22

54 7 16
                                    

Badan aku sudah mula rasa lemah. Aku lihat wajah di cermin agak pucat. Aku baring di atas katil.

My life in on fire~

Ringtone telefon aku berdering. Aku menangkat panggilan itu. Aku tak baca pon sape yg call.

Jin: yeoboseyo, aku ni Jin.

Yuna: kau...nak..a-pa?

Jin: Yuna? Kau okayh tak ni?

Yuna: a..aku okayh

Jin: kanser kau...dah tahap berapa?

Yuna: tch, tak perlu tahu lah

Jin: please...bgitahu

Yuna: kau tak cite yg lain lagi kan?

Jin: tak

Yuna: hmm bgus lah tu...

Jin: tadi..kitorg gi hospital nak lawat Hani...kau kan yang nangis dekat sebelah Hani tu?

Yuna: mana ada lah...aku duduk rumah jer

Jin: jangan tipu..yuna..kanser kau dah makin teruk..kau x makan ubat ke?

Yuna: aku dah lama tak jumpa doktor lah...aku tak hingin pun lah nak makan benda alah tu

Jin: yuna..kau tak boleh buat macam tu

Yuna: biarlah hidup aku

Jin: yun-

Tiitt...

Aku mematikan talian. Aku malas nak dengar semua tu.

Tok tok tok...

Spe pulak lah yang ketuk pintu ni. Kacau life tul. Dia membuka pintu. Aku tak benarkan dia masuk pun. Seunghoon rupanya.

Uhuk...uhuk

Aku terbatuk. Sakitnya tekak. Pandangan aku dah mula kabur. Kepala aku pening.

"Yuna? Gwenchana?" Soal Seunghoon.

Aku mengangguk.

"Omma panggil makan,"

"Per- uhuk...pergi lah uhuk makan," nape asyik batuk jer ni.

"Kau okayh tak?"

Aku mengangguk.

Uhuk uhuk uhuk...

Aku menutup mulut masa batuk. Bila aku tengok tapak tangan aku...aku..aku nampak darah.

"Yuna?! Kau kenapa ni?!"

Pandangan aku kabur...kabur..dan hitam. Aku pengsan.

++++

Aku membuka mata. Aku nampak siling berwarna putih. Sah aku kat hospital. Benci hospital. Aku merasakan ada tangan yang menggengam tangan aku. Aku memandang ke kanan, aku nampak..Jungkook. Dia tertido. Aku tengok jam, pukul 1:30 pagi. Bukan ke waktu melawat dah habis?

"Jungkook- ah," panggilku dengan nada yang lemah.

Dia terjaga. Aku tak berniat nak kejutkan dia tapi aku nak suruh dia balik tido dekat rumah.

"Yuna..kau dah sedar,"

"Kenapa kau cakap macam aku tak sedar seminggu ni?"

Dia tersenyum hambar.

"Bukan seminggu jer tapi 2 minggu,"

Aku mengangguk.

"Aku pergi bagi tahu doctor yang kau dah sedar," dia berjalan keluar dari wad aku.

++++

Dah 2 bulan aku stay hospital. Aku bosan. Nak jalan pun x leyh. Kene stay atas katil jer. Aku nak lawat Hani. Dorang tak bagi tahu pun khabar Hani macam mana. Aku tengok muka aku di cermin. Muka aku dah...cengkung. macam orang tak bermaya.

Aku termenung. Kenapa aku hidup lagi ni? Aku dengar bising-bising dari luar. Tu mesti drg tuh. Tekaan aku betul. Tu mereka. Aku memeri senyuman yang tak bermaya.

"Yuna..kau makan tak ni?" Soal Yoongi.

Aku geleng.

"Aku tak ada selera, lagipun nanti aku muntah balik," jawabku.

"Kau nampak kurus sangat ni," kata Jin.

Aku senyum hambar. Aku pandang Jungkook, dia pandang aku.

"Jungkook-ah," panggilku. Dia memberi aku senyuman manisnya. Maybe ni kali terakhir aku tengok senyuman dorang semua.

"Meh duduk sebelah aku," kata aku sambil memberi ruang sedikit di ats katil. Dia akur.

"Tawar Jungkook jer ker," perli Hoseok. Aku jeling Hoseok.

"Ermm..blh tak aku nak cakap dengan yuna...alone?" Kata Jungkook.

"Ouh okayh," kata mereka semua.

Mereka semua keluar kecuali Jungkook yang masih di sebelah aku.

-tbc-

Sporting Love | J.J.KWhere stories live. Discover now