Alarmet ringer 07.00 och jag samlar energi för att trycka bort det störiga ljudet från min telefon, jag känner hur någon börjar röra sig bakom mig.
"Oscar!" skriker jag, men inser efter en kort tid att det var dumt.
"Uhm, ja." säger han och kollar nyvaktet på mig.
"Varför sover du här?"
Han skakar på axlarna och jag ger han en snabb puss på pannan innan jag kliver ur sängen.
"Sommarlovet slut, tur att denna veckan är kort." ler jag.
Han reser sig och går in på sitt rum, jag går fram till min gaderob och väljer ut en outfit. Efter en stunds kämpande så är dom tajta jeansen på, jag sätter mig framför sminkbordet och gör en enkel bas och lite mascara. Jag öpnnar lådan till höger och tar ut hårborsten, jag drar den genom mitt långa hår flera gånger.
"Hejdå." skriker mamma och pappa från hallen.
Dom ska till jobbet.
"Hejdååå!" skriker jag och Oscar i kör.
Jag sätter på mig en ring och sprutar på bodymist, sen tar ut mobilen ur laddaren och springer ner till köket. Jag tar ett äpple och fyller upp en flaska vatten. Oscar kommer ner och gör desamma, jag lägger ner vattenflaskan och äpplet i väskan och går ut i köket igen. Jag väljer att bara äta en banan till frukost, jag skalar den snabbt och tar stora tuggor. Klockan springer iväg och Oscar står i hallen.
"Jag ska bara borsta tänderna."
"Jag tar fram moppen." ler han.
15 minuter senare.
Jag sitter bakom Oscar och håller hårt runt hans mage, medans vi åker på den stora vägen till skolan. Husen svishar förbi och jag sluter ögonen och njuter av den korta stunden innan Oscar stannar moppen utanför skolan.
"Vi ses på matten efter första lektionen." säger jag och kollar mig omkring innan jag ger han en snabb kyss.
Han nickar till svar och jag springer in till mitt skåp, jag låser upp och tar ut mina SO böcker. Jag hör hur tjejerna i höga klackar trippar förbi när de ser Oscar i dörren, jag slänger igen skåpet och går iväg mot sal B, efter en stund letande efter som jag är ny på denna skolan hittar jag till salen. Jag kliver nyfiktet in och blir motagen av en massa blickar, läraren vinkar mig till honom och jag ställer mig brevid honom.
"Okej, dethär är Josefine." säger han och alla nickar.
"Hej." viskar jag och småvinkar.
"Så, hur kommer det sig att du går här?"
"Mamma och Oscars pappa har flyttat ihop, så jag har ganska bra kontakt med the fooo nu." ler jag.
"Enestad?" frågar en blond tjej som smaskar tuggummi.
Jag nickar och läraren pekar på stolen framför tjejen jag precis pratat med, brevid en kille som verkar heta Philip.
"So då."
Lektionen går fort och klockan ringer, jag tar mina böcker och går utanför lektionssalen. Där står Oscar och han drar mig intill sig och kysser mig mjukt, framför alla andra. Jag besvarar kyssen tills jag inser att alla kommer få reda på dethär nu.
"Smart.." suckar jag.
"Helvete." säger han och sparkar till skåpet precis brevid dörren.
Jag ökar stegen ifrån honom och jag ser hur tjejerna samlas runt honom.
Oscars P.O.V
Alla tjejer samlas runt mig en miljarden frågor om mig och Josefine.
"Du kan ju inte kyssa din syster."
Jag ser i en lucka hur Josefine försvinner mot skåpen, jag tar ett fast grepp om tjejerna som står framför mig och drar dom åt sidan. Sen ökar jag stegen efter Josefine, jag kommer fram till hennes skåp och hon låtsas greja med någon som inte finns.
"Josefine, snälla."
"Nej." säger hon och smäller igen skåpet.
Jag tar ett grepp om hennes handled och snurrar henne till mig.
"Ledsen."
"Jag besvarade den så, antar att det är bådas fel." rättar hon sig själv.
Klockan ringer och det är dags för matte, hon suckar tungt innan hon försvinner från mitt grepp och till lektionen.
YOU ARE READING
Fall in love with my brother
FanfictionFörord: Josefine ska flytta tillsammans med sin mamma till Stockholm, där bor hennes nya halvbror & hans pappa. Självaste Oscar Enestad från the fooo, ska bo tillsammans med Josefine resten av sitt liv. Men hur går det när man blir kär i sin halvbro...