04

41 4 2
                                    

"Omma tak tau pun psal ni," kata ku dengan selamba sambil menonton televisyen.

"Nnti dia tak tanya ke knp kamu balik lambat?" Eishhh, byk tanya plk appa aku ni.

"Appa jangan risau lah, ha appa kenapa nak jumpa Yuna?" Soalku. Aku malas nak jawab banyak-banyak so aku terus straight to the point .

"Sahaja, rindu dengan anak dara sorang ni," jawabnya ringkas.

"Appa ada 2 anak dara lah...bukan Yuna sorang jer," oppa memandangku.

"Apa? Betulkan?"

"Ye btul appa ada 2 ank dara tapi yang lagi sorang tu omma dia kasi ke jumpa appa ni...tu kan ank kesayangan dia," kta appaku seolah-olah dia kecil hati dengan eonni dan omma.

"Hmm...di manjakan sampai jadi anak tak guna," balas aku dengan selamba. Mulut aku ni main lepas jer.

"Apa maksud kau?" Tiba-tiba oppa aku menyampuk.

"Tak ada apa-apa,"

-skip-

Keesokkan harinya....

Seperti biasa...berjalan kaki pagi-pagi buta...orang semua naik kereta sebab sekolah tu di pinggir bandar yang sangat jauh dari rumah puaka tu.

Tiba-tiba, satu kereta sport berhenti di sebelah aku. Aku dah cuak. Penculik pon naik kereta sport ke? Tingkap kereta itu di turun kan. Aku memandang di tempat pemandu.

"Yahh, oppa buat apa kat sini?" Tanya ku. Rupa-rupanya itu Seunghoon. Mati-mati aku ingat penculik.

"Naiklah, oppa hantarkan." Tanpa berlengah lagi aku terus menaiki kereta sport itu. Oppa aku menghantarku sehingga di depan pagar sekolah. Aku menyuruh dia berhenti jauh dari sekolah tapi dia tak nak. Nak tunjuk ,acho ahh tu depan bdk sekolah.

"Balik nanti oppa amik," pesannya lalu pergi begitu sahaja.

Aku berjalan masuk ke kelas. Lepas insiden oppa aku hantar aku pergi sekolah, semua yeoja memandangku. Mesti nak tanya sape namja tu. Gatal sungguhh, dengan cikgu-cikgu sekali pandang aku. Mula lah sesi bergosip mereka semua. Not my style.

Aku duduk di tempat duduk ku. Aku mengeluarkan telefon ku dan memakai earphone. Aku selalu dengar a0lagu sebelum kelas bermula. Sebelah aku adalah tempat kosong sebab aku duduk dkt belakang sekali. Aku gaduh dengan budak lelaki semata-mata untuk duduk di belakang. Kebanyakan yeoja yang ada dalam kelas aku duduk di bahagian depan. Keliling aku semua namja. Ramai orang kata aku ni 'miang' sebab keliling aku namja. Ada aku kesah?

Aku perasan ada seseorang duduk di sebelah aku. Sejak bila pulak ada orang duduk dekat sebelah aku ni? Aku memandang orang itu. Seriously?! Dia lagiii.

"Yang kau duduk sini asal? Pergi lah masuk kelas kau," marah aku kepada orang tu.

"Ni lah kelas aku," balas orang tu.

"Ni..ni...sejak bila kau sekelas dengan aku ni?" Soal ku.

"Sejak mula-mula kau sekolah sini, dari middle school sampai lah ke high school aku sekelas dengan kau,"

"Sejak bila pulak Jeon Jungkook ni sekelas dengan aku, kau stalk aku eh?" Tanya ku.

"Ha'ah hari-hari aku stalk kau,"

"Tak lawak ahh dah gi duduk tempat kau,"

"Aku nak duduk sini,"

"Tak boleh,"

"Boleh"

"Tak"

"Boleh"

"Tak"

"Boleh"

"Finee, duduk ahh kau," aku putus asa. Malas nak berdebat dengan dia kang jadi WW3 nanti. Dia mengambil beg dan barang-barangnya duduk sebelah aku.

"Weyh nak tanya satu soalan blh?" Tanya dia lagi.

   -tbc-

Sporting Love | J.J.KWhere stories live. Discover now