Im Jae Bum (IJB)

47 2 6
                                    

Bias: Im Jae Bum (JB; GOT7)
Korean Name: Song Hye Mi
Genre: Sweet
Place: High School

MENTIONED: ZuReen0

"Weh pulang kan spec aku balik." Hyemi menggapai tangannya ke hadapan. Jaebum yang berada di hadapannya menggeleng. Dia mengangkat tangannya dengan cermin mata Hyemi .

"Kau betul-betul tak nampak ke?" Jaebum melambai-lambaikan tangannya di hadapan Hyemi. Dia mencebik geram. Dia berhenti menggapai tangannya.

"Aku betul-betul tak nampak lah." Hyemi menepis tangan Jaebum. Dia bangun dan segera memegang kolar Jaebum.

"Woo woo Hyemi, Relax Okay!"

"Baik kau pulangkan cepat."

"Sabarlah kau pegang collar baju aku kuat sangatlah."

Prak.

Jaebum dan Hyemi terdiam. Hyemi melepaskan pegangan. Dia duduk semula di hadapan Jaebum tadi.

"Bukan spec aku kan tadi?"

Jaebum memandang ke arah cermin mata Hyemi. Jaebum mengelipkan matanya. Sebelah kiri cermin sudah retak.

Jaebum menelan air liurnya. Dia memandang Hyemi seraya tersengih. Hyemi mengecilkan matanya. Memerhati riak wajah Jaebum yang tidak seberapa nampak.

"Tak patahkan?"

Jaebum terdiam. Dia meletakkan cermin mata Hyemi perlahan-lahan di atas meja kaca di dalam library.

Hyemi pula hanya memandang pergerakan Jaebum dengan samar-samar. Apabila dia ternampak Jaebum meletakkan specnya di atas meja, terus diambil dan dipakai.

Hyemi memandang ke arah Jaebum yang tertunduk. Dia membuka specnya semula dan memandang ke arah cermin kiri yang retak habis.

"Sorry Hyemi. " Hyemi hanya terdiam. Dia terus bangun dari duduk dan mengemaskan barangnya. Dia bergerak ke arah pintu library tetapi lengannya ditahan oleh Jaebum .

"Kau nak balik ke?"

"Iyalah. Buat apa aku nak belajar lagi kalau aku satu hapak pun tak nampak tulisan dalam buku." Dia menarik tangannya. Specnya digenggam kuat.

"Tapi tadi aku nampak kau drive. Takkan kau nak bawak macam ni?" Jaebum memandang Hyemi dengan penuh risau.

"Bukan urusan kau." Terus dia berjalan keluar dari library dengan berhati-hati meninggalkan Jaebum keseeorangan di Library.

×××

"Shitlah. Time-time macam ni phone buat hal. Bodoh betul." Hyemi mencebik. Dia meletakkan beg di seat sebelah pemandu. Dia memandang ke hadapan dan mendapati pandangannya kabur. Dia mengetuk kepalanya di sterring wheel.

"Kalau bukan disebabkan Jaebum patahkan spec... Ish." Hyemi mencebik perlahan. Dia menyandarkan dirinya di seat dan memandang ke arah dashboard di mana cermin matanya yang retak.

Tok tok tok.

Hyemi mengalihkan pandangan di cermin. Terpampang wajah Jaebum yang memandangnya dengan risau. Hyemi menurunkan cermin keretanya.

"Kau balik dengan aku lah."

"Tak nak."

"Aku tahu phone kau buat hal."

"Biarlah."

"Okay tak apa. Aku dengar kolej kita ni berhantu sebab ada orang mati dekat hallway tu." Jaebum menunjukkan jalan yang berada di hadapannya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 09, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

OneshotWhere stories live. Discover now