Efter någon timme av skratt och prat stannar tåget på göteborgs station, Omar, jag och Oscar reser oss upp och tar ner väskorna från hatthyllan, foooers har samlats på stationen. För vårt eget bästa kliver vi av längst bort och tar en omväg hem till Omar, precis när Omar lägger handen på handtaget slänger Wilnur upp dörren. Wilnur är Omars mamma, hon har världens leende på läpparna och hjälper oss in med väskorna.
"Hallådu." säger Wilnur och kramar om Omars huvud, sen går hon fram till Oscar och ger honom världens kram. Jag ser att hon viskar något i Oscars öra och han viskar tillbaka, sen kommer hon fram till mig.
"Hej, Josefine var det va?" säger hon och kramar om mig lätt. Jag nickar som svar innan alla tre släpar väskorna rakt över hallen och in på Omars rum.
"Så du har två hus?" frågar jag Omar.
Han nickar medans han slänger upp sin väska på sängen, det låg redan en stor luftmadrass till mig och Oscar på golvet. Jag ler av tanken att jag ska få sova intill Oscar i två nätter, jag och Oscar sätter oss på madrassen och Omar på sin säng. Efter ett tag av tysnad kommer Wilnur in i rummet.
"Jag åker iväg på afterwork nu, jag vet inte riktigt när jag kommer hem." Alla tre ger henne en nick som svar innan vi börjar prata om allt möjligt, Omar är inte riktigt med i diskutionen jag tror han tänker på något speciellt.
"Oscar, kan du gå iväg till köpcentret och fixa lite glass?" han lägger på ett leende och Oscar nickar. Han reser sig från madrassen och försvinner ut ur rummet, när dörren i hallen stängs igen ger jag Omar en konstigt blick. Han reser sig ur sängen och hoppar ner på madrassen, vad gör han nu? Utan ett ord börjar han kittla mig, jag kan inte motså att garva. Tårarna rinner och jag skrattar, när han slutar kittla mig lägger han sig ner brevid mig och smyger under sin arm bakom min nacke. Jag ligger på Omars arm och först när han lutar sig över mig och kysser mina läppar inser jag att jag har feelings för min bror & hans bästa kompis.
"Så?"
Jag kollar på honom med en undrande blick, vadå så? Menar han något om att han är bättre än Oscar, åh gud. Jag sätter mig upp snabbt och kollar på honom.
"Jag har känslor för två! okej? och nej jag tänker inte ge upp Oscar, inget förhållande någonstanns!" blir mitt svar. Han kollar på mig förvånat, som han förväntat att vi skulle bli tillsammans nu. Dörren i hallen flyger upp, jag och Omar springer ut i hallen.
"Gick det bra?"
"Absolut." svarar han och räcker över glasspaktet till Omar, han går ut i köket och jag går fram till Oscar. Jag lägger mina läppar nära hans öra.
"Omar kysste mig."
Sen vänder jag om och går in på Omars rum, jag ger dom ensamtid ett tag.
Oscars P.O.V
Jag tar av mina skor och kliver in i köket där Omar står och slevar upp glass, jag går fram till honom och ler stolt.
"Du kysste henne, right?" Omar nickar och jag lägger min vänstra hand på hans axel, jag skakar om den lätt innan jag ställer mig brevid honom.
"Hon kommer falla för dig direkt, promise."
"Hah, tror inte det, hon gillar fortfarande en annan!" svarar han och biter ihop tänderna.
"Vemdå?" jag var tvungen att fråga.
"Di-." han tvekar. Jag suckar och hjälper han med glassen in på hans rum, Josefine ligger på madrassen och grejar med telefonen när jag ger henne glassskålen. Hon sätter sig upp och ler mot mig, jag sätter mig brevid henne och Omar mitt emot henne. Vi pratar en lång stund, flera gånger tänker jag fråga vem hon gillar. Men det känns dumt, så jag undviker det samtalsämnet. När vi ätit upp glassen, går vi ut i köket för att äta kvällsmaten Wilnur fixade innan hon åkte. Josefine sätter sig vid bordet och jag hjälper Omar genom att duka, vi äter hemmagjord pizza och pratar hur länge som helst.
"Ska vi gå och lägga oss?" frågar jag och gäspar. Både Josefine och Omar nickar som tur var, jag tog tag om min tallrik och gick och satte den i diskmaskinen tillsammans med all annan disk. Omar går upp till toan där uppe för han skulle ta en dusch, jag och Josefine står och borstar tänderna när Omar kommer dunsar ner för trappan. Han går in på sitt rum och kryper ner i sängen, jag och Josefine kommer ett tag efter. Jag lyfter på täcket och lägger mig på höger sida, Josefine kryper ner tätt intill mig.
"Godnatt." säger Omar och vrider sig mot väggen.
"Godnatt." svarar jag eftersom Josefine redan somnat tätt intill min mage.
Vad tycks? Josefine har fått känslor för Omar, vad ska hon göra nu?
Vota, kommentera och dela storyn! Xx Kajsa.
YOU ARE READING
Fall in love with my brother
FanfictionFörord: Josefine ska flytta tillsammans med sin mamma till Stockholm, där bor hennes nya halvbror & hans pappa. Självaste Oscar Enestad från the fooo, ska bo tillsammans med Josefine resten av sitt liv. Men hur går det när man blir kär i sin halvbro...