku mengamuk?"kata tao.Dia mengambil tempat disebelah suho.

"Takda lah,kalau dah senyum sorang-sorang tanpa alasan maknanya tengah jatuh cinta lah tu"kata baekhyun sambil tersenyum sinis.

Muka tao mula berubah kepada warna merah jambu.

"Betul kan?"usik luhan.

"Maybe"hanya satu perkataan sahaja keluar dari mulut tao.

"Agak dah so siapa orangnya? Kris?"tanya baekhyun.

"Mana boleh bagitahu and hyung jangan main petik je okay..dah lah tao naik dulu"

Tao berjalan menuju ke biliknya.Yang lain hanya ketawa melihat tao yang sudah mula bermain cinta.

***

Tao mengeringkan rambutnya dengan menggunakan tuala.Dia duduk di birai katil sambil mengambil phonenya dan melihat gambar-gambarnya bersama kris.Senyuman mula terukir di bibir.

Takda lah,kalau dah senyum sorang-sorang tanpa alasan maknanya tengah jatuh cinta lah tu.

Tao teringatkan kata-kata baekhyun.

Adakah dia mencintai kris? Apa pulak perasaan kris padanya? Kris hanya menolongnya dengan menjadi fake boyfriendnya untuk mengalahkan bomi and tak semestinya kris mencintainya.

Tao baring dan memandang syiking biliknya.

Aku menharapkan cinta dari kau ke kris? Kalau betul aku cintakan kau,kau akan terima aku tak?,bisik hati tao.Sedang jauh dia termenung satu ketukan menyedarkannya.

"Tao-ya!!"suara memanggil dari luar.

"Ye hyung,kenapa?!"jerit tao.

"Keluar lah,ada orang nak jumpa kau ni"

Tao mengerutkan dahinya tapi mulutnya membalas 'okay'.

Dia membuka pintu lalu turun ke bawah untuk melihat siapa yang ingin bertemu dengnnya.Apabika sampai di ruang tamu dia melihat kris yang sedang duduk di salah satu sofa di situ.

"Kris hyung?"

Kria mengangkat mukanya sambil tersenyum.Tao mengambil temoat duduknya di sebelah kris.

"Macam mana boleh tahu tao duduk sini? And kenapa hyung datang sini?"tanya tao.

"Ada lagi tak soalan?"usik kris.Tao memukul bahu kris lembut.

"Orang tanya betul-betul lah"

Tao membuat muka tak puas hati.Kris hanya tersenyum.

"Dari mana hyung dapat tahu tu tak penting and hyung datang sini sebab nak ajak tao keluar.Hyung bosan lah duduk rumah sorang-sorang dengan takda kawan lagi"ajak kris.

"Erm boyfriend hyung-hyung tao kan ada,kenapa tak ajak je diorang?"

"Apa salahnya kalau saya nak ajak boyfriend saya?"kris mendekatkan mukanya dengan muka tao sedikit.

"Fake boyfriend je kowt"kata tao sambil memandang ke tempat lain.

"Kalau macam tu awak tak sudi lah nak jadi real boyfriend saya?"

Tao terperanjat dengan kata-kata kris.Hatinya mula berdebar dan dia mula mengingati kata-kata kyungsoo.

Kalau kita nak tahu kita suka or cinta someone tu ataupun tak,kita kene ikut kata hati kita.Dengan siapa jantung kita akan berdegup kencang.Dan siapa orang yang selalu kita fikirkan.Dan orang itu adalah orang yang kita tunggu selama ni.

"Awak nak suruh saya teman kan? Bagi saya tukar baju jap"

Tak sempat kris membuka mulut,tao sudah berdiri dan menuju ke biliknya.Sedang dia mencari baju untuk dipakai,kesemua hyungnya menerjah masuk ke dalam biliknya.

"Yahh tak boleh nak ketuk dulu ke? Terkejut tao"marah tao sedikit tetapi mukanya kelihatan risau.

"Kau nak date ngan kris ea?"usik baekhyun.Tao tidak membalas kata-kata baekhyun.

"Hyung tengok korang berdua serasi pulak bila bersembang tafi"kata xiumin.

"Kan..duduk pulak rapat-rapat..ke ade pape ni"usik kyungsoo.

"Haish mana ada nya.Hyung semua masuk bilik tao ni sebab nak usik tao je ke? Baik tak payah"kata tao.Dia sudah menjumpai baju untuk dipakai.

"Mana ada lah.Kitorang cuma happy tengok tao ngan kris.Selama ni kan tao mana pernah rapat ngan mana-mana lelaki kecuali hyung kesayangan tao ni semua"kata suho.

"Haih yelah hyung.Maybe hyung tengah bosan kowt sebab tu stalker tao dari tadi.Daeipada buat macam tu,baik lah hyung semua call boyfriend korang then ajak diorang keluar.Tao pun nak keluar jap ni,okay"kata tao lalu keluar dari biliknya dan pergi ke arah kris yang sedang menunggunya.

"Call boyfriend? Ajak keluar? Boleh tahan jugak idea tu"kata baekhyun sambil membuat muka sedang berfikir.

"Eleh cakap je lah nak keluar ngan chanyeol,macam lah orang tak tahu"kata kyungsoo.

"Amboi sedap mulut bercakap padahal dia pun sama.Dalam hati tu terjerit panggil nama kai je,betul tak?"kata baekhyun sambil tersenyum.Kyungsoo mengambil bantak yang berdekatan dengannya dan membaling ke arah baekhyun.

"Pabo.Biar lah hati aku kan"kata kyungsoo sambil tergelak.

"Korang berdua takda beza lah,sama je"sampuk luhan.Suho dan xiumin hanya ketawa.

"Suho dan xiumin hyung pun sama jugak"kata baekhyun.

"Haish dah lah so korang nak keluar tak ni?"tanya suho.

"Boleh jugak tapi malas lah nak ajak diorang lagipun chanyeol cakap dia busy"kata baekhyun.

"Okay jom bersiap"

Mereka menuju ke bilik masing-masing dan menukar baju mereka.

My Cutest Love(Exo Ship~Baekyeol Kaisoo Hunhan Sulay Xiuchen Taoris)Where stories live. Discover now