14

36 6 3
                                    

Hani P.O.V

"Aku suka kau," kata Namjoon.

Aku salah dengar ke ni? Pffttt aku mimpi ke? Aku terdiam. Aku kaku. Aku tak tahu nak jawab apa.

"Ermm," katanya sambil menggosok belakang tengkuknya. Dia masih memandu kereta.

Aku diam. Tidak lama kemudian, kereta dia sampai di depan rumah aku. Aku keluar dari perut kereta.

"Mian, aku tetiba jer tadi." Katanya.

"Ani, gwenchana,"

"Kau lupakan jer lah apa yang aku cakap tadi," katanya dengan nada kecewa.

"Namjoon-sshi, betul ke apa yang kau cakap tadi?"

Dia diam. Telinganya kemerah-merahan. Malu kot.

"Ermm, aku harap kau paham lah apa maksud 'berhenti jadi kawan' tu yer," katanya.

"Kalau macam tu," aku pegang tangan dia.

"Kita berhenti jadi kawan," kata aku.

Dia memandang aku. Dia senyum sambil nampak dimple dia. Dia mmg suka cairkan aku. Pfftt nanti nosebleed aku.

"So harini kita official lah kan?" Soalnya. Aku mengangguk.

Dia mendekatkan mukanya dengan muka aku.

Cupp!

Dia kiss lips aku. Omg omg omggg!!! Dia meleraikan ciuman itu. Dia tatap muka aku. Pfftt malu siott. Aku rasa macam ada cecair keluar dari hidung aku. Aku memegang bawah hidung aku. Darah. Fuvk. Nosebleed.

"Awak okayh tak?" Soalnya.

"Ermm okay, esok kita jumpa ehh," aku berlari masuk kedaam rumah dan terus ke bilik tidurku. Aku membersihkan diriku. Lepas mandi, aku melandingkan diri di ats katil.

Nosebleed ni kacau betul lahh. Kalau tak mesti dapat borak lama. Aku membuka aplikasi line di phone aku.

1 new message from Monni

Monni: hye~

Me:hye ♥

Monni: tengah buat apa?

Me: tak buat apa2 pun

Monni: esok kitorg plan nak pergi rumah Yuna. Seunghoon hyung ajak.

Me: ouh okayh

Monni: goodnight sweetie~

   Seen 0005

Tgh malam pun chating lagi

End

Huhu bosan. Semua keluar. Walaupun pukul 2 pagi. Tinggal aku pulak tu. Dean dia pergi amik barang kat kawan dia kejap. Kejap lah sangat di agi kol 12 tadi skang dah kul 2 tak balik lagi. Seunghoon gi jumpa girlfriend dia. Bukan nak bawak aku sekali. Aku nak jumpa jugak bakal kakak ipar. Mana tahu dia pisau cukur ke... kita bukan tahu. Yura gi hangout dengan kawan -kawan dia dekat club lah mana lagi.

Aku duduk di ruang tamu. Pintu rumah di buka. Seunghoon dah balik. Tapi...ada perempuan. Aku berjalan ke arah Seunghoon. Aku bau alkohol. Seunghoon mabuk. Kuat minum jugak dia ni. Perempuan tu membawa Seunghoon ke ruang tamu dan meletaknya di atas sofa. Perempuan tu memandang aku.

"Awak ni mesti Yuna kan?" Kata perempuan tu. Aku mengangguk.

"Seunghoon kata awak ni baik, saya teringin nak jumpa akhirnya jumpa jugak," katanya lalu megukirkan senyum. Not bad.

"Nama saya Kim Sooyoung,"

"Im yuna," kami berjabat tangan. Dia bersopan santun. Kebnyakan yeoja bila namja ni mabuk mula lah dia ambil kesempatan bawak gi hotel pastu bagi alasan merapu. Tapi dia tak.

"Saya balik dlu lah ye," katanya lalu keluar dari rumah.

Pffttt, cantik, tak terlalu seksi, style lebih kurang macam aku tapi feminin sikit. Seunghoon ni taste dia mesti nak yeoja macam aku. Pfftt.

-tbc-

Pfftt hambar. Idea hilang. Maaf lerr



Sporting Love | J.J.KWhere stories live. Discover now