Aku berlari ke arah orang itu.
"Yahh, buat apa kat sini?" Tanya aku. Orang itu adalah oppa aku. Cilaka betul nak tinjuk macho ahh tu.
"You, kenapa lambat sangat? Oppa tunggu lama tau," ahh sudah semua budak dekat situ pandang aku macam nak terkam aku.
"Masuk dalam kereta sekarang!" Arah aku kepadanya. Dia akur dan masuk ke dalam perut kereta.
Sepanjang didalam kereta aku dgn Seunghoon senyap tak bercakap pun. Aku still bengang dengan perkara tadi.
"Mianhae," Seunghoon minta maaf kepada aku. Aku tak marah pun saja tunjuk ego~
"Yuna tak marah lah," aku aku selalu senyum kepadanya. Dia juga senyum. Kami berdua masuk ke dalam rumah. Lepas aku jumpa dengan oppa aku hari tu aku selalu pergi rumah appa. Dan waktu malam baru aku balik. Dah nak dekat sebulan aku selalu macam gini. Pfttt. Dan sebulan jugak lah omma tak tanya apa-apa dengan aku.
Aku mengikit Seunghoon kemana sahaj dia pergi. Saja nak menyakat oramg sepruh abad tu. Abad lAh sangat aku dengan dia pun beza 3 tau jer.
"Kau ni aku cepuk baru tahu, dah jangan ikut aku, aku nak mandi. Kau duduk jer dekat dalam bilik aku ni," arahnya aku akur. Hihi seronoknpulak bila memanja-manja dengan dia ni.
Setelah 1 jam dia dalam bilik air akhirnya keluar jugak punya lama mandi. Eleh cakap orang aku mandi 2 jam kot. Pfttt adik beradik lah katakan. Dia keluar dengan bertuala sahaja. Memandang rambut dan wajahnya yang still basah. Fuhhh hot gilaaa oppa aku siakk. Ada abs kot. Dulu badan keding jer sekarang dah sado. Haihhh kenapa lah dia abang aku. Pftt
"Hoii, jangan pandang aku macam tu, ingat aku ni oppa kau," kata Seunghoon.
"Biarr ahh," jawabku sambil rolling eyes
"Kau nak balik kol bape jap gi?" Tanya oppa ku selepas memakai baju. Dia pakai baju dalam bilik air okayh. Kalau dia pakai baju depan aku nosebleeding nnti. Pfttt.
"Aku ingat malam ni aku tak balik, aku tido sini," jelas ku.
"Habis baju?" Soalnya lalu melabuhkan punggung di sebelah ku.
"Semua aku dah bawak, aku ingat nak duduk sini dua hari lepas dua hari aku balik ahh," jawab aku.
"Omma tak tanya ke nanti?" Dia ni tanya soalan bodo pulak. Aku geleng.
Jungkook P.O.V
Kenapa aku rasa kosong sekarang ni? Aku nak cakap denga budak tadi pun tak sempat sebab namja tu dtg jemput dia pulang. Tak guna. Jap, kenapa aku jeles ni? Pfttt, aku suka dia ke apa ni? Hell no, dia tu bukan taste aku. Okayh meh sininaiu cite pasal taste aku. Aku suka yeoja yang badan dia S line, cantik, feminin and paling penting sekali bijak dan sexy. Pffftt. Tak boleh bla btul taste aku ni.
Yuna tak ada ciri-ciri yang aku nak. Dia tu sempoi and sporting sangat. Mulut lepas pulak tu. Tapi dia cute. Dia jenis yang selamba sangat. Kalau dia mengamuk boleh perang dunia ke 3. Korang mesti pelikkan kenapa aku tau psal dia? Biarlah rahsia~
End
Selepas makan malammaku dan Seunghoon duduk melepak dekat ruang tamu. Macam-macam permainan kitorg main. Appa tengok jer kitorg gelak macam setan. Pftt. Rasa macam time kecik-kecik dulu. Tiba- fon aku berdering menandakan ada orang call aku.
Siapa lah call malam-malam ni. Aku mengangkat call itu.
-dlm talian-
Yura: hello, aku ni
Yuna: nak apa ?
Yura: kau pergi mana malam-malam ni?
Yuna: kenapa omma tanya ke?
Yura: tak,
Yuna: so?
Yura: kau kat mana ni?
Yuna: tak yah tau dah lah bye.
Aku terus menamatkan panggilan itu. Kacau jer malam-malam. Huhh.
"Sape call?" Soal appa.
"Tak de sape," aku malas nak jawab.
"Dah lah aku dah ngantuk, esok sambng" kata Seunghoon.
"Appa kitorg tido dulu tau," pesan ku kepada appa. Dia hanya mengangguk. Dah tua pon tido lambat kitorg yang muda ni pun tido awal. Pfftt. Aku hanya mengikuti Seunghoon sahaja
Seunghoon berhenti di depan biliknya.
"Boleh tak jangan ikut ? "Soalnya. Rimas dengan aku lah tu. Aku senyum kepadanya.
"Nak tido dengan oppa," kata aku dengan suara yang manja. Pffttt dah lama tak buat suara macam ni.
"Hell no!"
"Nak jugak" aku mencebik.
"Fine,"
Aku baring di sebelah Seunghoon yang sudah terlena. Baru jer dia baring dah tertido. Ngantuk sangat. Aku rindu dengan dia. Pfftt dia ni oppa aku ke boyfirend ni?
-tbc-
"
YOU ARE READING
Sporting Love | J.J.K
FanfictionIm Yu na seorang gadis yang agak sporting dan sempoi tetapi bijak orangnya. Dia tidak suka bergaul seperti murid-murid yang lain. Dia jenis yang suka buat hal sendiri. Suatu hari, dia telah menambat hati seorang pembuli di sekolahnya. Apakah yang be...