"Yuna! Cepat siap, nnti lambat pergi sekolah." Bebel Mrs. Im.
"Ye, sabar lah," jawab Yuna lalu memakai kasut.
"Careful,"
"Nae!,"
SKIP
Setelah dia berjalan kaki dari rumah ke sekolah yang jauh nak mati tu, akhirnya sampai jugak dia.
"Omma ni, tak kesian kan aku langsung, asyik suruh aku jalan kaki jer. Rumah dah lah jauh, ada kereta 2 biji pon x leh nak hantar anak gi sekolah," bebelnya.
YUNA POV
Aku berjalan menuju ke kelas ku dengan lemah longlai. Mana tak lemah jalan kaki dari rumah ke sekolah yg jauh nk mati tu.
Aku masuk ke kelas dan duduk di tempat duduk ku. Aku berhasrat untuk tidur buat beberapa minit sebelum Mr. Lee datang. Baru sahaja aku nak melelapkan mata, Mr. Lee masuk ke kelas. Tak guna. Terpaksa lah jugak, nak buat macam mana.
Skip
Waktu yang aku nnti kan sudah tiba, waktu rehat. Selepas waktu rehat waktu pendidikan jasmani iaitu pelajaran yang paling menyampah nak pergi or belajar. Hari ini aku bertekad untuk ponteng dan bagi alasan dekat Mr. Park yang aku datang bulan. Kan senang kerja aku.
Aku berjalan ke arah rooftop untuk melepak di tempat biasa aku. Sampai sahaja di rooftop, aku terus membaringkan diri ku di atas bangku di rooftop. Apa yang penting sekarang ni aku nak tido. Ye, tu lah habits aku. Tido. Aku boleh tido di mana-mana jer kecuali tandas. Eiyyyy, sorry lah klau tandas.
-di locker-
"Hyung, saya mintak maaf. Saya janji tak buat lagi." Kata seorang murid lelaki yang acah pembuli tu.
"Kau kene ingat yang pembuli sekolah ni adalah Bangtan Boys jer, tak der group lain, ingat tu." Kata namja yang paling muda dalam group Bangtan Boys.
Nama dia Jeon Jungkook. Dia dgn geng2 dia budak paling hot dan paling bermasalah. Aku pelik, kenapa bdk perempuan tergila2 kan budak bermasalah macam dorang? Ye aku mengaku memang drg hot tp kenapa orang suka yg bermasalah tu? Derrr.
Jung kook dengan kawan2 dia tu satu kepala. Apa yang dorang nak tak pernah tak dapat. Dorang dikira Kingka sekolah jugak lah. Bagi aku, kingka dan queenka tu satu benda yang remeh. Bukan style aku untuk dapat kan gelaran tu. Actually dulu orang pernah offer tapi aku tolak untuk jadi queenka. Ceyhhh, kembang jap.
Aku baring menghadap langit. Aku pejamkan mata. Aku terdengar orang bising-bising menaiki tangga rooftop. Aku buat tak tau. Apa aku kesah, ni bukan sekolah bapak dorang pon ann.
"Woi," satu suara yang agak garau memanggil ku. Aku rasa dia panggil aku sbb kat sini ada aku sorang jer.
Aku memandang orang yang memanggil aku 'woi' tadi. Apa dia pikir aku x dak nama ke? Aku agak terkejut kerana orang yang memanggil aku tadi adalah Bangtan Boys.
-tbc-
YOU ARE READING
Sporting Love | J.J.K
FanfictionIm Yu na seorang gadis yang agak sporting dan sempoi tetapi bijak orangnya. Dia tidak suka bergaul seperti murid-murid yang lain. Dia jenis yang suka buat hal sendiri. Suatu hari, dia telah menambat hati seorang pembuli di sekolahnya. Apakah yang be...