"So awak nak g mana ni?"tanya tao.
"Entah lah,saya bukan tahu sangat pasal korea ni"jawab kris sambil matanya menumpu di jalan raya.
"Kalau macam tu jom saya tunjukkan cafe yang selalu saya lepak"
"Boleh juga"
Tao memberitahu kris dimana cafe tersebut.Sebenarnya cafe itu dimiliki oleh kawannya yang juga berasal dari china iaitu jackson wang.Jackson berpindah ke korea dengan mengikut familynya yang ingin berniaga makanan china di korea.
Kris memarkirkan keretanya dan keluar bersama tao.Mereka masuk ke dalam cafe tersebut dan mengambil tempat duduk yang hanya ada dua kerusi.Seorang pelayan datang ke meja mereka dan ingin mengambil pesanan mereka.
Tao memesan hot chocolate dengan cake red velvet.Kris pula hanya memesan coffee sahaja.
"Jackson ada tak?"tanya tao kepada pelayan tersebut.
"Ada dalam pejabat,encik nak jumpa dia ke?"tanya pelayan itu.Tao mengangguk.Pelayan meminta diri untuk memanggil jackson.
"Woi tao! Lama giler kau tak datang cafe aku,apahal? Ingat dah taknak jumpa aku dah"dari jauh jackson mula menegur tao.Mereka berpelukan sekejap.Kris memandang dengan muka yang agak jealous.Dia tak suka tao berpelukan dengan orang lain walaupun kawan baiknya sendiri.
"Mana boleh aku tak lupakan kau.Lately ni aku busy sikit dengan sekolah lah apa lah.Kau boleh lah duduk goyang kaki dalam pejabat tu"
"Eh aku buat kerja lah,mana ada goyang kaki"kata jackson.Matanya teralih kepada kris yang memandang ke keluar.
"Ni sape? Boyfriend kau?"
Belum sempat tao membuka mulut,kris sudah menyampuk.
"Yup i'm kris,boyfriend kepada tao"
Kris menghulurkn tangannya untuk bersalam dengan jackson.Jackson terus menyambutnya.
"Jackson.So ni lah kau kata busy sangat,cakap je lh dah ada boyfriend"usik jackson.Tao yang masih lagi dalam khayalan dengan kata-kata kris teragak-agak untuk bercakap.
"Alah macam lah kau t-tak kenal aku kan"
"Haish kau ni,takpe lah aku masuk pejabat dulu sebab ada banyak kerja aku nak buat"
"Okay"
Tao memandang kris yang tersenyum ke arahnya.
"Apa yang awak cakap tadi?"
"Cakap apa? Betul kan?"
Tao menguling biji matanya.
"Apa maksud awak yang saya ni boyfriend awak?"
"Biar je lah lagipun lepas ni kan kita act macam kita ni couple so apa salahnya kan?"
Tao ingin membalas tapi kata-kata kria tu ada betulnya juga.Akhirnya dia membiarkan sahaja.
***
Kyungsoo,luhan,baekhyun,suho dan xiumin pergi ke pergi ke mall.Mereka masuk ke dalam satu kedai baju dan melihat baju terkini.Kyungsoo sedang membelek satu persatu baju t-shirt dan dia ternampak chanyeol bersama seorang perempuan.Cepat-cepat dia mencari baekhyun dn merahsiakan perkara itu.
"Baek,ikut aku jap"ajaknya.
"Nak pergi mana? Aku tak habis tengok lagi baju ni.Cuba kau tengok ni cantik kan?"kata baek.Dia menunjukkan baju t-shirt bewarna merah dan grey.
"Hish kau ikut je lah,banyak pulak tanya"kyungsoo menarik lengan baekhyun.Baekhyun hanya mengikuti kemana kyungsoo hendak membawanya.
Kyungsoo menarik baekhyun dan masuk ke kedai buku.Baekhyun menunjukkan muka annoyingnya.
YOU ARE READING
My Cutest Love(Exo Ship~Baekyeol Kaisoo Hunhan Sulay Xiuchen Taoris)
RomanceExo ship(baekyeol kaisoo hunhan sulay xiuchen taoris) Warning:boxboy ff