Selesai membuat kerja rumah yang tergendala tadi,luhan berjalan menuju ke ruang tamu.Terlihat jungkook sedang tidur sambil memeluk anak patung barunya.Luhan tersenyum.
Dia mendekati jungkook dan mencium kepala adiknya sikit sebelum mengejutnya.
"Kookie bangun sayang..kita naik atas tidur"
Jungkook bangun sambil mengosok matanya lalu memandang luhan sambil memuncung bibirnya tanda protes kerana luhan menganggu lenanya.
Luhan membantu jungkook bangun dan memeluk leher jungkook.Dia tahu jungkook masih mamai dan takut terjadi apa-apa kalau tak dipegang.
Sampai ke biliknya,jungkook terus lari ke katil luhan.Dalam tak sedar dia dah terlena bersama sehun disitu.Luhan tersenyum lagi memandang pemandangan di hadapan matanya.Dua orang insan yang sangat dia sayang sudah berada di hadapan mata.Dia dah taknak mintak benda lain kecuali sehun dan jungkook.Terasa sempurna hidupnya kini.
***
Chen dan xiumin keluar dari kereta.Setelah setengah jam berada dalam kereta akhirnya mereka sampai ke destinasi mereka.Dan sepanjang perjalanan mereka chen harus menadah telinga mendengar xiumin membebel kerana dia mengheret xiumin secara paksa.Xiumin tak sempat nak memberitahu luhan.Tak tahan mendengar,chen mencium xiumin sehingga xiumin diam.
"Kita buat apa dekat sini chen?"
Mereka berada di Yongpyong Ski Resort.
"Pergi bermain lah"
"Tapi hyung tak reti main benda alah tu"
"Suka hati hyung je panggil benda alah"
Xiumin memuncungkan bibir tanda merajuk.Chen tergelak kecil sambil menarik tangan xiumin.Mereka bermain ski dengan penuh gelak tawa.
Xiumin masih teragak-agak untuk bermain ski memandangkan ini kali pertama bagi dia.Dapat berdiri 5 saat then jatuh membuatkan chen ketawa melihatnya.
"Yah! Kalau nak gelakkan orang baik tak payah datang!"jerit xiumin.Dia menyilangkan tangannya dengan muka marah.Sudah berkali-kali cuba tapi tetap tak berjaya malah digelak pulak oleh chen.
Chen yang melihat keadaan xiumin segera mendapatinya.
"Baby i'm sorry okay..chen tak gelak dah..jom kita sambung main"chen mencium pipi xiumin sekilas.
"Taknak"
"Merajuk pulak kesayangan chen ni..jom la..chen tolong hyung macam mana nak main okay..taknak la macam ni..kita datang sini kan nak spendtime sama-sama and buat banyak pengalaman indah untuk kita berdua"
Chen merapati muka xiumin lalu mencium bibir xiumin.
"Janji jangan gelak dah"
"Iye janji..chen ajar hyung..jom"
Chen membantu xiumin untuk berdiri dan mereka mula meluncur.Xiumin memegang erat tangan chen agar tidak terjatuh sambil itu dia mula menstabilkan badannya.Selepas beberapa minit,xiumin dah boleh meluncur tanpa dipegang oleh chen dan dia semakin mahir.
Akhirnya gelak tawa mereka memenuhi kawasan itu memandangkan orang tidak ramai pada masa itu.
"Gomawo chen-ah sebab bawa hyung ke sini..first time hyung datang ke sini and tak tahu pulak tempat ni sememangnya menarik"kata xiumin.
"Jangan berterima kasih dulu..chen ada lagi satu tempat nak bawa hyung"
"Ke mana?"
"Rahsia"
"Dari tadi lagi rahsia"
"Just wait and see baby..sabar okay"
Chen mencuit sikit hidung merah xiumin dan memeluk erat pinggang xiumin.Xiumin pula melentokkan kepalanya di bahu chen.Dia tak kesah ke mana sahaja dia diheret asalkan chen sentiasa berada bersamanya.
***
Tempat kedua chen membawa xiumin ialah Namsan Tower.Bagi xiumin ini bukan kali pertama di ke situ tapi agak lama juga dia tak berkunjung ke situ lagi-lagi bersama chen.
Chen membawanya ke Muzium Teddy Bear terlebih dahulu.Mereka mengambil gambar dan membuat muka lucu sambil gelak ketawa.Sesekali chen cuba menyakat xiumin membuatkan lelaki itu geram.
Selepas itu mereka berjalan ke Love Locks untuk meninggalkan tanda kenangan.
"Kita nak tulis apa?"
"Chen is camel"balas xiumin dan dia tergelak melihat muka cemberut chen.
"Okay kalau itu yang hyung nak"
Chen menulis 'chen is camel❤xiumin is baozi' seraya meletakkan dekat semua mangga-mangga di situ.
"Yah xiumin is baozi? Seriusly?"
"Adil la tu"
"Memang la adil tapi nampak macam pelik je"
"Kata nak tinggalkan kenangan..pelik-pelik pun kira kenangan apa"
Xiumin tergelak dan diikuti dengan chen.Dekat situ jugak dia nak buat lawak tak bertauliah.
Hari semakin senja dan masa itu lah chen tunggu-tunggu.Dia berdiri di belakang xiumin dan menutup kedua-dua mata xiumin.
"Chen apa ni?"
"Percayakan chen tak?"
Xiumin mengangguk.
"Okay tunggu sekejap je lagi"chen mencium pipi xiumin.
Lepas beberapa minit chen membuka mata xiumin.Xiumin mengosok matanya untuk menjelaskan pemandangannya dan buat seketika dia terpaku.Keadaan sekeliling namsan tower yang diselaputi banyak lampu menambahkan kecantikan di kawasan itu.Memang banyak kali dia ke namsan tower tapi pemandangan seperti ini adalah kali pertama baginya.
"Chen.."dia berbisik memanggil lelaki itu dengan mata tak lari dari pemandangan tersebut.
Chen yang tersenyum mengeluarkan rantai beserta huruf 'C' dan memakainya di leher xiumin lalu memeluk pinggang xiumin dari belakang.Xiumin memandang rantai tersebut dan tersenyum.
"Are u happy?"tanya chen separuh berbisik.
"Of course i am..thank you very much chen..hyung..hyung.."
Dia memusingkan tubuh badannya dan menyembamkan mukanya di dada chen.Chen tergelak kecil.Bangga dengan dirinya pun ada sebab terlihat muka bahagia xiumin hanya disebabkan dirinya.
"You're welcome hyung..chen sanggup buat apa sahaja untuk tengok hyung bahagia macam ni..i love you so much hyung"
"And i love you too"
Terlihat sedikit air mata di pipi xiumin lalu diseka oleh chen.Chen merapatkan mukanya dengan xiumin dan mencium bibir xiumin dengan penuh kasih sayang.Tak tergambar perasaan indah mereka buat masa ini.
YOU ARE READING
My Cutest Love(Exo Ship~Baekyeol Kaisoo Hunhan Sulay Xiuchen Taoris)
RomanceExo ship(baekyeol kaisoo hunhan sulay xiuchen taoris) Warning:boxboy ff