Kapitel 17

1.2K 35 0
                                    

"Gjorde han slut, bara sådär?" frågar han.

"Nej, vi bråkade." snyftade jag kort.

"Oj, för jag ska träffa killarna ikväll, för skolan börjar imorgon och vi går inte på samma ju."

Jag tvekar lätt, innan jag tar ett djupt andetag.

"Jag följer med."

"Säkert? Vi ska till Felix."

Jag nickar lätt, att sitta lutad mot Oscars överkropp är mysigt. Oscars armar värmer min kropp, jag kan inte sluta le. Jag känner hur hans andetag närmar sig, jag blir stel som en pinne först. Men när hans läppar nuddar mitt bakhuvud och han ger mig en lätt puss slappnar jag av, jag vänder mig sakta om och sätter mig på knä framför honom. Ännu en gång närmar sig hans andetag, jag lägger min hand på hans bröst och han närmar sig sakta men säkert. Innan våra läppar möts i en kyss, han ler mellan kyssarna och jag sluter ögonen. 

-

"Oj." han knuffar lätt till mig.

Jag tror han insåg att han precis kysst sin syster, ganska mycket. Jag suckar lätt för att markera att det var dethär jag ville, han skrattar lätt till och knuffar igen min dörr. Innan våra läppar möts för andra gången, jag slänger mina armar över hans nacke och han trycker mig lätt närmare. Klockan springer iväg och klockan blir fem, vi ligger brevid varandra i sängen när han får syn på klockan.

"Vi ska vara hos Felix om en halvtimme." skriker han.

Både jag och Oscar flyger ur sängen, han springer in på sitt rum och jag springer fram till min garderob och drar ut några kläder. Jag klär på mig samtidigt som jag tar mig fram till spegeln, jag har på mig tunna tights och en kjol över det har jag en stickad tröja. Jag slänger på en enkel sminkbas och lite mascara. När jag är klar springer jag till Oscars rum och skjuter upp dörren, han har på sig nya jeans och en skjorta.

Jag tar ett djupt andetag, han är så fin. Han höjer blicken från knapparna på skjortan och kollar upp på mig, hans leende är lite snett när han granskar mig från topp till tå.

"Snurra runt." ber han mig.

Jag snurrar ett varv, och sedan lutar mig mig mot dörrkarmen medans Oscar fixar det sista. Sedan styr han stegen mot mig, när han kommer fram till mig lägger han sin hand om min midja innan han ger mig en snabb kyss. Jag ler lätt innan jag lägger fingret för läpparna och gör en schljud. Han kollar ner för trappan innan han trappar före mig ner, jag kommer någon sekund efter.

"Vad fina ni är." säger mamma när hon kommer ut i hallen.

"Tack." svarar vi i kör.

Hon går fram och sätter ner fötterna i sina croccs.

"Jag kör er."

Tio minuter senare.

Vi står utanför Felix dörr, Oscar lyfter handen och knackar på. Felix kommer och öppnar, jag ler kort innan vi går in i hallen. Omars skor står i hallen, jag lyfter blicken och ser hur han och Ogge sitter i soffan och pratar. Vi tar av oss skorna och går in, jag och Oscar sätter oss i den andra soffan.

"Hej." säger Ogge glatt.

"Hej." svarar Oscar.

"Tja Ogge." säger jag.

"Hej Oscar." säger Omar.

Oscar svarar med ett leende och lutar sig tillbaka i soffan, jag ser hur han höjer armen och ska precis lägga den om mig. Jag nyper till han i låret och han ser smärtsamt på mig.

"Sorry." 

Felix kommer ut från köket igen.

"Klart." säger han och pekar mot köket.

Alla fyra reser sig upp och vi går in i köket, det är uppdukat jätte fint med massa god mat.

"Amen, fint ska det va." säger jag och skrattar lätt.

"Dendär är våran." flinar Felix.

Vi sätter oss kring bordet, och alla börjar prata.

Fall in love with my brotherМесто, где живут истории. Откройте их для себя