Chapter 32

117 10 0
                                    

"Taemin"

Budak yang bernama taemin itu memusing badannya dan melihat chen berlari ke arahnya.

"Eoh,wae?"

"Kau ada nampak tak xiumin hyung? Aku cari dia tapi tak jumpa lah"

"Oh tadi aku tengok dia macam meunju ke taman tapi tak tahu lah kalau dia ada kat sana ke tak"

"Kalau macam tu,takpe lah.Thanks"

"Welcome"

Chen berlari ke taman dan mendapati xiumin duduk di salah satu kerusi  sambil tangannya memegang sebuah buku.Tapi chen tahu fikiran xiumin ada di tempat lain.Buktinya dia tidak memandang buku tersebut.

Chen berjalan mendekati xiumin dari belakang.Dipeluk leher xiumin dan merapatkan pipi kanannya dengan pipi kiri xiumin.

"Sayang,kenapa ni?"tanya chen lembut.

Xiumin tidak menjawab.Chen mengeluh lalu duduk di sebelah xiumin.Dia memegang pipi xiumin dan menghala ke mukanya.Kini mata mereka bertaut.

"Please cakap dengan chen,jangan buat chen macam ni"

Lama xiumin memandangnya sehingga dia mengambil keputusan untuk bercakap dengan chen.Dia melepaskan keluhan dahulu.

"Sebenarnya hyung terfikirkan masalah luhan.Semalam dia mimpi adik dia minta tolong.Hampir setiap malam luhan bermimpi pasal adiknya.Dia amat merindui adik dia.Kami semua dah cari tapi tetap tak jumpa.Dan semalam pun dia pengsan dalam pelukan hyung.Hyung tak sampai hati tengok dia macam tu,chen.Hyung rasa hyung kawan tak guna"

Xiumin mula menangis.Chen menarik xiumin ke dalam pelukannya.

"Hyung,jangan cakap macam tu.Kalau luhan hyung tahu dia mesti sedih jugak.Tak semestinya kita mencari,kita jumpa apa yang kita nak so hyung kene bersabar dan usaha lagi untuk bantu luhan hyung"

"Tapi hyung tak kuat nak tengok luhan setiap malam menangis apabila mimpi tu datang dekat dia.Hyung dapat rasakan jiwa dia terseksa.Hyung sayang dia macam adik hyung sendiri"

"Okay sekarang ni hyung rileks,kita semua akan cari adik luhan sampai dapat.Yang penting sekarang ni,pelajaran hyung.Exam dah nak dekat.Kalau hyung gagal dalam exam nanti pasti luhan hyung sedih jugak"

Chen mengangkat muka xiumin dan mengesat air mata xiumin menggunakan ibu jarinya.

"Gomawo sebab dah dengar masalah hyung"

Chen tersenyum mendengar kata-kata xiumin.Dia mendekati wajah xiumin dan mengucup bibir xiumin lembut.Xiuman membalas dengan melingkarkan lengannya di leher chen.Setelah beberapa minit,chen melepaskan ciuman itu.

"Chen sentiasa akan dengar masalah hyung jadi lepas ni jangan sembunyi apa-apa dah"

"Okay"

"Promise?"

Chen mengeluarkan jari kelengkingnya.

"Promise"

Jari kelengking xiumin bertaut dengan chen.Mereka tersenyum.

"I love you,minseok"

"I love you too,jongdae"

***

Seperti yang dijanjikan,mereka akan pergi melawat luhan di rumah suho.Kesemua mereka sudah tahu apa puncanya kyungsoo,baekhyun,suho,xiumin dan tao bermasam muka dan tidak melayan mereka.

Mereka sampai di rumah suho lalu lay mengetuk pintu rumah tersebut.Pintu dibuka dan terjengul wajah suho.Suho mempelawa mereka masuk dan mereka duduk di ruang tamu.Suho sudah dimaklumkan oleh lay yang mereka akan datang melawat luhan.

"Yang lain mana?"soal kris.

"Kyungsoo ada ada dekat dapur.Tengah masak..yang lain dalam bilik.Kalau korang nak jumpa diorang,naik lah atas.Dekat pintu bilik diorang tu ada nama diorang"jelas suho.Mereka tidak menunggu lama dan terus menuju ke bilik kekasih hati masing-masing kecuali kai menuju ke dapur.

***

Sehun POV

Aku ternampak nama luhan di pintu tersebut lalu membukanya.Aku melihat luhan sedang terbaring sambil matanya tertutup.Wajahnya sesikit pucat dengan bibir kering.Aku mendekatinya dan duduk di tepi katil bersebelahan dengannya.Aku menundukkan sedikit kepala aku dan mencium dahinya.Memang terasa panas.Aku mengelus lembut pipinya.

"K-kookie"rintihnya.Maybe itu panggilan dirinya buat si adik.

"Hyung"panggil aku perlahan.Dia membuka matanya yang sedikit sembap itu.Aku tersenyum ke arahnya walaupun dalam hati aku tak kuat melihat diri dia dalam keadaan macam ni.

"Hyung rindu dia"kata luhan sambil menangis.

"Sehun tahu hyung.Kita akan cari dia.Yang penting hyung kene sihat dulu dan fokus dekat exam hyung.Kalau kookie tengok hyung macam ni pun dia lagi sedih"

Aku mengesat air matanya dan beralih ke sebelahnya lalu memeluk tubuhnya dekat dengan aku.Dia menyandarkan kepalanya di dada aku.Bunyi ketukan di pintu menyedarkan kami berdua.Pintu dibuka dan kesemua ahli exo masuk ke dalam bilik luhan.Kyungsoo hyung meletakkan dulang berisi semangkuk bubur dan juga air oren beserta ubat dan segelas air kosong.

"Get well soon,luhan hyung.Kitorang semua dah tahu masalah hyung.Hyung jangan lah risau,kita semua akan cari adik hyung sampai dapat"kata chanyeol sambil tersenyum.Dia memeluk pinggang baekhyun.

Exo mengangguk setuju mendengar kata-kata chanyeol.

"Ni hyung,soo ada buat bubur sikit.Hyung makan ye"

"Tapi hyung tak lapar,soo"

"Mana boleh macam ni,hyung.Macam mana nak baik kalau taknak makan"

Luhan diam.

"Bagi sehun mangkuk bubur tu"pinta aku.Kyungsoo mencapai mangkuk tersebut lalu diberikan kepada aku.

Aku mengacau dahulu bubur itu sebelum menyuakan ke bibir luhan.Luhan mengeleng.

"Sikit je hyung.Penat kyungsoo hyung masak untuk hyung.Hyung tak kesian ke dia ke?"

Aku menyua lagi bubur itu ke bibir luhan dan akhirnya luhan menerima.Kyungsoo lega termasuk lah kawan-kawannya.Mereka tahu kalau luhan demam memang susah nak makan.

Luhan menghabiskan separuh dari mangkuk bubur itu dan dia mengatakan bahawa dia sudah kenyang.Kyungsoo mengambil mangkuk tersebut dari tangan aku dan menyuakan ubat dan segelas air kosong kepada aku.Luhan memuncungkan bibirnya kerana dia paling benci kepada ubat.

"Jangan nak muncung bibir macam tu,pikir comel ar"kata baekhyun.Dalam sedih,dia sempat mengusik hyungnya itu.

Luhan memutarkan biji matanya.Yang lain hanya ketawa kecil.Selesai makan ubat,mereka meninggalkan aku dan luhan kerana kata suho,luhan perlu rehat.

Luhan kembali berpelukan dengan aku.Luhan hanya melayan termenungkan si adik sampai aku bersuara.

"Are you okay,hyung?"

Luhan mengeleng.

"Nak share apa-apa dengan sehun?"

Sekali lagi,dia mengeleng.Aku tidak bertanya apa-apa sampai luhan tertidur dalam pelukan aku.Aku membaringkannya dalam keadaan yang selesa.Aku turut sama baring di sebelahnya lalu aku terlena bersama luhan.

My Cutest Love(Exo Ship~Baekyeol Kaisoo Hunhan Sulay Xiuchen Taoris)Where stories live. Discover now