Hoofdstuk 5

105 12 3
                                    

'Hoi, ik ben Justin! Maar niet Justin van Justin Bieber, ik heb een intense haat aan Justin bieber, gewoon Justin!' De jongen die voor me staat kijkt even naar achter, waar een jongen uit mijn klas zijn duimen opsteekt.
'Enneeee. Ik zit bij jou, jullie, in de klas, 2Hg toch? Ik zat eerst in 2Vd maar ik haalde alleen maar tweeën en ik zat ik een kutklas, dus ik ben overgeplaatst en nu ben ik hier. Oh, hou je van kaas? Het staat op je shirt. Ik hou ook van kaas. Maar niet van die schimmelkaas, gewoon kaas. Best lekker. Maar kaassoufflé's niet. Die zijn zo heet, ik snap echt niet hoe mensen die naar binnen krijgen.'
'Ehhhm.' Zegt Maaike.
'Nou,' zeg ik. 'Eigenlijk houd ik helemaal niet van kaas, maar kaas is wel mooi. Nou, niet echt mooi, maar ik vond het gewoon grappig. Ofzo. En kaassoufflé's zijn inderdaad echt levensgevaarlijk. Ik snap niet hoe mensen die dingen eten, zonder dat hun tong verast door de verschrikkelijke heetheid.'
'Eens.' Zucht Justin, en hij ademt uit alsof hij die de hele tijd ingehouden had (wat hij waarschijnlijk ook heeft gedaan).
'Ehhhm, doei!' Roept hij blozend, en hij snelt weg.
'Ehhhm okay,' zegt Maaike.
'Kijk, dat is nou iemand die mij begrijpt. Zag je hem blozen? Volgens mij vind hij je leuk, Maaik.'
'Nee, alsjeblieft niet,' roept ze uit.
'Ik denk het wel. Weet je wat, ik ga jullie koppelen. Diep vanbinnen ben je smoorverliefd, geef het maar toe.'
'Helemaal niet!
'Je moet er alleen nog zelf achter komen. Gelukkig ben ik een echte liefdesexpert.'
'Oh. Okay.'
'We zullen deze jongen omdopen tot DJDOOKIEMWLV: De Jongen Die Ook Ontzettend Knap Is En Die Maaike Waarschijnlijk Leuk Vind.'
'Vind je hem knap?'
'Om het subtiel te houden: hij is niet lelijk. En ik ga jullie koppelen. Of je nou wilt of niet.'
'Van mij mag jij hem hebben.'
'Nenenee, ik zou alleen maar jullie toekomst verpesten. Ik neem DJWIDNNWMDWOKI wel.'
'Negeert hij je nog steeds?'
'Nog wel,' zeg ik hoopvol.

Het GEWELDIGE (en een heel klein beetje chaotische) Leven Van Mary van BerkelenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu