Aku memandang ke arah balkoni rumah orang depan, kat situ baru ada orang. Dia lagi, menyampah pulak tengok dia ni.
Jungkook P.O.V
Cantik pulak dia kali ni, aikk aku puji dia ke apa ni? Jangan Jungkook, kau takkan sng2 jatuh hati dengan yeoja tak semengah ni. Dia tu bukan taste kau. Tapi kali serious dia nampak cntik walaupun pkai outfit biasa jer.
"Woii aku panggil kau ni!!" Jerit aku. Dia ni pekak ke apa? Aku jerit sampai Jimin pun keluar dari balkoni bilik dia.
"Woii, kau pekak ke?!" Tiba-tiba Jimin menyampuk. Kacau daun betul lh dia ni.
"Kau nak apa?!! Jgn kacau hidup aku lah!!" Dia jerit balik. Perhhh kuat gika suara dia. Blh pekak telinga aku.
Kan best kalau aku duduk dekat rumah Suga. Dapat juga aku stalk dia tido. Pfftt, otak aku dah 'on'
Dia pakai produk apa? Kulit dia nampak flawless . Pfftt aku tau aku byuntae sekarang ni.
"Bro usha awek pun agak-agak lah," kata Jimin.
"Diam kau,"
End
Sedang aku bermain phone, aku terpandang balkoni rumah Suga. Aku ternampak dia hanya memakai seluar pendek dan....shirtless ???!!!. Omg, Yuna jangan pandang. Aku tak boleh, aku lari masuk dalam bilik tutup pintu tutup langsir. Tak guna.
++++
Pejam celik pejam celik dah sebulan aku kenal dengan 7 ekor dan Hani. Bila exam week kitorg akn buat study group. Terpaksa lah katakan. Aku tak nak ulang balik exam. Dan sekarang ni cuti sekolah seminggu.
Aku baru shaja nak lelapkan mata, telefon aku berdering menandakan ada orang call. Sape lah call malam-malam ni. Pfft tak da lah malam sngt pun baru kol 8.00. Tertera nama Hani di skrin.
Dalam call:-
"Yuna, dtg umh aku japp, please tolong aku jap, dtg umah aku skang jugak!"
End call_
Bertuah betul. Apa lah hal mustahak dia ni. Baru nak tido. Terpaksa jugak lah kang merajuk nanti susah pulak aku.
Aku pergi ke rumah Hani. Aku tengok banyak kasut di depan pintu rumah dia. Ni dah sah-sah 7 ekor tu ada. Aku masuk dalam rumah dia.
"Yuna, tolong aku," kata Hani sambil berlari ke arah aku.
"Kenapa ni?" Soalku.
"Anak buah dia demam panas, dia tak tahu nak buat apa," jawab Namjoon dengan muka menyampah. Menyampah dengan aku le tu. Jealous.
"Kau ni tu jer pun, jangan lah panik sangat. Nampak sangat tak pernah jaga budak," bebelku.
Aku berjalan ke arah anak buah Hani.
"Pasal kau pkaikan dia headband bagai ni? Orang kalau demam jangan di selimutkan. Ni tak kau selimutkan jugak," aku membebel untuk kali ke dua.
"Bukan aku lah, jin yg pakaikan," jawab Hani. Aku memandang Jin tajam. Dia hanya tersengih. Aku tgn kang baru tahu. Aku membuka headband yang di pakai oleh baby itu.
Aku meletakkan tuala basah di dahinya. Comel budak ni. Pipi macam pau. Aku meletakkan tgn di dahi dia. Demam dia dah berkurang.
" kau ni dah tau bdk ni demam letak jer lah tuala basah, yang nk panik ni pahal?" Kataku kepada hani. Yang lain terbongkang tengok tv.
"Kau cakap macam kau pernah jaga budak," kata Taehyung.
"Haah lah. Kau seolah-olah pernah jadi omma." Kata Hoseok pula.
"Aku tumbuk kau kang, takde maknanya aku pernah jadi omma lah," jawabku. Mulu dorang ni memang tak makan saman betul.
"Malam ni korang semua tido sini jer lah, lagi pun aku dengan Somin jer dalam umah ni," kata Hani.
"Okayh," semua menjawab serentak.
Kitorang semua dah biasa macam ni. Time cuti jer mesti akan tido uprumah sesiapa. Tapi aku selalu tak join sebab balik umah appa. Sampai sekarang omma tak tahu aku berhubung dengan appa.
Kitorg semua tido di ruang tamu. Aku masih lagi berjaga untuk menjaga Somin. Dorang? Hmmm dalam mimpi dah semua. Hani dah siap peluk Namjoon lagi. Hoseok pualk tido menonggeng. Jimin baju dia dah terselak dah, terserlah abs dia. Taehyung dari tadi mengigau asyik cakap benda merepek jer aku pun tak paham. Jin Sopan sangat dia tido mengalah kan aku. Jungkook still main phone tapi sekali sakala aku pandang dia phone dia jatuh atas muka. Tido jer lah cik abang oii.
Somin merengek. Aku mendodoi dia supaya tido semula. Akhirnya, aku berjaya buat dia tertido.
"Kau ni ada sifat keibu-ibuan kan?" Soal Jungkook. Dia ni tak tido lagi rupanya.
"Semua perempuan ada sifat tu,"
"Kau suka budak eh?"
"Of coz lah suka, lagi-lagi baby,"
"Mesti kau nak kawin cepatkan?"
-tbc-
YOU ARE READING
Sporting Love | J.J.K
FanfictionIm Yu na seorang gadis yang agak sporting dan sempoi tetapi bijak orangnya. Dia tidak suka bergaul seperti murid-murid yang lain. Dia jenis yang suka buat hal sendiri. Suatu hari, dia telah menambat hati seorang pembuli di sekolahnya. Apakah yang be...