Kapitel 2

1.6K 39 2
                                    

Jag vaknar av att Oscar i rummet brevid rotar runt i någon låda, jag kämpar mig upp ur sängen. Klumpar mig ur mitt rum och rakt över till toaletten, drar igen dörren och låser. Jag kliver ur min pyjamas och öppnar duschdraperiet, när jag startar duschen sköljer det varma vattnet genom mitt hår. Jag kliver ur duschen och tar på mina underkläder, jag tar fram min our moment bodylotion för att smörja in mina ben och armar. Jag öppnar dörren för att se om Oscar är där, såklart står han i sitt rum med öppen dörr och ser fundersam ut. Jag springer ut från toaletten och in på mitt rum, rotar fram ett par jeansshorts och ett vitt linne som är lite för tajt. Just när jag dragit tröjan över huvudet kommer Oscar in i mitt rum, jag drar snabbt ner det för magen och kollar på han och fnyser lätt.

"Sorry, men vill du följa med till studion och träffa boysen?" 

Jag nickar förväntansfullt och går fram till honom, han tar tag om min hand och drar med mig ner för trappan. När vi kommer ner till ytterdörren släpper han min hand och jag sätter ner fötterna i mina flippflopps. Jag rycker ner handtaget till dörren och vi går ut han börjar gå åt ett håll och jag går efter. 

" Är det långt härifrån eller?"

" Äsch, daff kanske kan hämta oss, vänta lite."

Han plockar upp telefonen ur flickan och trycker på knappen uppe på telefonen så displayen lyser upp. Han skriver in sin kod, ringer daff. Han håller telefonen vid örat, det tar inte långtid innan daff svarar.

"Hej daff."

"Hejj oscar!"

"Hämta oss en bit från mitt hus, du ser oss."

Han lägger på och låser telefonen och lägger den i fickan, det dröjer ett tag innan daff kommer. Oscar sätter sig där fram brevid daff och jag antog att jag skulle sätta mig där bak. Jag öppnade bildörren och klev in bakom Oscar, daff kollade på mig och sen på Oscar. 

"Uhm, jusdet! dethär är min halvsyster Josefine.

Jag och daff nickar samtidigt och han trycker ner gaspedalen, efter fem minuter hör man tjejskrik som överröstar radion i bilen. Jag öppnar dörren och det står en massa tjejer utanför studion, jag kliver ur bilen samtidigt som Oscar och daff. När vi kommer fram till folkmassan gräppar jag tag om Oscars arm snabbt, han kollar bak på mig och ler igen, jag smälter inombords. När vi tagit oss igenom folkmassan och in i studion, ser jag tre andra killar som står där. Omar, Ogge & Felix, jag släpper Oscars arm och dom glor på mig.

"Vem är det?" frågar Ogge.

"Uhm, min halvsyster." Svarar oscar med ett snett leende.

Jag går fram till killarna tillsammans med Oscar, först hejar dom med sina töntiga killkramar och jag skrattar lätt. Efter det kommer dom en och en fram till mig och hälsar. Omar ger mig en lätt kram och jag rodnar snabbt, dom går fram till den stora speglen och börjar sjunga "Build a girl." Jag sätter mig på golvet en bit bakom dom, efter någon minut av dans och sång så tar jag upp min telefon. Jag kan inte låta bli och kolla upp på Oscar ibland, han ser faktiskt ganska bra ut. Jag ler för mig själv.

Fall in love with my brotherWhere stories live. Discover now