Bias: Kim Seok Jin (Jin; BTS)
Korean name: Sandra Lee
Genre: Sweet, Romantic
Place: BedroomMENTIONED: SAnWinter
Sandra memasuki ke bilik hotel. Gaun yang dipakai diangkat sedikit. Takut terpijak. Dia terus meluru ke arah katil dan membaringkan dirinya di situ. Matanya dipejamkan.
"Huaaaa nak tido!" Sandra menjerit sambil menekup wajahnya ke arah katil. Jin yang berada di belakang hanya menggeleng. Dia meletakkan alat perhiasannya ke arah meja solek. Bow yang dipakai dibuka sampai habis. Kotnya sudah diletakkan di atas kerusi.
Sandra bangun dari perbaringannya dan duduk di atas katil. Dia mencuba membuka zip gaunnya dibelakang itu.
"Nak saya tolong?" Jin mempelawa sambil berdiri bersebelahan dengan bilik air. Sandara memandangnya sebelum menggeleng.
"Tak apalah. Awak mandilah dulu."
Jin mengangguk dan terus meluru masuk. Dia nembuka pintu semula."Awak tak nak mandi sekali ke?" Jin mengangkat kening. Sengihannya melebar. Sandra pula sudah menjelingnya. Jin ketawa terus dmenutup pintu bilik air.
Pipi Sandra sudah bermerah. Malu! Sandara mencuba membuka gaunnya. Tetapi dia tidak dapat. Dia berputus asa. Terus dia merebahkan badannya ke arah katil. Bibirnya terkumat kamit. Membebel.
Setelah 10 minit. Jin keluar dari bilik air dengan hanya memakai bathrobe hotel itu. Tuala kecil dilapkan untuk rambutnya. Dia memandang ke arah Sandara yang sedang bermain Iphonenya.
"Lah kenapa tak bukak gaun tu sebelum baring?"
"Tak sampailah awak. Banyak kali cuba." Sandra pout. Dia memandang rambut Jin yang masih basah itu. Jin tersenyum. Dia memasuki ke dalam bilik air dan mengambil towel sebelum meluru ke arah Sandra.
"Dah bangun pergi mandi." Jin menarik Sandra. Sandra terbangun terkejut akan tindakan Jin. Tiba-tiba badannya dipeluk oleh Jin. Tangan Jin terus mencapai zip belakang Sandra dan menarik sehingga habis. Sandra sudah malu. Dia terus mencapai pakaiannya dan meluru ke arah bilik air. Bersama towel yang diberikan oleh Jin. Jin menggeleng.
Ada. Ada saja Sandra ni.
Sandra keluar juga dari bilik air setelah mandi. Tuala kecil mengelap rambutnya sehingga kering. Dia terus meluru ke arah Jin yang sudah lengkap berpakaian itu. Dia duduk disebelah Jin sambil melentokkan kepalanya ke arah bahu Jin. Dia memandang ke arah Iphone Jin.
"Awak buat apa?" Jin tersenyum. Tangan kirinya melingkari bahu Sandra.
"Bukak instagram. Ramai kawan kita terkejut tahu kita dah kahwin." Sandra tergelak. Betul juga. Dulu di sekolah, Musuh utama Mereka berdua sesama sendiri. Kadang-kadang bergaduh sampai terpaksa duduk meja bersama dan berjumpa dengan pengetua. Tetapi sekarang?
"Dah lah awak tak nak tido ke?" Sandra terus merebahkan badannya. Dia menarik comforternya. Jin juga meletakkan Iphonenya di atas meja kecil. Tangannya terus menutup lampu utama. Lampu meja pula dibiarkan.
Jin juga membaringkan diri. Menghadap bersama-sama dengan Sandra. Tangan Sandra dicapai dan digenggam lembut.
"Terima kasih. Terima saya seadanya. Even saya buat jahat dulu." Jin tersenyum. Tangannya terus mengusap pipi Sandra. Matanya memandang ke arah Sandara yang hanya samar-samar dengan cahaya lampu meja.
Tetap cantik even nak tidur!
"Saya pun nak terima kasih! Sudi teman saya. Care saya, even sedih. Tapi part jahat tu adalah juga nak anti sebenarnya." Sandra tergelak. Jin tersenyum. Matanya mereka bertembung. Jin mengusap pipi Sandra sebelum jarinya mengusap di bibir Sandra.
Jin merapatkan dirinya seraya memeluk Sandra. Pelukan erat sebelum tidur. Dahi Sandra dicium perlahan. Sandra pula terasa bahagia. Dia juga memeluk Jin seerat-eratnya.
THE END
07:40
10 NOV 2016
YOU ARE READING
Oneshot
RandomOneshot K-Idol. Just send me about who's your bias, genre and place. Highest Rank: Random; #1 17 Dec 16 #2 23 Dec 16 #1 02 Jan 17 #2 04 Jan 17 #1 26 Jan 17 #1 12 Nov 17 #2 28 Jan 17