Omars P.O.V
Jag vet att det jag tänker just nu är dumt, men jag måste skaffa en flickvän. Borde inte vara så svårt, eftersom jag redan pratar med en annan tjej på skolan som heter Moa. Jag plockar upp telefonen från fickan och klickar mig fram till mina och Moas sms.
Till Moa:
Ska vi ses bbe? <3
Svaret kommer direkt.
Från Moa:
Jag kommer om tio, ses älskling! <3
Tiden går snabbt och Moa knackar på dörren, jag springer till hallen och slänger upp dörren. Hon klampar in och ger mig världens kram, jag besvarar kramen lätt och jag känner hur hon skiner ut i ett leende bakom min rygg.
"Heej." säger hon.
"Hej." ler jag.
Jag tar hennes hand om leder in henne på mitt rum, jag slänger mig i sängen och hon lägger sig brevid. Min telefon har plingat ett antal gånger från både Josefine och Oscar, antar för att vi ska till studion senare.
Jag pillar lätt i hennes hår och hon ler, hennes leende är ganska vackert.
"Omar, du är så fin."
Jag tar det med en chock, dethär kanske funkar.
"Tack."
Hon lutar sig framåt medans hon lägger sin hand mot min mage, jag kysser henne mjukt och hon släpper fram ett leende mellan kyssarna. Jag smyger upp min hand på hennes höft, innan jag avbryter kyssarna.
"Detdär har jag typ, längtat efter." stönar hon kort.
Jag ler eftersom jag inte har någon svar, hon släpper fram ett osäkert leende och jag ger henne en lätt puss vid kindbenet som en bekräftelse.
Min telefon ger ifrån sig några signaler innan jag lämnar Moa i sängen för att hämta den på skrivbordet, det är Felix.
"Ja?" frågar jag direkt.
"Studion om tio." Felix röst är bestämd.
"Kan min flickvän med?" frågar jag och släpper fram ett flin mot Moa.
"FLICKVÄN?! skriker Felix i luren.
"Chilla."
"Tio minuter då." muttrar han och lägger på.
(Utanför studion)
Jag lägger min arm om Moas höft innan jag kliver in och låser om oss, jag sparkar av mina skor och vi går in hand i hand. Josefines blick, jag blev lite rädd.
Josefines P.O.V
Vem fan är hon?
"Vem är det?" slinker det ur mig och jag känner hur min blick glider undan snabbt.
"Min flickvän." ler Omar stolt och ger henne en kyss.
"Pfft." säger jag och försvinner ut ur studion.
Jag känner Oscars steg bakom mig när jag slänger upp bakdörren till studion och springer ut på gatan, jag kan se hans fötter vid mina hälar och ökar farten lite till.
"Josse?" säger han och slänger sig framåt och tar tag om min arm.
Jag vänder mig hastigt och släpper fram snabba tårar.
"Vad?"
"Vad är problemet?"
"Han vet ju, hur det påverkar mig." stönar jag.
Jag gör ett försök på att dra ut min hand ur hans hårda grepp, men han håller fast.
"Du, vi går." viskan Oscar i mitt öra.
Jag släpper fram ett kort leende.
"Jag ska bara, säga till det."
Han springer in i studion.
Oscars P.O.V
"Josefine vill dra." ljuger jag.
"Ni måste träna." svarar daff innan de andra hinner öppna munnen.
"Aja, wait."
Jag springer ut till Josefine igen.
"Jag får inte, typ gå."
"Jag går själv då." suckar hon.
"Är det okej?"
Hon nickar och jag ger henne några lätta kyssar innan jag springer in i studion igen.
"På tal om inget, tjejer skulle väl inte vara här?" frågar Ogge osäkert.
"Jusdet, sorry Moa." säger daff kort.
Omar ger henne en kyss och hon försvinner ut ur studion.
"Hoppas Josefine hunnit en bit." mumlar jag för mig själv.
"Förlåt, vad sa du?" frågar Felix.
"Ey, inget."
Vi går igenom några danser och tränar inför FoooExperience, som ska bli så kul!
YOU ARE READING
Fall in love with my brother
FanfictionFörord: Josefine ska flytta tillsammans med sin mamma till Stockholm, där bor hennes nya halvbror & hans pappa. Självaste Oscar Enestad från the fooo, ska bo tillsammans med Josefine resten av sitt liv. Men hur går det när man blir kär i sin halvbro...