"Apalagiii," bengang pulak aku dengan biskut ni.
"Betulke kelas kita ada budak baru nanti?" Okayh, soalan mintak kaki.
"Kau ni kenapa? Kau pikir aku ni reporter sekolah ke? Kau gi lah tanya si Peah tu," aikk, sejak bila sekolah aku ada nama Peah ni? Ahh lantaklah spe pun yg penting aku bukan reporter sekolah ni.
"Aku tanya jer tak yah lah marah," dia membuat muka comelnya. Sorry lah bro, aku tak cair. Pfttt.
Punya kelas bising macam pasar malam tiba-tiba senyap sebab Mr. Lee masuk. Betul lah kata Jungkook. Memang ada budak baru. Aloo, yeoja rupanya klau namja boleh gak aku usha.
"Okayh semua, harini kita ada murid baru, sila perkenalkan diri kamu," kata Mr.lee kepada budak baru.
"Annyeonghaseyo Kim Hani imnida," Ooo nama budak tu Hani rupanya, not bad.
"Okayh Hani kamu boleh duduk dekat tempat kosong yang ada." Kata Mr. Lee lagi. Aku memandang biskut sebelah aku ni dengan tajam.
"Kenapa?" Soal biskut kepada aku.
"Kenapa kau kata? Sepatutnya Hani tu duduk sebelah aku tauu," marah aku. Geram betul aku dengan dia ni. Aikk, kenapa tiba-tiba jer aku nak ada orang duduk sebelah aku ni?
"Lek ahh,"
Nak jer aku sepak dia ni. Menyusahkan hidup aku betull.
-skip-
Waktu balik...
Aku terdengar bunyi orang minta maaf. Aku cuba mencari siapa yang minta maaf bagai nak rak tu. Aku ternampak beberapa orang budak perempuan. Aku mula mengecam bdk2 tu. Ouh, queenka sekolah rupanya. Aku cuba mengecam budak yang dibuli itu pulak. Aik? Tu bukan classmate aku ke? Kim Hani?
Dengan selamba aku berjalan mendekati Queenka sekolah. Sepatutnya aku lah Queenka sekolah tapi aku tolak. Lagi pun yang jadi Queenka ni semua hoobae. Jadi aku yang sunbae ni tak takut dengan dorang.
"Hoii korang buat apa tu?!" Jerit aku kepada mereka semua.
"Berani kau intai kitorg!" Salah seorang dari mereka cuba untuk memukul aku.
"Ha pukul lah pukul! Jap gi kaki aku mendarat dekat muka kau!" Secara tiba-tiba Namjoon muncul di sebelah aku. Geng dia pun ada sekali. Dorang ni tak de keje ke selain ikut aku?
"Lepaskan budak tu," kata Namjoon lagi.
"Kau sape nak suruh kitorg lepaskan budak hingusan ni?!"
"Kau tu yang budak hingusan! Kurang ajar dengan sunbae!" Bentak Jin. Fuyoo, aku punya pikir dia ni jambu.
Tanpa berlengah lagi, Namjoon datang dekat dengan Hani dan menarik tangannya. Hmm, tak de chan lah aku nak borak dengan si Hani tu. Aku ni dah kenapa? Tak dah jd lesbian kot? Nonono aku bukan lesbian.
Hani P.O.V
Aku tak paham lah! Apa yang dah terjadi ni? Tetiba jer mamat ni tarik aku gi mana pun aku tak tau.
"A-awak siapa? Kenapa tarik tangan saya?" Tanya aku bersopan santun. Maklumlah budak baru lah katakan.
Dia memandang muka aku dengan sexy face dia. Dia ni nak buat aku cair macam aiskrim ke apa ni? Pfttt. Baik kau berhenti buat muka macam tu. Tak pasal-pasal otak aku dah on.
"Aku Namjoon, budak kelas A5-1. Kau Kim Hani kan? Budak kelas A5-2," pfttt macam mana dia tau ni? Aku mengangguk perlahan.
"Di sebabkan aku dah tolong kau, kau kene tunaikan apa yang aku suruh lepas ni,"
"Saya tak suruh pun awak tolong, saya nak yeoja tadi yang tolong," pfttt apa aku cakap ni.
"What ever,"
End
Pfttt kenapa seua pandang aku macam tak puas hati ni? Aku tau aku cantik tapi tak yah lah pandang gitu. Aku berjalan keluar dari pagar sekolah dan aku ternampak satu kereta ferari di depan pagar sekolah. Ramai budak sekolah mengelilingi kereta itu. Aku mengerling jam menunjukkan pukul 2.30 petang. Dorang ni tak balik-balik lagi ke?
Aku hanya melihat jer mereka semua. Aku ternampak seseorang yang sangat aku kenal. Aku berlari ke arah orang tu.
-tbc-
Wooo ada watak baru dengan namjoon plk tuu kah kah kah
YOU ARE READING
Sporting Love | J.J.K
FanfictionIm Yu na seorang gadis yang agak sporting dan sempoi tetapi bijak orangnya. Dia tidak suka bergaul seperti murid-murid yang lain. Dia jenis yang suka buat hal sendiri. Suatu hari, dia telah menambat hati seorang pembuli di sekolahnya. Apakah yang be...