No One POV
Selepas kai dan D.O keluar dari kantin,mereka tidak perasan yang kawan² mereka turut mengikut mereka sampai ke rooftop.Mereka bersembunyi disebalik pintu rooftop dan mendengar perbualan kai dan D.O.Mereka terus bersorak selepas adegan ciuman kai dan D.O berakhir.
"Yahh!!! Dah brape lama korang dduk kat belakang pintu tu?!"marah kai.D.O dah lama sembunyikan mukanya di dada kai akibat malu.
"Sejak korang keluar dari kantin tadi lah,kalau tak mcm mane kitorang boleh tahu korang ade kat sini."jwb chen sambil melontarkan bebola matanya.
"So kirenye korang ni dh official couple lah kan?"tanya chanyeol.Kai dan D.O hanya mengangguk sambil tersenyum.
"Haa ni mesti dngr nasihat aku smlm ni"baek menyampuk.
"Eh sejak bila kau nasihatkan aku?Lagi usik aku ada lah"D.O menjeling ke arah baek.Kai geli hati melihat mereka berdua lalu mengucup pipi D.O.
"Congratulations hyung,finally dapat jugak buah hati yang hyung cari selama ni dgn pandang pertama"tao tersengih mcm kerang busuk.
"Tao, sejak bila pulak hyung cari buah hati hyung.Dia datang sendiri you know".Semua ketawa mendengar percakapan D.O.
"Dah lah jom msuk kelas,hyung tknk skip masa pembelajaran hanya disebabkan kai dan D.O"suho berjalan ke arah pintu.
"Susah jadi org couple ni,kene kecam sokmo"D.O terlepas cakap.
"Hyung~~~"kai pouts sambil membuat muka hendak menangis.D.O ketawa perlahan melihat muka kai dan memberi satu ciuman di pipi kai.Kai tersenyum.
"Sudah lah dgn drama korang tu"xiumin menyampuk.
D.O senyum dan berkata kepada baek"so baek,rasanya aku tak perlu tanya kai dah kowt pasal smlm".
"Pasal ape?"tanya luhan tiba² bersuara.Baekhyun memberi jelingan tajam dekat D.O.D.O menarik tangan kai lalu beredar dari situ sebelum diterkam oleh baekhyun.Akhirnya mereka semua masuk kelas dan belajar seperti biasa.
[Waktu balik sekolah]
D.O dan yang lain berjalan ke pagar sekolah untuk pulang ke rumah.Seperti biasa,banyak pertengkaran yang berlaku antara mereka.Siapa lgi kalau bukan D.O ngan baekhyun takpun baekhyun ngan luhan.Sampai je pagar sekolah,suho berhenti.
"Korang balik dulu ye,hyung nk jumpa someone jap"kata suho sambil mengosok belakang tengkuknya.
"Hyung nak pergi date ngan lay hyung ea?"kata baekhyun sambil tersengih.Suho menunduk malu.
"Pergi je lah suho,mcm tak biasa pulak tapi tkkan nak pergi date pakai baju sekolah?"tanya xiumin.
"Eh suho bukan nak pergi date lah,nak pergi rumah dia je lgpun suho ade tinggalkan baju suho kat sana"jwb suho dengan perlahan.Semua mata disitu membulat mcm mata D.O.
"Kalau ye pun terkejut,jangan lah buat mata mcm aku! Aku sorang je boleh buat mcm tu!!"marah D.O.Semua melontarkan biji mata masing².
"Kecoh lah kau,mata aku yang nak jadi bulat,bukan salah aku"kata baekhyun.Yang lain setuju dengan kata² baekhyun.D.O hanya menjeling tetapi tersenyum semula apabila ternampak kai dan kwn²nya.
"Dia senyum pulakk,seram aku dengan kau hyung~"kata tao sambil peluk lengan luhan.
Baekhyun mengekori anak mata D.O yang memandang ke sesuatu arah then dia terpaku melihat chanyeol sedang bergurau dgn kwn²nya.Secara tiba²,chanyeol memandang ke arahnya dan senyum kepada baekhyun.Baekhyun apa lgi terus memandang ke arah lain dengan jantung berdegup tidak berhenti.
"Baby soo!!"jerit kai berlari ke arah D.O dan terus memeluk D.O.
"I miss you hyung~"kata kai dengan suara manjanya yang mampu membuatkan D.O pengsan.Kai meletakkan kepalanya di bahu D.O dan D.O hanya mencium sedikit telinga kai.
"Hai luhan hyung"sehun berdiri sebelah luhan sambik menyapanya.
"H-hai sehun-ah"luhan tergagap-gagap membalas sapaan sehun.
"Umin hyung!"suara chen pula menyapa xiumin sambil meletakkan tangannya di bahu xiumin.
"Hey chen"xiumin membalas sapaan chen dengan memberikan senyuman kepada chen.
"I think i need to go now,bye guys"kata suho sambil meninggalkan mereka semua.
"Dia nak pergi mana tu?"tanya kai.
"Pergi rumah boyfriend dia"jwb D.O.Kai,sehun,chen dan chanyeol hanya mengangguk.
Chanyeol POV
Aku memandang ke arah baekhyun yang sengaja melarikam anak matanya untuk bertembung dengan aku.
Kenapa budak ni,langsung taknak pandang muka aku? Nak ckp muka aku tak handsome kang,ramai dah ckp muka aku handsome cuma diorang tak berkenan dengan telinga aku je lah tpi nak buat mcm mana,bukan aku yang mintak.
Aku perhati je baekkhyun ni.Comel jugak sebenarnya dia ni.Entah mengapa,hati aku jadi tertarik dekat baekhyun.Aku suka dia ke? Kalau betul pun,ape salahnya kan? Dia pun aku tengok mcm single.Dalam diam,aku tersenyum.
Suho POV
Selepas aku melihat kai ngan D.O berpeluk,aku sedikit cemburu dengan mereka bukan disebabkan mereka couple tapi lay tak pernah buat mcm tu dekat aku di depan semua org.Malah dalam masa 3 bulan kami couple,dia tak pernah ajak aku date.Tapi aku pendam sbb aku percayakan lay dan aku sayang dia sngt².
Selepas meminta diri untuk pergi,aku tidak ke rumah lay sebaliknya aku berjalan di kawasan Sungai Han untuk menenangkan fikiran aku.
Sambil aku berjalan,aku ternampak sepasang kekasih yang sedang berpegangan tangan sambil bergurau senda.
Kenapa lay tak pernah buat aku mcm tu? Betul ke lay sayang aku? Atau semua tu cuma lakonan sahaja? Tapi untuk ape? And kalau betul lah semua tu knape aku?
Tengah² aku memikirkan semua tu,handphone aku tiba² berbunyi.Aku mengeluarkan phone aku dan melihat skrin.
'Lay'
Then aku menekan butang hijau untuk mengangkat panggilannya.
"Hai lay"jwb aku cuba sembunyikan nada sedihku.
"Hey baby,where are you? Kenapa tak sampai lagi ni? Dari tadi lagi saye tnggu"kedengaran suara lay agak merajuk.Aku tersenyum pahit.
"Kejap lgi saye sampai ok,tadi borak ngan kwn saye lama sangat sbb tu lambat"tipu aku.Sumpah,aku tak suka menipu lay tapi aku terpaksa.
"Ok cepat sikit tau,be careful,saye tnggu bye baby,love you"kata lay.
"Ok bye love you too"jwb suho dengan menamatkan panggilannya dengan lay.Aku berjalan meninggalkan Sungai Han untuk pergi ke rumah lay.
YOU ARE READING
My Cutest Love(Exo Ship~Baekyeol Kaisoo Hunhan Sulay Xiuchen Taoris)
RomanceExo ship(baekyeol kaisoo hunhan sulay xiuchen taoris) Warning:boxboy ff