21

32 7 2
                                    

Dah 4 hari Hani x sedarkan diri. Hani tolong lah sedar, kitorg seduh tengok Namjoon dengan family kau.

Berkueun lama aku tak pergi appointment dengan doktor. Sahaja sebab aku tahu aku dah tak lama. Tak lama lagi aku jumpa Yura. Aku tak nak jumpa Hani dekat sana.  Dekat sana bukan tempat dia.

++++

Aku berjalan ke arah bilik Seunghoon. Aku melihat dia yang sedang membuat kerjanya di atas katil. Aku masuk ke dalam biliknya lalu duduk di sebelahnya.

"Ni kenapa ni?" Soal Seunghoon sambil membuat kerjanya. Mata dia masih tertumpu kepada komputer ribanya.

"Sahaja, Yuna bosan, Deankan dah balik." Jawabku.

"Ouh,"

"Weyh, kau sayang aku kan?"

"Mesti lah aku sayang kau, apa punya soalan lah."

"Nanti kalau aku dah tak da kau cakap dengan omma dan appa kau sayang drg tau,"

"Apa kau merepek ni?"

"K lah tu jer aku nak cakap," aku mencium pipinya lalu keluar dari biliknya.

Seunghoon P.O.V

apa yang dia merepek ni?

"Yuna!"

Dia sudah berlari keluar rumah. Dia pergi mana?

++++

Kata-kata Yuna masih terngiang-ngiang di minda aku. Dia nak main-main dengan aku kot. Okay positif.

End

Aku duduk di tepi katil Hani. Sekarang ni time sekolah. Aku ponteng sekolah. Bila exam baru aku datang. Aku study sendiri jer. Family Hani kerja so aku tawar diri untuk jaga Hani.

"Weyh, bangun lah...aku nak cite dengan kau ni," kata aku.

"Weyh, jangan lah tinggalkan dorang, nanti dorang tak da geng,"

"Aku dah tak lama, aku tak nak dua orang sekali gus tinggalkan dorang,"

"Bangun lah, aku nak cite kat kau pasal aku ni,"

"Kau jangan tinggalkan dorang...nanti dorang sunyi,"

"Kalau aku pergi dulu, aku tak nak kau muncul dekat atas sana,"

"Bangun ehh Hani,"

"Kesian dekat family dengan kau,"

"Hani, aku nak bagitahu, kanser aku dah tahap 3,"

"Tapi aku masih macam biasa...sebab aku kuatkan semangat,"

"Harini baru aku pergi jumpa doctor,"

"Aku satu hospital dengan kau,"

"Weyh bangun lah, dengar lah apa aku nak cakap,"

Tanpa aku sedar, air mata aku mengalir. Aku nangis

Hani P.O.V

Aku mendengar semua apa yang Yuna cakap. Tapi aku tak boleh bukak mata. Aku tak boleh bercakap. Aku koma, tapi aku boleh dengar semuanya. Dia..dia ada kanser? Weyhh please jangan main-main. Takkan lah 2 orang nak tinggalkan 7 ekor tu.

Aku harap aku boleh bangun. Aku nak cakap dengan semua. Aku nak mintak maaf dengan Namjoon. Aku rindu tengok senyuman dia. Dimple dia.

Weyhhh, napa kau tak bagi tahu awal-awal?! Weyhhh, aku kan mintak kau jagakan Namjoon. Tak mungkin.

End

Jungkook P.O.V

Harini kitorg semua tak sekolah, ingat nak lawat Hani. Namjoon hyung baru sahaja nak buka pintu bilik Hani, dia suruh kami semua senyap.

"Kenapa?" Tanya Taehyung dalam nada bisik

Namjoon menunjuk ke arah seorang yeoja sedang duduk di sebelah katil Hani.

"Weyh bangun lah...aku nak cite ni,"

"Weyh, jangan lah tinggalkan dorang, nanti dorang x de geng,"

"Aku dah tak lama, aku tak nak 2 orang sekali gus tinggalkan dorang,"

"Weyh, bangun lah aku nak cite pasal aku ni,"

"Kau jangan lah tinggalkan dorang, nanti dorang sunyi,"

"Kalau aku pergi dulu, aku tak nak kau muncul dekat sana,"

"Bangun ehh Hani,"

"Kesian dekat family kau,"

"Hani, aku nak bagitahu, kanser aku dah tahap 3,"

"Tapi aku masih macam biasa...aku kuatkan semangat,"

"Harini aku pergi jumpa doktor,"

"Aku satu hospital dengan kau,"

"Weyh bangun lah, dengar apa yang aku nak cakap,"

Aku terdengar esakkan. Aku kenal suara itu. Tu suara Yuna.

"Jom lah kita balik, petang kang baru kita datang balik," kata Jin seperti menyembunyikan sesuatu.

Kami semua akur.

End

-tbc-

Hohoho...sorry pendek...cerita dah merepek. Vote and comment pliss...okayh author nak promote cite ni. Author punya wattpad buat hal dia tak boleh hntr media so krg gi lah search nanti keyyh..

namjoonie_nie cute dia sumpah best and sedihh baca tauu



Sporting Love | J.J.KWhere stories live. Discover now