Odhalení

274 11 0
                                    

Utekl nějaký čas a mezi Albusem a Minervou se toho moc nezměnilo.

,, Albusi, i přes nebezpečí vyplývajícího z našeho manželství bych ráda, kdybychom to oznámili veřejnosti. Nepřipadá mi správné, musíme-li tajit něco tak krásného. ''

,, Minervo, brzy přijde správný čas, ale teď ješte musíme chilku posečkat. I mě to vysiluje dívat se, jak se trápíš a taky mě ta hra na vykání vadí. Ale všeho dočasu. '' Ředitel chytil profesorčinu ruku a pohladil ji. Zástupkyně se na muže usmála, ale její oči zračily smutek. Pustila ruku a přešla k oknu, za kterým viděla sovu. Otevřela okno a pták vletěl do místnosti. Minerva ho chytla, odvázala mu dopis z nohy.
,, Drazí rodiče.
Musím vám napsat. Jsem těhotná!
Maminka měla pravu. Marc i Lorraine se zdají být potěšeni. Musíte přijet. Moje manželství šanci na záchranu! Jak se Alf? Musím končit. S láskou
Clarissa. ''

Minervě se zalily oči slzami.,, Ach Albusi, mám takovou radost! Naše dcerka má další šanci! '' Minerva znovu četla řádky psané clarissinou rukou.
,, Ano, ale musíš už jít.''
Minerva se zvedla a zamířila ke
dveřím, když v tom ji zastavil mužův hlas,, paní kolegyně, na něco jste znovu zapoměla. ''
Čarodějka s povzdechem sundala ruku z kliky a vrátila se, políbila kouzelníka,, tak je to správné, vy jste opravdu nepoučitelná, v tomhle ohledu. '' Profesorka se usmála a rychke zmizela. Po obědě jí bylo oznámeno, že jí odpadá odpolední vyučování. Divila se proč.,, Minervo, je to albusův příkaz.''
,, Přeje-li si to pan ředitel, pak tedy půjdu. '' Minerva ještě oznámila, že pro zbytek dne odpadá přeměňování a vydala se do ředitelny. Vyjela po točitých schodech, pro jistotu zaklepala na dveře a vyčkala na souhlas.,, Minervo, potřebuju, abys mi pomohla, večer přijde ministr kouzel. '' Minerva se zarazila,, ministr, k nám na večeři? Ostatně jako tvojí podřízené mi to může být stejnak jedno. Pomůžu ti to tu upravit, se skřítky prokonzulutuji jídelníček na dnešní večer.'' Albus se zatvářil spokojeně,, děkuji ti. A mám ještě jednu prosbu. Budeš se účastnit večeře. Ministr přijde s manželkou a já budu jedině rád, když budeš taková moje opora. ''
Minerva sklopila oči k zemi a začervenala se, bude mi ctí, pane profesore.'' Začala uklízet, potom zařídila na obsluhu tři skřítky a byl tu večer. Minerva si odnesla společenský hábit do manželovy ložnice. Albus měl velkolepý fialový hábit se zlatým lemováním, vousy stažené. Minerva si oblékla jednoduché černé šaty, rukávy se zúžily do špiček na rukou, pas měla posetý drobnými kamínky, vlasy si spela do slavnostnějšího drdolu.
Pomalu sestoupila do pracovny,, drahá, sluší ti to'', profesorka se usmála,, děkuji, ale ty by sis měl vzít přecejen ten šedostříbrný hábit. Věř mi, bude to tak lepší. ''
Ředitel se zvedl a šel se převléct.
,, Teď ti to sluší. '' Albus se cítil polichocen, ale to už klepal ministr kouzel na dveře.
,, Vítejte, pane ministře, tak jaká byla cesta? ''
,, Dobrý večer Brumbále, cesta byla příjemná, děkuji za optání. ''
Minerva stále bokem a cosi připravovala na ředitelově psacím stole, nějaké papíry.,, Á profesorka Mcgonagallová, tak rád vás vidím madam.''
,, Dobrý večer pane ministře, také vás ráda vidím. Vaše paní nepřijela? ''
,, Ne, mojí drahé ženě se udělalo nevolno a usoudila, že bude lepší, když zůstane doma a trochu si odpočine. '' Minerva se chápavě na ministra podívala.,, Paní profesorka mi pomohla připravit dnešní večer, bez ní bych to nezvládl. Je to dokonalá hostitelka. ''
,, Ale Albusi, to přeháníte, jenom se snažím dobře pohostit vašeho hosta. To je vše. Jednám v zájmu školy. ''

,, Neposadíme se? '' navrhl ředitel a odsunul profesorce židli,, paní kolegyně, posaďte se také prosím. Jste tady jako rovnocený stolovník. '' Minerva se posadila, ale vzápětí se postavila.,, Málem bych zapoměla, večeře.'' Potom tleskla do dlaní a objevili se tři domácí skřítci,, paní profesorko, máme začít nosit na stůl? '' zeptal se úslužně ten první,, ano, začněte podávat večeři. '' skřítci se poklonily a za chvilku bylo jídlo na stole, všechny pokrmy byly skvostné, ale ten největší skvost si Minerva nechala na posled. Svým vanilkovofialkovým pudinkem se vytáhla. Ani Albus neznal složení menu a tohle ho ohromilo.,, Paní profesorko, věděl jsem, že jste skvělá čarodějka a hostitelka, ale tohle je prostě bomba. Minervo, musím uznat, že jste se tentokrát předvedla.'' Na profesorce bylo znát, že jí lichotka udělala dobře.,, Pánové, pokud dovolíte, ráda bych se vzdálila, jistě máte mnoho důležitých věcí na probrání, nerada bych rušila. Pane řediteli, podklady máte na stole. Jenom to tu poklidím a půjdu si lehnout. ''Minerva se otočila a začala podávat talíře a mísy skřítkům. Už chtěla odejít, když ji zastavil popletalův hlas,, přece byste si nešla lehnout. Myslím si, že názor někoho třetího nám velmi pomůžw dívat se na věv objektivně madam. A potom, papírování bude dost a budeme potřebovat někoho, kdo bude tak důkladně hlídat ty papíry. ''Minerva vrhla unavemý pohled na Albuse,, pan ministr má pravdu milá paní profesorko a potom, slíbila jste mi to.''
,, Tak dobrá. '' čarodějka se usadila do křesla a poslouchala debatu kouzelníků, občas se jí zeptali na její názor, občas podala nebo odnesla nějaké papíry, desky nebo skripta. Hladila Fawkese, který se jí usadil na koleni. Sledovala manžela, ani si neuvědomila, jak zestárnul, teď viděla unavenou tvář ve světle svíček. Tolik se změnil pomyslela si. Najednou viděla Korneliuse Popletala, jak se zvedá, obléká cestovní plášť a nasazuje si buřinku. Rychle se zvedla a rozloučila se s návštěvou. Počkala, až se za Popletalem zaklapnou dveře a potom promluvila,, Albusi, jsem tak ráda, že je to za námi, ale s tím vztahem se musíme něco udělat. Tolik jsem se bála, že se nějak prozradíme. '' Kouzelník se zadíval na ženu.,, Máš zase pravdu, taky jsem měl strach. Asi za měsíc to oznámíme veřejnosti, ale o dětech pomlčíme. Nechci je vystavit riziku. Ani tebe, ale slíbili jsme. Si v dobrém i ve zlém a to taky dodržíme. Budu tě chránit a už se nebudeme skrývat. ''Profesorku brumbálova slova dojala,, ach Albusi, děkuju. Jsi opravdu velký muž.'' Albus přešl k Minervě a přivinul ji k sobě, nos zabořil do jejích vlasů. Minerva se přitulila a hlvu si opřela do mužovy hrudi. Nechala se hladit. Oba cítili lásku a byli na sebe hrdí.

Po týdnu Brumbál svolal všechny obyvatele hradu do Velké síně.
,, Vážení, jistě si všichni kladete ptázku, proč jsem si vás sem zavolal.'' Stočil zrak na Minervu, ta jen kývla hlavou a postavila se. Síní proběhl šum.,, Tak tedy, nebudeme chodit kopem horké kaše. Já a vaše profesorka přeměňování, profesorka Mcgonallová jsme již delší dobu manželé. Minervo, prosím řekni k tomu něco. ''Minerva se zadívala na Albuse,, ano jsme manželé a je nám jedno, jak na to bude reagovat kouzelnická společnost.'' Najednou se udělalo ticho, když se v tom někdo zvedl a začal tleskat. A za chvilku jim tleskala celá Velká síň. Minerva se usmívala, ale v očích jí stály slzy štěstí, Albus byl pohnut tí aplausem. Podívali se na sebe a usmáli se. Minerva se zhluboka nadechla a sedla si.

Brzy se o jejich manželství dozvěděla celá kouzelnická společnost, ohlasy byly různorodé. Ani jeden se nevyhnul otázkám dotěrných novinářů. Ten první měsíc byl náročný, ale manželé Brumbálovi byli šťastní. Žili podle slibu.
Minerva se nechala oslovovat jako Brumbálová, Albus zářil, jejich kolegové si rychle zvykli, že jejich zástupkyně je i žena jejich ředitele.

Večer v ředitelně:

,, Ach Albusi, jsem tak šťastná. Konečně se nemusíme skrývat. ''
Ředitel chytil profesorku za ruku,, a to jen díky tomu, že jsi mě k tomu nutila. Kdyby tebe nebylo... '', nechal větu nedokončenou, protože mu Minerva položila prst na rty,, pšt, už moc mluvíš. Jsi odvážný a toho si na tobě cením.'' Albus se zvedl, obešel stůl, které je odděloval, stoupl si k ní a objal ji.
Po chvíli se šla čarodějka vykoupat. Po koupeli si šla lehnout, Albus si přilehl a zabořil nos do manželčiných vlasů,, nádherně voníš. Po pomeranči, skořici a čokoládě. Drahá, jsi tak kouzelná. ''Minerva se otočila a pohladila kouzelníka po tváři,, ty lichotníku. ''Zašeotala, vzala jeho ruku a přitiskla ji k sobě,, nechápu, jak jsem mohla tak dlouho spát sama.''
,, Ty časy jsou za námi, čeká nás jen společná budoucnost.'' Albus než usnul si pomyslel, jak je jeho žena důležitá.

Utajené manželstvíKde žijí příběhy. Začni objevovat