08

43 6 5
                                    

Aku benci kau Jeon Jungkook. You stole my firat kiss.

-waktu balik-

Hani mendekati aku. Apa lah yang dia nak ni? Kang baru dia nak cakap dah sah-sah si monster tu tarik dia. Jilake betul.

"Eonni, kenapa Jungkook kiss kau tadi?" Soalnya. Puihh kau panggil aku eonni tapi kau aku. Baik tak payah. Kurang asam betul.

"Entah dia tu, belum pernah makan kaki agaknya," balasku sambil berjalan ker arah pagar sekolah. Hari ni aku balik rumah omma terus and jalan kaki semula.

"Amboi, ngutuk aku nampaknya," Jungkook muncul di sebelah aku dan gengnya sekali. Dia ni kalau tak jalan dengan geng tak boleh ke? Rimas kau tengok. Aku menjelingnya.
"Mampus ahh kau," kata aku dengan kasar dan meninggalkan dia di belakang.

Meanwhile....

Hani P.O.V

Panas baran rupanya Yuna ni. Tapi patutnya dia bertuah sebab Jungkook kiss bukan tampar. Apa yang aku merepek ni?

"Apahal tu?" Namjoon muncul di seblah aku.

"Jungkook kiss Yuna dalam kelas tadi sebab Yuna tido," jawab ku. Kenapa lah dia ni asyik ikut aku jer ni. Tapi tak pe lah sebab kan kau iras-iras Rapmonster aku benarkan kau ikut aku. Pfttt, bukan dia mmg Rapmonster ke? Gila aku ni.

"Mwo?! Betul ke ni?!" Jeritnya. Terperanjat aku dengar dia jerit. Aku pikir apalah tadi. Aku mengangguk kecil.

"Perhhh, dia tak cite dengan aku pun!" Secara tiba-tiba Taehyung muncul di belakang Namjoon begitu juga dengan member yang lain. Mereka semua terkejut sebab Kookie kesayangan dorang kiss yeoja.

Pfttt normal lah tu, macamlah dorang belum ada first kiss~ aku cakap macam aku dah ada first kiss jer. Haihhh, mcam mana nak ada first kiss kalau namchin pun x dak.

Aku berjalan mengikuti Yuna dari belakang begitu juga dgn ahli BTS. Aku hairan, rumah dorang dekat mana? Kenapa dorang ikut jer Yuna ni? Dorang serumah dengan Yuna ke?!

Ishh apa kau merepek ni! Aku berlari ke arah Yuna.

"Eonnie, kenapa malaun ni ikut kau?" Soalku. Pfttt sedap jer panggil ank orang malaun.

"Hoi! Kitorg bukan malaun!" Jerit Jimin. Kiutt jer pendek ni. Pftt

"Ye! korang malaun!" Jerit Yuna pula. Melepaskan geram lah tu. Keh keh keh

"Entah dorang tu, asal aku balik jalan kaki jer mesti dorang ikut aku," jawabnya.

"Ouh, begitu rupanya," balasku.

"Yang kau ni kenapa? Ikut aku pahal? Nak join malaun-malaun tu sekali ke?"

"Mana adalah, memang aku balik ikut jalan ni, rumah aku jauh dekat depan tu," jawabku.

End

"Mana adalah, memang aku balik ikut jalan ni, rumah aku jauh dekat depan tu," kata Hani.

Choppp, bukan chicken chop okeyh?

Dia kata dekat jauh dekat depan tu? Waitt tu kawasan rumah aku!! Not my house but my mom house . Takkan lah dia jiran aku? Sebab haritu aku dengar ada jiran baru. Maigaddd dia jiran aku?! Excited pulak tetiba. Habis? Yang malaun-malaun dekat belakang tu duduk dekat mana pulak? Eishhh tengok jer lah nanti.

-skip-

Setelah beberapa minit aku sampai di depan rumah aku. Aku berhenti seketika. Aku pandang sebelah kiri aku, aku nampak Hani. Aku pandang sebelah kanan pula, aku nampak Suga. Sebelah Suga aku nampak Jin. Aku pandang belakang, aku nampak Jungkook. Sebelah kanan Jungkook pula ada Taehyung. Sebelah kirinya ada Jimin. Aku memandang Hani semula aku nampak Hoseok dan di belakangnya pula ada Namjoon. Mereka semua berdiri di depan rumah.

"Jappp, kenapa korang semua berhenti dekat setiap rumah dekat sini?" Soalku yang tengah pening tgk situasi sekarang.

"Ni rumah aku!!" Mereka semua cakap serentak. Masing-masing pandang sesama sendiri. Tapi yang Bts tu tak de lah sangat. Okayh aku boleh pengsan dekat sini. Biar betul?!! Selama ni aku jiran dorang ke?!! Kenapa aku tak perasan?!!

"Seriously?!!" Jerit aku.

"Gmpakk," kata Suga. Ye memang gempak sangat. Apa lah nasib aku. Aku tidak kesah berjiran dengan Hani tapi dengan 7 ekor tu!! Urghhh stress aku macam ni.

"Hoii apahal diri dekat luar tu?! Masuklah panas tu skang nosebleeding baru tahu!!" Aku dengar Yura memekik dari tingkap bilik omma. Semua mata tertancap kepada Yura. Excuse me?! Dia sedar tak dia berbath robe jer? Dia ni tak malu betul.

Aku memandang mereka semua. Dornag pun pandang aku. Kita tengah buat drama ke ni? Tiba-tiba aku rasa ada cecair keluar dari hidung aku. Aikk?? Tak kan hingus kot? Aku mana ada selsema. Okayh ni dah sah-sah aku nosebleed. Ye tekaan aku betul ada darah di uniform sekolah aku.

"Yuna! Kau okayh x?" Soal Hani risau. Aku berlari masuk kedalam rumah dan terus masuk ke dalam bilik. Omma tak de dia gi kerja. Baguslah dia tak de kalau tak marah aku sebab duduk dekat tengah panas. Pfttt risau jugak dia xD

Aku membersihkan hidungku lalu menukar pakaian. Aku berjalan ke arah balkoni. Aku hanya memakai tshirt putih dengan shorts jer. Maklum lah dekat rumah lah katakan pastu semua dalam rumah ni yeoja. Aku membuka sliding door dan duduk di kerusi yang ada disitu.

Aku memandang balkoni rumah sebelah. Rupanya itu rumah Suga. Tak pernah pulak aku nampak dia keluar dekat balkoni tu. Sedng aku usha balkoni rumah Suga, ada orang memanggil nama aku. Aku memandang ke arah rumah orang belakang tapi tak ada orang. Pandang bawah tak de orang. Pandang balkoni orang depan baru ada orang.

-tbc-
Pffftttt. Apa punya jiran lah Yuna ni sampai tak sedar yang BTS tu jiran dia. Namapak sangat tak pernha keluar rumah xD

Sporting Love | J.J.KWhere stories live. Discover now