- Oscars Kapitel.
Oscars P.O.V
Är Josefine fortfarande hos ogge?
Jag tar upp min telefon och letar upp Ogges nummer bland kontakterna, jag klickar på hans namn och det börjar tuta.
"Ogge här."
"Hej OG, är Josefines hos dig?"
"Nej, hon är hos Omar."
Omar? men åh, jag klickar bort ogge och ringar Omar istället.
"Hej Oscar!"
"Är Josefine där?" Min röst höjs lätt.
"Yes, hon är min tjej nu."
När jag hör det lägger jag på direkt, hans tjej? Min Josefine som kysste mig, hon som jag tror känslorna har kommit tillbaka till, är Omars tjej. Jag trodde aldrig att jag skulle bli avundsjukt på Omar, min telefon flyger i sängen och jag klampar ner för trappan. Pappa & "Mamma" sitter i köket, när jag stormar ut i köket och sätter mig brevid dom blir dom förvånade.
"Uhm, daff ringde." säger mamma.
"Vad sa han?" svarar jag utan att kolla upp från bordet.
"Ni ska sjunga i studion om tio minuter, jag kör dig."
Jag och mamma reser oss samtidigt och går ut i hallen, varför just idag?
Jag sätter mig på knäna och tar på mig mina skor, när jag reser mig upp står mamma redan med ytterdörren öppen och väntar på mig. Jag reser mig och vi går ut, mina steg snabbar ner för den korta trappan och bort till bilen. Jag slänger upp dörren till framsätet och sätter mig i sätet, när jag slänger igen bildörren öppnar mamma dörren till förarsätet. Utan några ord sätter jag på mitt bälte och mamma gasar iväg mot studion. Utanför studion står det en massa fans, utan att tänka mig för sträcker jag mig åt sidan och lägger handen på ratten så bilen ger ifrån sig ett tutande ljud och alla foooers aktar sig för bilen. Mamma ställer sig precis utanför dörren så jag bara kan hoppa ur och stänga dörren efter mig, där inne står Daff, Omar, Ogge & Felix. Josefine är antagligen hemma och saknar sin kille, jag fnyser till och går fram till de andra.
"Hej Oscar." säger alla i kör.
"Hejhej." svarar jag utan att höja blicken från golvet.
"Idag ska Felix och Ogge sjunga tillsammans, och Omar och Oscar."
"Fuck." mumlar jag och Omar samtidigt.
"Va?"
Jag skakar på huvudet innan jag och Omar går bort till ett hörn att studion och Ogge och Felix till ett annat.
"Ni ska komma överrens om vem som ska sjunga vad i någon av våra singlar."
Felix och Ogge står där i hörnet, båda sjunger för full hals, medans jag och Omar står och glor ner i golvet. Jag tänker inte prata med honom, han tänker antagligen inte prata med mig heller. Jag ser hur daff kollar på mig och Omar, innan hans steg styr mot oss.
"Vad är det med er?"
Båda skakar på huvudet, det är bara Omar som höjer blicken mot daff. Min blick är kvar i golvet, jag lider av att veta att min bästa vän är tillsammas med min underbara syster. Daff upprepar sin fråga och jag känner hur Omars blick går mot mig och han nickar.
"Oscar kom här." ändrar då daff.
Jag går efter daff ut till hallen av studion, han stänger igen dörren efter oss och sedan kollar han på mig.
"Så, varför pratar ni inte med varandra."
Jag svarar inte utan bara nickar, som om jag inte förstått frågan.
"Du berättar allt."
Jag känner att det inte är någon idé att låtsas som inget, jag sätter mig ner längst väggen och daff glider ner brevid mig. Jag berättar allt om göteborg, kyssen, att dom är tillsammans, mina känslor för josefine till tillbaka osv.
Efter en lång pratstund reser sig både jag och daff oss upp, Omar Ogge och Felix står inne i studion och pratar när vi kommer in. Jag viker mig och kollar ner i golvet när daff säger att alla ska prata nu pga av vad som hänt, helvete nu kommer alla få veta.
"En tjej kan inte förstöra allt dethär." säger Felix och pekar på oss.
Alla nickar för att visa att vi igenligen tycker sammma sak.
"Men kärlek kan inte förbjudas här." säger Omar.
Alla skakar på huvudet, förutom jag. För jag vill inte att han ska vara tillsammans med min syter, Ogge ger mig en blick som visar att jag borde skaka på huvudet. Men väljer att stöta bort hans blick och kollar istället på felix, som står snett emot mig.
"Inga tjejer i studion & inget prat om tjejer heller." säger daff.
Där gick droppen, jag vänder på mig och går ut ur studion. När alla foooers ser att jag är ledsen tystnar dom och gör som en gång till mig, jag går där med blicken i marken. Ibland kollar jag upp och ger dom ett tacksamt leende, alla kollar på mig. När jag kommer ut därifrån börjar jag springa hem i sommarvärmen, hemma väntar antagligen en Josefine! helvete.
YOU ARE READING
Fall in love with my brother
FanfictionFörord: Josefine ska flytta tillsammans med sin mamma till Stockholm, där bor hennes nya halvbror & hans pappa. Självaste Oscar Enestad från the fooo, ska bo tillsammans med Josefine resten av sitt liv. Men hur går det när man blir kär i sin halvbro...