10

40 8 0
                                    

"Mesti kau nak kawin cepatkan?"

"Apa kau merepek ni? Dah tido," kataku lalu baring di sebelah Somin. Dia baring menghadap aku. Somin baring dekat tgh-tengah ye. Aku sengaja letak Somin dekat tengah. Biar padan muka dia. Lama-kelamaan aku dan dia tertido juga akhirnya. Pfft hambar.

-skip-

Keesokkan harinya...

Hani P.O.V

Semua dah bangun kecuali Jungkook, Yuna dan sudah semestinya Somin. Ni mesti kes tido lambat ni. Pfftt. Aku hanya melihat Jin memasak untuk sarapan. Actually, dia suruh tolong tapi Namjoon tak kasi aku tolong Jin so dia lah yg tolong Jin masak. Aku join yang lain tgk tv.

+++

"Kau agak-agakkan bila dorang ni nak bangun?" Tanya Hoseok.

"Ntah lah, skang dah pukul 12 dah nak pukul satu dah pun, tak nak kejutkan ke?" Tanya Suga pula.

"Biarlah dorang tido, lagipun semalam Yuna kan jaga Somin," terangku.

"Yuna jer, Jungkook tu jaga sekali ke?" Kata Jimin

"Ala, mesti kah Jungkook teman dia semalam, dah biarkan dorang tido." Kata Taehyung.

Kami semua sambung menonton televisyen. Macam-macam cerira jugak lah kitorg tengok. Sampai kartun pun kitorg layan. Bosan punya pasal.

"Weyh cer korang tgk cara drg 3 tido," kata Namjoon.

"Kenapa pun?" Tanya aku hairan. Dia ni terlebih bijak ke?

"Tak de lah, cara drg tido macam family," balas Namjoon.

"Pfffttt, ye tak ye jugak," kata V .

Cara drg mmg macam family. Ada jodoh ni xD. Ni kalau cakap kat Yuna, mau dia kerat 14 aku.

End

Aku bangun dari tido ku. Aku melihat Jungkook masih tido. Aku tengok jam. Dah pukul 2 rupanya. Lambatnya aku bangun.

"Baru bangun sleeping beauty?" Perli Suga,

Aku buat tak tahu. Nak cari gaduh lah tu. Pada masa yang sama Jungkook juga bangun. Pfftt cutenya dia bila baru bangun. Pfftt knp tiba-tiba jer ni?

"Aik? Berpakat bangun ke apa ni?" Kata Namjoon.

"Diam lah kau," aku dan Jungkook kata serentak. Kami berdua pergi duduk di atas sofa.
Mata aku tak mengizinkan aku untuk bangun. Aku tido balik di atas sofa. Jungkook pun sama.

"Dorang ni mmg berpakat ke apa ni?" Tanya Jin.

"Diam lah," kata aku dan Jungkook serentak.

++++

Cuti sekolah sudah pun habis kan kami semua sekolah seperti biasa semula. Satu surat di edarkan di satu sekolah. Aku membaca surat itu. 'Murid di rehatkan kerana sekolah sedang di baik pulih'. Sekolah ni dah bape tahun tak siap2 lagi baik pulihnya. Tak pe lah janji cuti. Sebulan pulak tu. Tapi nanti ada sekolah ganti. Ahh malas aku nak datang.

"Weyh, ni ada cuti sekolah seminggu ni, kita gi jalan-jalan nak?" Kata Jungkook. Aku tau kau banyak duit bro.

"Boleh gak tu," balas Hani.

"Aku tak da kat sini lah cuti sekolah, aku balik rumah appa aku," kata aku. Ni peluang untuk aku lepak dekat sana.

"Ala~" kata Jungkook dengan suara yang mintak kaki bagi aku.

"Tak pe lah, nanti kita pergi lah rumah appa dia," kata Taehyung. Perhhh, idea kau bernas bro.

"Suka hati kau lah,"

++++

Sekarang ni aku dekat rumah appa. Sebenarnya, omma dah tahu pasal aku jumpa appa. Appa dan omma sudah pun getback, cinta lama sudah pun berputik semula. Tapi still duduk asing-asing. Untuk uruskan sekolah aku. Dorang suruh tukar tapi aku tak nak sebab nanti tak ada kawan. Sekarang ni omma dah mula ambil kisah pasal aku. Balik jer dari sekolah mula lah tanya macam-macam. Macam ni rupanya Yura rasa bila omma tanya macam. Pfftttt.

"Weyh, harini sepupu kita datang," kata Seunghoon.

"Ha? sepupu?" Soal Yura. Semenjak omma dengan appa getback ni, Yura selalu ada dekat rumah. Pastu asyik berkepit dengan appa jer. Anak bapak juga dia ni.

"Ye lah," balas Seunghoon.

"Sape?" Tanya Yura.

"Ex kau lah," kata Seunghoon.

"Ouh, Dean eh?" Kata Yura. Dean mana pulak ni, aku tak ingat apa-apa pun.

                                                                -tbc-

Pffftt hambar. Baca jer lah

Sporting Love | J.J.KWhere stories live. Discover now