Kapitel 13

1.3K 38 7
                                    

Jag vaknar av att Ogge pratar i telefonen, antagligen med Omar. Jag låtsas sova och tänker på vad jag gett mig in i, jag har känslor för Omar också. Han är perfekt fast Oscar har något speciellt, men att komma över Oscar ett tag kommer nog bli jobbigt fast bra. 

Ogge lägger på och slänger telefonen i sängen, just i det ögonblicket "vaknar" jag. Han sitter i sängen och tittar på mig, jag vrider mig nyvaket emot honon innan jag sträcker ut armarna och pipier. 

"Godmorgon." hans morgonröst var redan borta, istället kommer jag med min förfärliga morgonröst.

"Godmorgon." gäspar jag fram.

"Jag pratade med Omar, han och Ciego hämtar dig här om två timmar."

"Två timmar?" skriker jag samtidigt som jag flyger upp från madrassen och in på toaletten. Precis innan jag slänger igen dörren hör jag hur Ogge skrattar från rummet, inne på toaletten borstar jag tänderna och tvättar av anskitet. Efter det flyger jag ut från toaletten och in på Ogges rum igen, jag öppnar väskan och tar upp ett par höga shorts och en svart nit-topp till. Jag går fram till Ogges spegel med bestämda steg.

"Usch, men det får bli väl." muttrar jag.

"Jätte fint." säger han medans han granskar mig flera gånger, det känns ganska obekvämt. Jag borstar igenom mitt långa hår och sätter en liten hårnål för att få bort luggen en bit, när jag sprungit fram och tillbaka i Ogges rum ser jag äntligen bra ut.

"Sådär." flåsar jag.

Han kollar fortfarande på mig, jag böjer mig ner och drar ut laddaren ur väggen. Lägger ner den i en av väskorna, samtidigt som jag med andra handen trycker ner mobilen i bakfickan. Jag tar tag om båda väskorna innan jag drar ner de till hallen, Ogge kommer efter i bara kalsonger som har suttit i hela morgonen. Han kollar klockan på sin mobil medans jag drar på mig mina converse som ligger i väskan och lägger flippfloppen i väskan. Just när jag rest mig upp knackar det på dörren, jag drar ner handtaget och puttar om dörren.

"Hej Omar." hör jag Ogge säga bakom mig.

"Hej OG." 

Jag vinkar lätt till Ogge innan jag tar mina väskor och går ut till Omar, Ogge vinkar tillbaka och stänger igen ytterdörren. Jag och Omar går tillsammans ner till Ciegos bil, jag slänger in väskorna i bagageluckan innan jag hoppar in bakom Ciego.

"Tjena Josse." 

"Hejhej." svarar jag osäkert.

Omar hoppar in brevid mig, när han stänger igen dörren gasar Ciego och bilen flyger iväg hem till Omar. Det är knäpptyst i bilen hela vägen hem, jag knäpper av bältet och öppnar dörren. När jag kommer runt hörnet av bilen står Omar där med väskorna i handen, jag ler mot honom och vi går till ytterdörren. Han slänger väskorna innanför dörren och tar min hand, hans ögon kollar rakt in i mina när han drar mig in på hans rum. Jag slänger av skorna inne på hans rum, eftersom jag inte hann något.

"Så, du har ångrat dig?" 

Jag förstår inte riktigt vad han menar, men jag antar att det har något med Oscar att göra.

Jag nickar lätt, fast jag egentligen vill jag skaka väldigt tydligt på huvudet. Han sätter sig i sängen och drar med mig, jag sätter mig brevid honom. Han granskar mig precis som Ogge gjorde tidigare idag. Äcklig känsla, han lägger sen sin hand på min höft. Det här känns ganska bra, jag lägger mina armar runt hans hals. Han biter sig kort i läppen innan våra läppar pressas mot varandra, han lägger sin vikt på sidan så han faller från sittandes till att han ligger på sidan i sängen. Jag lägger mig brevid honom, fast en bit ifrån. Våra läppar håller kontakten fortfarande och hans gräpp om min midjar hårdnare mer och mer. 

"Forget Oscar." säger han mellan kyssarna, jag nickar kort för att inte förstöra något. Efter ett tag virder jag mig om och lägger mig på rygg, han gör samma sak fast kommer närmare mig.

"Är du typ min tjej nu?"

Jag tänker mig inte ens för, jag gör vad som är bäst för mig själv och för Oscar.

"Bara din." svarar jag med en viss osäkerhet i rösten. Men när Omar får höra det, lyser han upp i världens finaste leende, så jag kan inte låta bli att le själv. 

Hände lite, Omar och Josse tillsammas? Vad kommer Oscar tycka? 

Snabb fråga, vilka ska på the fooo experience i göteborg/sthlm? Jag ska i göteborg!

Fall in love with my brotherWhere stories live. Discover now