Oscars P.O.V
(Nästa dag)
Efter dansen igår sa jag snabbt hejdå till killarna och sprang hem till Josefine..
Jag ligger tätt intill Josefine under hennes varma täcke, hennes ögonlock är tunga och hon sover djupt.
"Så vacker." viskar jag för mig själv.
Idag tänkte jag spendera hela dagen tillsammans med Josefine, en ledig onsdag skadar faktiskt inte. Mamma och pappa gick till jobbet tidigt imorse, jag släpper mina tankar när Josefine vrider sig mot mig och kämpar för att få upp de tunga ögonlocken.
"Godmorgon." ler jag.
"Godmorgon Oscar." piper hon i en lång ton.
"Jag tänkte typ, att denna onsdagen är våran tid."
Hon nickar och kämpar fortfarande för att öppna ögonen mot ljuset, jag flinar kort åt hennes ansiktsuttryck när hon väl vant sig vid ljuset.
"Upp nu." jag knuffar ur henne ur sängen och hon ramlar ner på golvet.
"Oscar!" gnäller hon.
Jag reser mig upp och räcker fram min hand för att hjälpa henne upp igen, innan vi tassar ner för trappan och stoppar i oss frukost. Mina flingor tar snabbt slut och därefter också Josefines, jag reser mig från stolen och plockar in i diskmaskinen medans Josefine springer upp på trappan för att göra sig färdig. Jag slänger igen diskmaskinen och springer upp för trappan och in på mitt rum, min gaderob står öppen från igårkväll så jag tar fram ett par slitna jeansshorts och ett obeylinne. Jag drar handen snabbt genom håret innan jag tar på mig min snapback och kliver in på Josefines rum, där står hon.
Hon har släppt fram håret och har ett kort maglinne, samt svarta höga jensshorts, så vacker! Jag inser efter kort hur jag står i dörröppningen och glor på henne.
"Oscar?"
Då rycker jag till.
"Sorry."
Jag tar ett steg in och med hjälp av min tumme stryker jag bort håret som landat framför hennes ögonen, hon ler och jag ger henne en lätt kyss på kinden.
"Du är så vacker." ler jag.
Hon ler fortfarande, jag avbryter tystnaden och tar hennes hand och rycker kort innan jag springer ner för trappan med Josefine hack i häl.
"Vart ska vi?" frågar hon när jag sätter mig på moppen och hon bakom.
"Ett ställe." ler jag.
Josefines P.O.V
Jag tar ett fast gräpp runt hans mage för att hålla mig kvar när han startar moppen och kör iväg i full fart, vi åker förbi skogar och hav innan han stannar brevid en äng. Jag kliver av mopeden och knäpper upp hjälmen, jag kämpar med att få den över huvudet utan att mina örhängen ska skrapa i min hud. Oscar knuffar till mig lätt så jag ramlar lätt framåt men finner snabbt balansen igen.
"Ey." piper jag.
Han börjar springa över ängen och då inser jag att det är min plikt att ta honom, jag ökar stegen i full fart mot Oscar samtidigt som jag skrattar så magen värker. Efter en stund av springade i en cirkel får jag tag i hans överarm och hoppar upp på hans rygg för att få kraft nog att välta honom, vi faller mot marken och jag hamnar över Oscar.
"Du klarade det." skrattar han.
Jag nickar och rullar ner brevid honom, dethär är det bästa med Oscar att bara få göra ingenting. Ta det lungt, utan massa dans, uppvisningar och spelningar hit och dit. Jag lägger min lilla hand i hans varma sotra hand och han knäpper den lätt, jag släpper fram ett leende innan jag pekar på ett moln på himmelen.
"Kolla där, ett hjärta!" skriker jag.
Han bara flinar och sluter sina ögon, jag gör desamma och där ligger vi mitt på ängen tillsammans.
Fortfarande lite osäker på om jag ska göra en ny bok, eller om jag ska fortsätta på denna fast en annan handling. Kanske två böcker i en bok? eftersom jag har snart 6K reads vill jag inte sluta än, vad tycker ni? Xx Kajsa
YOU ARE READING
Fall in love with my brother
FanfictionFörord: Josefine ska flytta tillsammans med sin mamma till Stockholm, där bor hennes nya halvbror & hans pappa. Självaste Oscar Enestad från the fooo, ska bo tillsammans med Josefine resten av sitt liv. Men hur går det när man blir kär i sin halvbro...