Kim Taehyung (KTH)

46 3 21
                                    

Bias: Kim Tae Hyung (V; BTS)
Korean Name: Yoon Seung Hee
Genre: Comedy, Romantic
Place: Hall; High School

MENTIONED: -AppleV

"PROM NIGHT FESTIVAL!! KYAAAA~" Dia terus bergerak ke arah Seunghee dan menggoncang bahunya. Seunghee terus menepisnya dengan kasar.

"Aku pening lah duh." Seunghee menggeleng. Dia pula hanya tersengih. Seunghee menyelak muka surat seterusnya.

"Jom weh pergi dah 4 tahun kau tak pergi." Dia memandang Seunghee dengan menongkat dagu. Seunghee menggeleng.

"Malas ahh aku mana ada blouse lawa. Aku just ada gaun pengebumian jer. Kau gila aku nak pakai?" Seunghee menutup bukunya. Dia memadangnya dengan mengangkat kening.

"Lagipun kau nanti pergi dengan Jimin jugak." Seunghee tersenyum nipis. Dia pula mencebik.

"Alaa tak best tak ada kau." Dia pout.

"Mengada-ngada kau Daerin." Seunghee menyekeh kepalanya. Daerin hanya tersengih sebelum dia memusingkan kerusinya semula ke hadapan.

×××

Kring!

Seunghee yang baru makan snek di atas katil bersama magazine memandang ke arah phonenya yang berada di sebelahnya. Dia mencebik sebelum mengangkat panggilan tersebut.

"Cepat siap. Aku pick up kau."

"Pergi mana?"

"Kan malam ni prom night. Cepatlah."

"Aku tak pergilah. Aku tak ada baju plus malas nak bersiap plus crowded."

"Kalau tak aku jumpa omma kau suruh kau keluar kang." Seunghee mengetap giginya. Dia berjalan menuju ke almarinya dan mengeluarkan sweaternya. Disarung ke badannya sebelum mencapai sling bag dan phonenya di meja solek. Dia pantas turun dari tangga.

"Yoon Seung Hee! Kamu nak ke mana?" Seunghee yang baru mencapai kasut conversenya di rak memandang ke arah Mrs. Yoon.

"Seunghee ada hal! I'm going with Taehyung." Mrs. Yoon yang memandang Seunghee dengan gaya marah terus beriak ceria.

"Okay!" Tahu sangat perangai ibunya, mention nama lelaki itu terus green light. Seunghee terus keluar dari rumah dan terpampang wajah Taehyung yang segak bersuit. Bow tie yang berwarna biru cair dan rambutnya berwarna blonde lagi menyegakkan dia.

Kacak.

Seunghee hanya menyebut dalam hati. Taehyung mengangkat kepalanya apabila dia sedar dia sedang diperhati. Seunghee terus bergerak ke arah pintu kereta sebelum memasuki ke dalamnya.

×××

"Yang kau bawak aku pergi sini kenapa? Kan aku cakap aku tak boleh pergi." Seunghee memandangnya yang baru lepas membuka seatbelt.

Taehyung terus keluar dari kereta dan melangkah ke arah bonet. Seunghee juga keluar daru kereta dan menghempas pintu dengan kuat.

"Kereta aku bengong!" Taehyung mengetuk kepalanya.

"Bwoya!" Seunghee memegang kepalanya. Sakit siot! Dia memandang Taehyung dengan tajam.

OneshotWhere stories live. Discover now