Malé jedenáctileté děvčátko sedělo u stolu v kuchyni. Četla si dopis z Bradavic. Její matka jí řekla, kdo je. Minerva nevěděla, že s tím dopisem se jí změní budoucnost. Věděla, že odjede kamsi do středu Skotska, že se bude učit kouzlit. Víc nevěděla. Matka s ní ihned odpoledne vyrazila na nákupy. Minervin otec, presbyteriánský kněz se díval na dceru a na ženu nedůvěřivě. Nastalo první září. Minerva nastupovala na nádraží Kingscross do rudého vlaku do nové školy. Ve vlaku se spřátelila se dvěma prvačkami. Poppy Pomfreyovou a Pomonou Prýtovou. Netušila, že se z nich stanou kolegyně.
Vlak zastavil. Naše tři mladinké čarodějky vystoupily a s ostatními prváky nastoupiky do loděk. Vstoupily do hradu, který je zcela ochromil. Ve Vstupní síni stál kouzelník s hnědými vlasy. Mohlo mu být něco kolem třiceti, možná méně let. Minerva zůstala stát s ústy dokořán. O tomhle muži jí vyprávěla matka! Byl to samotný Albus Brumbál. Poppy šťouchla do Minervy.,, To je Brumbál, ten slavnej Brumbál.'' Minerva jen kývla. Ale to už je profesor odváděl do Velké síně. Postupně vyvolával jednotlivé studenty a ty rozřazoval Moudrý klobouk.,, Pomfreyová Poppy''
Poppy se poohlédla po přítelkyních a šla.,, Nebelvír''
Po Poppy šla asi jako druhá Pomona, skončila v Mrzimoru. Řada se rychle krátila, až zbyla jako poslední Minerva. Zhluboka se nadechla a šla. Proseděla na té stoličce s kloboukem n hlavě dobrých deset minut, než se klobouk rozhodl poslat ji do Nebelvíru.
Sedl si mezi svoje spolužáky. Bylo to hrozné. A bylo jen dobře, že nevěděla, že ji sleduje Brumbál.
Roky plynuly a z Minervy se stala nejlepší studentka z ročníku. S Pomonou a s Poppy byly stále dobré kamarádky. Byly mladé a plné entusiasmu. V době, kdy byla Minerva v pátém ročníku, se z jejího obdivu k Brumbálovi stala láska. Sotva patnáctiletá Minerva Mcgonagallová to sotva věděla. Spíš nevěděla. Její kamarádky jí nic neříkaly, ale cítily, že se něco s jejich přítelkyní něco děje, jenže nevěděly co. Minerva byla čím dál tím víc zapálenější pro přeměňování. Další rok Minerva pochopila, co cítí k řediteli své koleje a na konci šestého ročníku ho poprosila, zda by jí nenaučil zvěromágství. Profesor měl radost, že může pomoci své nejchytřejší studentce a oblíbenkyni. Nadšeně souhlasil a domluvil se s ní na další rok. Nevěděl, co k němu cítí, nevěděl, že se zamiluje, po dlouhých letech a ani nevěděl, že se ta mladá ambiciózní dívka s přísnou morálkou stane jwho kolegyní a později manželkou a matkou jeho potomstva. Jediné co věděl, bylo že jí jmenuje primuskou Nebelvíru. Prázdniny utekly hodně rychle a byl tu poslední ročník minervina studia v Bradavicích. Minerva pravidelně docházela na soukromé hodiny zvěromágství s Brumbálem, zbytek času dělila mezi školu, přátele, famfrpál a povinnosti primusky. Není nutno dodávat, že její rodiče a zvláště pak její matka byli potěšeni. Ale potom se stalo něco, s čím nikdo nepočítal. Při jednom zápase ve famfrpálu Minerva spadla z košťete a zlomila si několik žeber. Albus Brumbál jí pimohl donést na ošetřovnu. Poppy a Pomona se od kamarádky nehly ani na krok, dokud se neprobudila. Minerva se rychle zotavila a dohnala, to co nestihla v době nemoci. Pokračovaly i soukromé hodiny s Brumbálem, který sledoval na svojí studentce, že je velmi přitažlivé děvče.
Kolem pololetí jí vzal profesor
na Ministerstvo kouzel, kde jí měli zaregistrovat jako zvěromága. Zkoušky na které tak dlouho dřela se vydařipy na nejvyšší úroveň. Profesor v Minervě viděl své největší dílo, kterého jako učitel kdy dosáhl a Minerva cítila hrdost nejen na sebe, ale i na svého inspirativního učitele přeměňování. Školní rok se blížil ke konci. Minervin ročník absolvoval OVCE, Minerva prospěla s nejlepšími známkami a to hlavně z přeměňování. Brumbál byl v té době zamilovaný do Minervy, ale nevěděl, že ona je zamilovaná do něj. Na poslední večer sedmáků z Nebelvíru se zastavil v nebelvíské společenské místnosti, aby pogratuloval absolventům. U Minervy se zastavil nejdéz. Srdečně a vřele jí tiskl ruku. Dlouho k ní mluvil. Její spolužáci to chápali, vždyť se všeobecně vědělo, že dostávala soukromé hodiny a, že je jediný člověk na škole, který je zvěromág. Po profesorově odchodu vyběhla Minerva ven. Prohnala se hradem a zastavila se až před učebnou přeměňování. Zaslechla vzlyky. Opatrně položila ruku bs kliku. Kov ji zastudil. Sedmnáctiletá dívka stiskla kliku a vstiupila do důvěrně známé místnosti. Ve tmě, která naplňovala učebnu seděla na lavici shrbená postava, jejíž útlá ramena se třásla ve vzlycích. Ano Albus Brumbál plakal. Dívka si dodala odvahy a pomalu vykročila k profesorovi. Lehce položila ruku na kouzelníkovo rameno. Muž se narovnal, ohlédl e na ruku, kterou mu kdosi něžně svíral rameno. Poznal ruku Minervy, dopald na ni měsíční paprsek. Pousmál se. Nevěděl, co udělat. Už asi dvě hodiny nrbyllla jeho studentkou, ale stejně. Minerva ruou neuhka ani když si ji profesr prohlíže.,, Pane profesore, jste v pořádku? ''
,, An, vlastně ne slečno Mcgonagallová.''
,, Co vás trápí, vím, že bych to neměla znát, ale prosím. Pohled na váš zármutek. Je to zdrcující. Vždyť jsme spolu strávili toho tolik, že si myslím, že... '' nechala větu nedokončenou, protože jí do řeči skočil on.,, Slečno, přisrupoval jsem k vám jako ke každému zdejšímu studentovi, a vy jste při tom, byla pro, mě mnohem důležitější než jsem si myslel. ''Dívku ta slova zasáhla.,, Pane profesore, jste si jist? Sotva jsem dokončila školu a nevím, co bude. Ale přiznám se, něco cítím. K vám.'' Tak přece. Pomyslel so profesor vítězoslavně. Minerva ho obešla. A postsvila se před něj. Nevěděli, co teď. Brumbál se postavil a objal svou bývalou premiantku. Dvka byla celou dovu napnutá jako struna. Ještě ji nikkdy nikdo kromě tatínka neobjal. Nevěěla, co dělat. Váhavě se k němu přitulila. Tolik se bála, není to nágodou nevhodné? Za malou chvilku se objímali. Profesor brzy objetí ukončil., Měla byses vrátit na oslavu.''
,, A co vy? ''Profesor mlčel. Tiskl čarodějce vřele ruku a pustil ji.
Léta šla dál. Minerva se zamilovala do jednoho vesničana, ale když pracovala v Londýně na Ministerstvu, nemohla se s ním vídat. Občas zahlédla Brumbála. Bylo to jen třeba z dálky. Stále ho milovala. Její nadřízený Elphiston Urquart ji miloval, ale ona jeho city nechávalla chladnými. Po dvou letech se vrátila do Bradavic jako učitelka přeměňování, zástupkyně ředitele Brumbála a jako ředitelka Nebelvíru. Učení ji naplňovalo. Její matka jí často psala. Jednou se v dopise zmínila, že ten muž, který ji miloval, se oženil. Minervu to zlomilo, ae zahnala to prací. Brumbál se o svou kolegyni bál. Jenže další rok nastoupily jako zaměstnankyně do Bradavic Popy a Pomona. Shledání tří mladých žen bylo velkým důvodem k oslavě. Minerva se další rok vdala za Elphistona z jejich manželství se moc neradoval Brumbál, sice přál profesorce štěstí, ale trochu žárlil. Utekly tři roky a Minerva ovdověla. Vrátila se domů z práce a našla mrtvého muže na podlaze. Vedle. Se svíjela jedovatá rostlina. Minerva se urychleně vrátila do Bradavic. Tu noc seděla na lavici ve své učebně. Stejně jako před několika Lety ředitel a plakala. Takhke jí našel ředitel. Ani jeden si nevzpoměl na situaci před lety. Objímal svou kolegyni a ona nevěděla co si počne. Zařídila pohřeb. Celý ho proplakala. Oporou jí byly Pomona s Poppy. Ještě tu nic po pohřbu navštívil čerstvou vdovu profesor Brumbál a nabídl jí útěchu.
Asi týden po tom zjistila Mimerva, že je těhotná! Oznámila to Poppy.,, A Albus už to ví? Řekllas mu to? Jsi si jistá? ''
,, Poppy, jsem si jistá, že jsem v jiném stavu a taky jsem si jistá, že to dítě má za otce právě Albuse. Ještě o tom neví a ani se to dozvědět nesmí, alespoň zatím. Jenom nevím, jak to těhotenství utajit. Kde porodím a jak se bude dítě jmenovat. Jediné co vím, je ten pocit hrdosti, že smím nosit pod srdcem dítě někoho jako je náš ředitel. '' Poppy se zadívala na dloholetou přítelkyni,, Min, jsi si jistá, že si to dítě chceš nechat? Při tvojí časové vytíženosti? Bude vyrůstat bez otce a matla ne něj nebude mít tolik času. To chceš? ''
,, Navrhuješ mi potrat Poppy? Ne. Já chci to dítě donosit. Najdu mu dobrou rodinu. Budu se o něj v rámci možností starat. A jedno u pozná, kdo jsou jeho rodiče a bude na ně pyšný. '' Minerva Mcgonagallová se napila čaje.,, A co asi řekneš Brumbálovi? Albusi, pamatujete si na tu noc po pohřbu? Otěhotněla jsem s vámi a chci si to dítě nechat? Dovol mi, abych se zasmála. Ten muž má spostu starostí. A ty bys ho ještě zatěžovala. '' Minerva poděkovala za čaj, ale vřelo to v ní. Svého dítěte se nevzdá! Nikdy! A je jí jedno, jestli o něm bude Albus vědět nebo ne! Minerva učila, staral se o papírování, ale s postupujícím těhotenstvím jí ubývalo sil. Brzy se přiblížila doba porodu. Minerva s Pomonou a s Poppy odjely do Prasinek, kde Minerva porodila.,, Kousek odtud bydlí Albusův bratr Aberforth. Dáme dítě k němu. Chceš snad, aby zůstalo v rodině nebo ne? ''
Minerva zvedla k Pomoně zrak.,, Ano, to chci, jen nevím, jaké mu dám příjmení a jméno. A hlavně, co se mi narodilo? '' Poppy jí položipa do náručí malé děťátko.,, Máš krásného syna Minervo.''
,, Oči má po Alovi, stejné jiskřičky i barva. Vím, jak se bude jmenovat. Alforth. To je nejlepší.''Minerva si přivinula syna k sobě.,, Kéž by tady byl tvůj otec Alforthe. Byl by hrdý.'' Tři čarodějky zůstaly v Prasinkách celý týden. Pomona mezitím zaříila vše potřebné s Aberforthem. A po týdnu ho s Minervou zanesly do hospody U Prasečí hlavy.,, Máma tě bude vždycky milovat. Alforthe. '' zašeptala zdrcená žena a dala synkovi do pokrývek maličký medailonek s portrétem rodičů. Potom poděkovala Aberforthovi a zmizela. Celý večer strávený v kabinetě proplakala. Měla chuť jít za Albusem a všechno mu říct. To, ale nemohla a nevěděla, že touhle dobou sedí Brumbál v Prasečí hlavě se svým bratrem a ví o svém synovi. Čas šel dál a po pěti letech Minerva znovu otěhotněla, tentokrát na oslavě konce školního roku. Porodila dceru, Clarissu. Albus se o dceři dozvěděl, ale profesorce nic neřekl. Nechtěk, aby věděla, že zná jejich potomky. Utekl nějaký čas a děti Albuse Brumbála a Minervy Mcgonagallové nastoupilly do Bradavic. Minerva se bála, aby jejich příbuznost někdo neodhalil. Nevěděla, že zde má Albus děti. Později mu představila syna a dceru. Albus byl nadšen. Začal jeho vztah s Minervou. Po určité době ji požádal o ruku. Minerva nadšeně souhlasila a za dva měsíce se vzali.Tak tohle je příběh s trochou historie. Příští kapitola by mohla být zaměřená na manželství Albuse a Minervy. Dneska je to delší kapitolka o 1732 slovech.