6. až 9. kapitola

324 35 3
                                    

Všechny kapitoly jsou stručně shrnuté. Jakýkoli text v uvozovkách je přímá citace (včetně hrubek a překlepů). Poznámky v závorkách psané kurzívou jsou krátká doplnění mou maličkostí.

Eresh

---

Kapitola 6: Já a bát se tě? Ne!

Pohled Hope.

Autorka nás poškádlí nejasnou informací o bílé magii s příslibem, že nám o ní Hope později poví víc. Jak se zdá, o bílé magii existuje celá kniha, kterou střeží Hopina matka, která patří k jakýmsi „nejvyšším".

Tom a Hope „vedou válku" už celý týden, a i v téhle kapitole dojde ke střetu, kdy Voldy Hope tradičně přitlačí ke zdi a začne ji mučit, protože ho Hope zmátla otázkou: „Si myslíš,že se tě teď začnu bát?". Hope se taky omylem prořekne, že používá jinou magii než černou. Tom je na stopě.

Kapitola 7: 3 kletby

Hope leží na zemi, protože se nemůže bolestí pohnout a dumá, jestli ji přijde někdo hledat. Po chvíli ji to ale přestane bavit a zauvažuje, že by se mohla proměnit ve svojí „ledovou královnu", aby nic necítila. Dozvídáme se ale, že proměnu ještě nikdy neprovedla záměrně, a že „v tý knížce to bohužel nebylo nebo si toho spíš nevšimla". Ale protože Mary Sue se nikdy nevzdávají, Hope se zhluboka nadechne a začne myslet na to, jak mučí Toma. A ejhle! Bolest v trapu, level „ledová královna" dosažen. Načež se Hope opět pomocí nádechu a výdechu (plus šťastných vzpomínek na kamarády) promění zase zpátky, aby nikomu neublížila (i když široko daleko není ani živáčka).

Jakmile se postaví na nohy, vydá se na hodinu OPČM, kterou vyučuje profesorka McFruitová (kdybychom se chtěli držet kánonu, časově by nejspíš nejlépe odpovídala profesorka Galatea Merrythoughtová), která si „s toho moc nedělala", když ji Hope na otázku zdali by ji mohla říct, proč přišla pozdě, odsekne: „Ne nemůžu."

V kapitole jsou taky vysvětleny kletby, které se nepromíjejí. Cruciatus: „No. Vy vlastně to mu člověku co to děláte ubližuje te." Imperius: „Ovládnu tím svojí oběti paměť. A ona pak udělá vše co budu chtít včetně toho,když ji poručím,aby se zabila." A Avada Kedavra: „A třetí kletba je ta nejhorší. Během v teřiny vás zabije."

Hope zná všechny tři kletby z knihy o bílé magii (i když tyhle konkrétní kletby jsou magie černá), ale profesorce zalže a řekne, že jí o nich kdysi vyprávěla matka, která „pracuje jako jedna z nejvyšších na ministerstvu."

Na konci kapitoly se Hope podívá na Toma a podle jeho úšklebku pozná, že něco chystá. Je odhodlaná zjistit, co to je.

Kapitola 8: Bude to horší...

Pohled Toma.

Tom ví, že Hope lže o znalosti kleteb a je si jistý, že je nezná díky své matce, ale kvůli své magii. Na chvíli zauvažuje, zdali nepoužívá magii nejčernější (což je kus názvu knihy Tajemství nejčernější magie, ne druh magie; kde se krom jiného píše o viteálech), ale rychle myšlenku zavrhne, protože o téhle magii četl a ví, že k vytvoření viteálu je třeba někoho zabít. Tom pochybuje, že by Hope byla něčeho takového schopná a mezi řečí obeznámí čtenáře s faktem, že se nemůže dočkat, až zabije svého mudlovského otce, „samozřejmě až ho najde".

Aby se děj mohl posunout dál, profesorka McFruitová prohlásí, že Tom a Hope budou společně po škole. Hope protože přišla pozdě na hodinu a Tom kvůli tomu, aby deset minut čekal na Hope a pak se „vykašla na nějaký rovnání knížek a odešel ze třídy."

Jakmile Tom vkročí do společenské místnosti, dojde k dalšímu střetu, kdy mu Hope oplatí dřívější Cruciatus svým speciálním mučením, které Tom popisuje jako: „Je to jako by mi vyrvávala s těla orgány a zároveň je i mačkala."

Když Hope přestane, oznámí mu, že si potom, co ho políbila a zachránila mu život, myslela, že by mohli být kamarádi, ale protože ji „musel na každým rohu co ji potkal ubližovat," jejich přátelství zaniklo dřív, než vůbec mohlo vzniknout. Což je škoda, protože pár odstavců výš byl Tom odhodlaný se s ní skamarádit, aby přišel na to, jakou magii používá. Teď je ovšem odhodlaný se jí pomstít a zařekne se, že ji „bude pronásledovat i ve snech."

Kapitola 9: Noční můra

Pohled Hope.

Hope se podivuje nad myšlenku, jak si Tom mohl myslet, že s ním bude po škole, protože po škole ještě nikdy nebyla, vzhledem k tomu „že se jí nechtělo".

Poté její kamarádky (Lucy, Viki a Sarah) hádají, do koho se nejspíš zamilovala, protože jim nevěnovala tolik pozornosti jako normálně, což je podezřelé. Lucy ve finále nadhodí i Tomovo jméno, ale Hope nám pohotově vysvětlí, že ho nemiluje a ani by nemohla, jelikož krom toho, že z něj jde hrůza, je to taky (řečeno mile) „namyšlenej egoistickej pablb" a (řečeno na plnou pusu) „ten nejidiostější kreténskej zkurvysyn světa."

Následuje sen psaný v kurzívě (a pro jistotu uveden „nadpisem" Sen), ve kterém dojde (překvapivě) k dalšímu střetu mezi Tomem a Hope, kdy Voldy řekne Hope mudlovská šmejdko, protože nemá co děla u rybníka, kam často chodívala s rodiči. Následně na ni sešle Cruciatus, který Hope odrazí a na oplátku Toma odzbrojí. Ten se ale nenechá zastrašit, „napříhne proti ní ruku a řekne kletbu, která se nepromíjí: Avada Kedavra!" (protože Cruciatus je v povídce používán tak často, že už se prakticky mezi Nepromíjitelné neřadí a Avada je velmi jednoduchá kletbička, kterou Tom umí bez problémů seslat i bez hůlky).

Po seslání Avady začne Hope „padat do tmy".

Recenze a 63 kritických shrnutí Hope (od Dennysskaa)Kde žijí příběhy. Začni objevovat