03

52 6 4
                                    

"Korang ni dah kenapa tetiba ikut aku ni?" Aku memberhentikan langkahku lalu memandang mereka bertujuh.

"Citer lah story life kau," tiba2 jer Taehyung menjawab.

"Eiii mana boleh, dah ikut jalan lain," kataku lalu mempercapatkan langkah.

'Vroom...vroom'

Satu superbike  jenama ducati  berhenti di sebelah aku. Aikk...macam kenal jer. Tuan punya motor tu pun membuka helmetnya. Aku sangat gembira melihat tuan punya motor tu. Orang itu adalah oppaku. Nama dia Seunghoon.

"Oppa? Macam mana boleh sampai sini?" Soalku.

"Appa nak jumpa kau," jawab Seunghoon ringkas.

"Kenapa?" Tanyaku lagi.

"Ehh dia ni, dari dlu sampai sekarang sama jer, banyak tanya betul. Cepat lah naik. Nah, helmet."

"Nanti kalau omma tanya?"

"Omma pernah tanya pasal kau ke?" Perghh deep ayat tu. Takpe apa yang oppa aku kata itu adalah benar. 7 namja tu pon hanya melihat adegan mereka berdua.

"Ye tak ye jugak kan...omma mana pernah amik kesah pasal aku. Okayh lah jom. Bye2." Aku memakai helmet dan sempat mengucapkan selamat tinggal kpd mereka bertujuh.

Superbike itu sudah pun hilang dari pandangan BTS.

"Spe namja tu? Bajet kaya pulak tu," kata Jungkook tak puas hati.

"Yang kau dengki sangat ni kenapa? Macam jealous jer," kata Jin pula.

"Kau fall in love dengan yeoja sengal tu eh?" Tanya Jhope.

"Tak de maknanya okay," jawab Jungkook.

"Dah lah, yang kita duk tengah panas ni kenapa? Aku dah penat ni...nak tido," kata yoongi.

"Yeye, dah jom balik."

Dorang pun balik ke rumah masing2.

Aku dan Seunghoon sampai di satu rumah agam yang agak besar. Rumah yang sepatutnya aku membesar di sini tapi tidak kesampaian. Aku sangat gembira apabila mula-mula menjejakkan kaki di rumah tu.

Aku mengikut Seunghoon ke mana sahaja dia pergi. Dah macam orang asing jdnya. Mereka duduk di sofa.

"Yang kau ni dah kenapa? Rimas pulak aku...macam tak biasa pulak dengan umah ni," marah Seunghoon sebab kemana sahaja dia pergi mesti aku akan membontotinya. Sampai dia nak pergi tandas pon aku sanggup tunggu depan pintu tandas.

"Aku tak biasa lah...time aku kanak-kanak ribena dulu tu ye lah lari sana lari sini, joget sana joget sini tapi semua dengan kau jugak...sebab tu aku ikut jer mana kau pergi,"

"Tu dulu sekarang aku dah jadi gentleman, " kata oppaku dengan bangga.

"Puihh gentleman lah sangat,"

"Apa citer dengan Yu ra?" Soal Seunghoon.

"Biasa lah dia...keluar malam bila omma tanya macam-macam marah...pastu dia kata dengan aku satu hari nanti dia lari dari umah sbb omma selalu interview dia...tapi bila nak barag contoh nak handbag PRADA tu cakap jer sekelip mata ada depan mata...tapi kalau aku mintak kertas lukisan jer pon tak dapat-dapat alih2 aku beli sendiri guna duit sendiri..."

"Nasib omma tak suruh kau buat kerja rumah kalau tak jadi cinderella kau,"

"Hell no! Kalau omma sruh aku kerja rumah macam cinderella tu dah lama aku lari rumah,"

Tanpa mereka sedar, Mr. Im sudah duduk di sebelah mereka.

"Amboi, berborak sampai tak sedar appa tunggu korang berborak," kata Mr. Im. Dia gembira apabila dapat melihat anaknya di depan mata. Dia ingin juga mahu jumpa Yura tetapi bumi todak mengizinkan. Omma aku tak izinkan. Ni jumpa pon senyap2.

"Omma tak marah pulak oppa kamu amik kamu dtg sini," kata appa lagi.

           -tbc-

Sporting Love | J.J.KWhere stories live. Discover now