Bias: Min Yoon Gi (Suga; BTS)
Name: Park Ha Hyo
Genre: Sad
Place: Memorial.MENTIONED: trashee93
"Hai sayang." Yoongi tersenyum. Dia menyentuh cermin kaca itu. Terletaknya abu dan sekeping gambar yang diframekan, Park Hahyo. Wife kepada Min Yoongi. Meninggal 2 tahun lalu.
"Harini saya datang." Dia membuka almari itu. Dia meletakkan 3 kuntum bunga kesukaan Hahyo. Yoongi masih tersenyum.
"Harini dah masuk 2 tahun."
"2 tahun awak tinggalkan saya." Yoongi tersenyum. Dia menyentuh gambar Hahyo. Diusapnya perlahan gambar Hahyo yang tersenyum manis.
"Awak mesti sihat dekat sanakan?"
"Awak punya impian untuk buka cafe dah tercapai. Saya suruh Jungkook jagakan." Yoongi mula bercerita. Matanya menatap ke arah gambar Hahyo.
"Kenapa awak tinggalkan saya? Saya tak mampu nak ubat luka saya ni."
"Even awak dah bagi izin untuk kahwin lain. Tapi hati saya masih sakit. Hati saya tak mampu untuk terbuka untuk orang lain." Yoongi menahan sebaknya. Senyuman masih terserlah dalam kesedihan.
"Lagi-lagi awak tak bagitahu awak ada penyakit insomania. Saya terkilan tahu." Yoongi tergelak kecil. Dia mengelap air matanya sendiri.
"Tapi tak apa. Apa-apa pun saya dah maafkan awak. Saya dah tahu kenapa awak tinggalkan saya. Saya bukan macam tu. Siapa tak sayang isteri kan?" Air matanya mengalir laju. Dia tersedu-sedan melihat gambar Hahyo.
"Saya minta maaf sebab tak sempat kita nak bersweet. Saya terlalu sibuk sampai abaikan awak." Suaranya mengendur kembali.
"Papa!"
Yoongi mengangkat kepalanya. Air mata yang mengalir diseka perlahan. Dia mencangkung sambil tersenyum.
"Why are you crying pa?" Pipi Yoongi dielus lembut. Yoongi tersenyum.
Sama dengan Hahyo. Suka belai pipi aku.
Yoongi mengangkatnya dan berdiri di hadapan memorial Hahyo. Yoongi menghadiahkan senyumannya.
"Tengok ni awak. Anak kita. Min Hye Ki. Comel kan?" Hyeki mengebilkan matanya. Dia memandang ke arah memorial Hahyo dan Yoongi bersilih ganti.
"Itu mama ke?" Hyeki menunjukkan sekeping gambar di dalam memorial. Yoongi mengucup dahi Hyeki.
"Yes. That's your mom." Hyeki memandang ke arah memorial semula. Dia menyentuh perlahan memorial Hahyo.
"Mama! Ni Hyeki. Hyeki rindu mamaaaa. Papa pun rindu mamaaa." Hyeki berkata sambil riang.
"Semoga mama tenang dekat sana tau. Hyeki tahu mama kuat." Hyeki tersenyum lagi. Yoongi pula menahan air matanya lagi. Dia berdirikan Hyeki di sebelahnya.
"Sayang, saya pergi dulu tau. Saya doakan awak baik-baik." Yoongi memberikan senyuman yang terakhir sebelum meninggalkan pusat memorial itu bersama Hyeki.
Saya pun rindukan awak Min Yoon Gi.
THE END
00:08
14 NOV 2016.
YOU ARE READING
Oneshot
RandomOneshot K-Idol. Just send me about who's your bias, genre and place. Highest Rank: Random; #1 17 Dec 16 #2 23 Dec 16 #1 02 Jan 17 #2 04 Jan 17 #1 26 Jan 17 #1 12 Nov 17 #2 28 Jan 17