Kapitel 6

1.4K 32 2
                                    

Idag skulle killarna sjunga på plattan, jag skulle följa med och vi åkte med daff. Ciego och Thilda skulle nog också komma.

Jag kliver in i bilen och sätter mig i Oscars knä, eftersom vi får köra olagligt varje gång jag ska med. Hoppas ingen ser oss, Omar glor på oss han måste ha något emot mig och min bror. När Oscar knäppt på bältet lutar jag mig bakåt, han lägger armarna om mig. Jag kan inte låta bli att le, han är så perfekt. Jag är kär i min bror, jag vet men jag kan inte ro för det. Det var knäpptyst i bilen och ingen sa ett ljud, jag harklade mig kort för att något skulle hända. Då börjar Felix sjunga från framsätet, daff hänger på det ser faktiskt ganska roligt ut. Sen hör jag Oscars klara toner i mitt öra när han också börjar sjunga, jag vill inte sjunga för jag har verkligen ingen bra sångröst. Det slutar ändå med att hela bilen skirker och sjunger hur högt som helst, när vi börjar höra alla tjejer skrika och banka på glasrutan blir vi tysta. Ogge brister ut i asgarv, han skrattar faktiskt ganska roligt.

"Kom nu töntar!" säger daff och flinar.

"Jajaj, säger alla i kör."

Alla går ut på samma sida av bilen så att säkerhetsvakterna kan bli som en skyddsvägg, vi går där med massa skrikande tjejer runt oss, jag håller om Oscars ena arm som alltid. När vi närmar oss plattan ser jag Ciego och Thilda som står och väntar, jag höjer händerna och vinkar. Dom kollar inte hitåt så jag bara fortsätter gå, killarna ställer upp mitt på plattanoch jag ställer mig brevid Ciego och Thilda.

"Hej Tiego." säger jag och flinar. 

Dom kollar konstigt på mig.

"Uhm, hej." säger båda.

Akward tänker jag för mig själv, jag hör massa skrik och sen börjar killarna sjunga deras nya singel "Ex factor."  dom dansar förfullt. Jag klappar händerna till musiken, när någon petar mig på axeln. Ja.g vänder mig om och där står en tjej som jag inte känner igen.

"Hej." säger hon och vinkar rakt framför näsan på mig.

"Hejhej." jag ler osäkert.

"Du är Oscars syster va?"

Jag nickar och hon tar fram sin telefon.

"Kan jag ta ett kort?" frågar hon nervöst.

Jag nickar igen, ta foto med mig? Hon tar upp telefonen framför våra ansikten, jag ler mot kameran och hon tar massa kort. Sen ger hon mig en kram och springer iväg till sina kompisar en bit bort. Dom hoppar upp och ner i en liten grupp, jag vänder tillbaka till killarna som precis gör klart sitt sista nummer. Jag går in på plattan till killarna, dom kollar på mig. Innan Omar kommer fram till mig och...

Vad säger Omar till Josefine? Kommentera, vota, dela osv. Så kommer det ett till kapitel idag/senare ikväll.

Fall in love with my brotherWhere stories live. Discover now