Bias: Cha Eun Woo (Eun Woo; ASTRO)
Korean name: Laikha Kim
Genre: Sweet
Place: TasikMENTIONED: Zusshi01
Dia meregangkan badannya Pagi-pagi begini seronok sedikit. Matanya tertancap ke arah matahari yang sedang mahu bangkit.
"Morning World!" Dia tersenyum sambil berjalan ke arah tasik yang berdekatan dengan kondonya. Pakaiannya dari baju sweater, ke seluar fit dan bersama kasut sukan Adidasnya yang berwarna hitam membuatkan dia tampak lawa. Rambutnya diikat ponytail. Dia terus memulakan larianya.
1 jam berlalu.
Dia masih meneruskan lariannya. Tuala yang tersangkut di leher diambil dan mengelap mukanya. Dia masih berlari sambil menutup mukanya. Tiba-tiba dia terlanggar ke seseorang. Dia tidak seimbang dan badannya terdorong ke arah kanan dimana tasik di belah kanannya.
Dia ingin menjerit tapi dengan pantas. Tangan yang melanggarnya terus memeluk pinggangnya dan menariknya ke dalam pelukannya.
Dia membuka matanya apabila dia terasa bau maskulin lelaki dan melihat dia berada dalam pelukan. Dengan pantas dia menolak lelaki itu.
"Sorry-sorry!" Dia mengebilkan matanya. Terkejut dengan tindakan perempuan itu. Laikha pula mengigit lidahnya. Fikirannya memikirkan layanannya tadi.
Kasar sangat ke aku cakap tadi?
Lelaki itu hanya tersenyum. Dia menghulurkan tangannya untuk berjabat dengan Laikha.
"Cha Eun Woo." Dia berkata sambil tersenyum. Laikha pula memandang sekejap akan tangan lelaki yang dihadapannya itu, Cha Eun Woo. Dia juga menyambut huluran tersebut.
"Laikha Kim."
"Nice name." Laikha hanya tersenyum biasa. Dia senyum menampakkan giginya. Laikha terus melepaskan tangan Eunwoo. Eunwoo pula hanya mengusap belakang kepalanya. Pipinya pula tiba-tiba bahang.
"Emm terima kasih. Selamatkan saya tadi. Kalau tak saya dah mandi tadi." Laikha tersengih kecil sebelum dia memandang mata Eunwoo.
Comel!
Desis Eunwoo di dalam hati. Melihat muka Laikha yang putih semula jadi itu. Laikha pula melihat jam di tangannya.
"Emm, saya rasa saya patut pergi dulu. Terima kasih sekali lagi Eunwoo-shi." Laikha menundukkan diri sebelum dia bergerak meninggalkan tempat tasik jogging tu.
"Emm chakkaman." Eunwoo pantas memegang tangan Laikha untuk berhenti berjalan. Dia melepaskan pegangan apabila Laikha memandangnya.
"Kita boleh jumpa lagikan lepasni?" Laikha hanya tersenyum seraya mengangguk.
THE END
10:32
03 NOV 2016
YOU ARE READING
Oneshot
RandomOneshot K-Idol. Just send me about who's your bias, genre and place. Highest Rank: Random; #1 17 Dec 16 #2 23 Dec 16 #1 02 Jan 17 #2 04 Jan 17 #1 26 Jan 17 #1 12 Nov 17 #2 28 Jan 17